In mijn zoektocht naar een leuke koptelefoon (tot +/- 50 euro) ben ik tot nu toe op 3 5.1 koptelefoons gekomen.
de zalman ZM-RS6F 5.1 headphones. Hierover kan ik alleen maar negatieve reviews vinden en als je die versterker erbij moet kopen die erbij hoort word hij al weer ruim boven het budget.
de Trust 751B 5.1. Hierover zijn de reviews al een stuk positiever en hij is ook niet zo duur.
als laatste de QW HS-004, hierover is al helemaal niets te vinden. Zelfs niet op de site van Q-ware. Alleen lijkt deze mij wel het meest aantrekkelijk omdat er een headphone versterker bijzit.
hier de specs (de 8 speakers begrijp ik ook niet helemaal.)

Specificaties:
Genieten van 5.1 sound effecten in de nieuwste games of DVD films zonder je
omgeving tot last te zijn. De Qware Dolby headphone is uitgerust met maar
liefst 8 speakers! waardoor een absurd realistisch surround effect wordt
gegenereerd. Sluit de control box met ingebouwde versterker aan op een 5.1
geluidskaart of DVD speler. De hoofdtelefoon wordt via een vergulde connector
aangesloten op de control box. Met zijn 2e genieten kan ook, er kan
namelijk een extra hoofdtelefoon op de control box worden aangesloten.
5.1 home theatre entertainment hoofdtelefoon
8 ingebouwde speakers
switch voor 5.1 naar stereo
2 hoofdtelefoon aansluitingen
Volume controlle: voor/achter/center en bass
Voor aansluiten op een PC is echter wel een 5.1 geluidskaart nodig
heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met deze koptelefoon? Of is het beter om gewoon de goed gereviewde trust te kopen?
graag geen reacties met "De Senheisser bla bla van 250 euro is stukken beter" Deze conclusie had ik zelf ook al getrokken maar mij lijkt het 5.1 effect wel leuk en ik heb nu ook maar een philips koptelefoon van 20 jaar oud en dat geluid vind ik al prima dus ik ben absoluut geen audiofiel. Ik wil gewoon leuk 5.1 geluidje hebben en aangezien dit met een speakerset niet mogelijk in in verband met een ultragehorig huis moet zoiets toch met een koptelefoon gerealiseerd worden.
de zalman ZM-RS6F 5.1 headphones. Hierover kan ik alleen maar negatieve reviews vinden en als je die versterker erbij moet kopen die erbij hoort word hij al weer ruim boven het budget.
de Trust 751B 5.1. Hierover zijn de reviews al een stuk positiever en hij is ook niet zo duur.
als laatste de QW HS-004, hierover is al helemaal niets te vinden. Zelfs niet op de site van Q-ware. Alleen lijkt deze mij wel het meest aantrekkelijk omdat er een headphone versterker bijzit.
hier de specs (de 8 speakers begrijp ik ook niet helemaal.)

Specificaties:
Genieten van 5.1 sound effecten in de nieuwste games of DVD films zonder je
omgeving tot last te zijn. De Qware Dolby headphone is uitgerust met maar
liefst 8 speakers! waardoor een absurd realistisch surround effect wordt
gegenereerd. Sluit de control box met ingebouwde versterker aan op een 5.1
geluidskaart of DVD speler. De hoofdtelefoon wordt via een vergulde connector
aangesloten op de control box. Met zijn 2e genieten kan ook, er kan
namelijk een extra hoofdtelefoon op de control box worden aangesloten.
5.1 home theatre entertainment hoofdtelefoon
8 ingebouwde speakers
switch voor 5.1 naar stereo
2 hoofdtelefoon aansluitingen
Volume controlle: voor/achter/center en bass
Voor aansluiten op een PC is echter wel een 5.1 geluidskaart nodig
heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met deze koptelefoon? Of is het beter om gewoon de goed gereviewde trust te kopen?
graag geen reacties met "De Senheisser bla bla van 250 euro is stukken beter" Deze conclusie had ik zelf ook al getrokken maar mij lijkt het 5.1 effect wel leuk en ik heb nu ook maar een philips koptelefoon van 20 jaar oud en dat geluid vind ik al prima dus ik ben absoluut geen audiofiel. Ik wil gewoon leuk 5.1 geluidje hebben en aangezien dit met een speakerset niet mogelijk in in verband met een ultragehorig huis moet zoiets toch met een koptelefoon gerealiseerd worden.