[WMC2005] "Video error" bij het afspelen van video /Sis 315*

Pagina: 1
Acties:

• AartNicolai
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2023
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik WMC 2005 geinstalleerd op m'n Asus pundit barebone.
Bijna alles loopt na wat instellingen wijzigen goed. Het enige probleem wat ik heb is dat de ik geen video kan afspelen binnen WMC. "Video error" meld hij. Als ik een opgenomen stuk TV (*.dvr-ms) wil afspelen in Media Player 10 dan krijg ik een "Error downloading codec". Ik heb het idee dat beide foutmeldingen met elkaar te hebben, vanwege het feit dat ik met een Sis 315 (onboard) videokaart werk.
Heeft iemand tips/suggestie's dit probleem op te lossen voor deze videokaart. Een andere videokaart plaatsen is geen optie, de barebone heeft geen AGP slot en is te klein voor een PCI kaart.

Grt,

Aart

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Hallo Aart,

Ik pas even je topic titel aan zodat deze duidelijker is, zou je hier in het vervolg zelf aan willen denken? Verder zijn termen als "Grt, Aart" niet nodig @got, laat dat maar gewoon weg :).

Heb je verder zelf ook al gezocht met google, en zo ja wat heb je al gevonden en geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door leon1e op 20-11-2004 16:48 ]

• AartNicolai
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2023
Ja, ik heb al veel gezocht op Google en heb daar weinig nuttige informatie kunnen vinden hierover.

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 05:54

Majapro

Deventer

installeer een codec winDVD powerDVD of nvDVD

er zijn er nog meer hoor, DScaler bijvoorbeeld zie topic [MCE] tips en trucs

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 11:11
ik krijg het niet voor elkaar om mijn opgenomen tv files, op EEN ANDERE pc af te spelen!

MediaPlayer classic geeft wel beeld, maar geen geluid.

WINDVD wil niet, Powerdvd ook niet..
WMP10 ook niet...

Ieand een tip?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vreemd, bij mij werkt dat standaard onder media player (MPC is niet m'n standaard player voor ms-dvr) 10 onder windows XP SP2. Misschien los WMP codecs downloaden @ http://www.microsoft.com/...media/9series/codecs.aspx

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Heb je de update rollup 1 al geinstalleerd van Microsoft? Die lost vee problemen op. Daarnaast misschien een rare melding om hier te doen, ik mag immers aannemen dat iedereen hier enigszins verstand van compu's heeft, maar is het wel degelijk een veel voorkomende fout dat voor veel connecties in ieder geval de eerste keer een internet connectie aanwezg dient te zijn. Is die er niet dan krijg je dit soort foutmeldingen.
Pagina: 1