Voordat ik straks weer gebombardeerd word met search en google wil ik alvast zeggen dat ik dat al uren en uren heb gedaan maar niet veel info heb gevonden.
Ik heb een AMD64-3500 met een Zalman 7000-Cu koeler. Ik heb een dun laagje Titan Silver-grease als koelpasta. Iedereen zeg dat dit een hele stille en goede koeler is maar ik merk daar dus weinig van. Ik heb in de bios CnQ gedisabled en smartfan staat ingesteld op 50 gr met een marge van 1 graad. Als ik nu naar mijn cpu temp kijk schrik ik daar toch behoorlijk van. Idle met 1400rpm staat ie op 45 graden als ik echter een spel speel of dvd backup dan schiet de temp naar 60 graden met 2600 rpm (dan maakt deze koeler vind ik toch nog herrie). Als mijn zoontje een spelletje op internet speelt staat ie op 57 graden. Systeem is standaard (dus niet overclocked). Met prime95 torturetest wordt ie te heet en slaat ie uit. Dit omdat ik in de bios een shutdown-temp van 70 graden heb ingesteld.
Mijn sys:
MSI K8N NEO2 Platinum moederbord. (Bios 1.37mod)
AMD64-3500 cpu.
Zalman 7000-Cu koeler.
2x256 mb Corsair Twinx 3200C2 geheugen.
2x papst 19 cfm exhaust fan.
1x papst 26 cfm intake fan.
Op Nforce-chip een zalman NB47 chipset-koeler.
Radeon 9000-pro met passief koelblokje.
Maxtor 120gig ata-schijf.
Tagan 480w voeding.
Benq 1620 dvd-brander.
LiteOn 165 dvd-speler.
Volgens de site van zalman kan deze koeler met alle AMD64 cpu's op de low stand maar als ik dat doe dan slaat pc bij minste belasting al uit ivm te hete cpu.
Mijn vraag aan jullie is: Wat zijn jullie temps met de Zalman 7000-Cu?
Ik heb een AMD64-3500 met een Zalman 7000-Cu koeler. Ik heb een dun laagje Titan Silver-grease als koelpasta. Iedereen zeg dat dit een hele stille en goede koeler is maar ik merk daar dus weinig van. Ik heb in de bios CnQ gedisabled en smartfan staat ingesteld op 50 gr met een marge van 1 graad. Als ik nu naar mijn cpu temp kijk schrik ik daar toch behoorlijk van. Idle met 1400rpm staat ie op 45 graden als ik echter een spel speel of dvd backup dan schiet de temp naar 60 graden met 2600 rpm (dan maakt deze koeler vind ik toch nog herrie). Als mijn zoontje een spelletje op internet speelt staat ie op 57 graden. Systeem is standaard (dus niet overclocked). Met prime95 torturetest wordt ie te heet en slaat ie uit. Dit omdat ik in de bios een shutdown-temp van 70 graden heb ingesteld.
Mijn sys:
MSI K8N NEO2 Platinum moederbord. (Bios 1.37mod)
AMD64-3500 cpu.
Zalman 7000-Cu koeler.
2x256 mb Corsair Twinx 3200C2 geheugen.
2x papst 19 cfm exhaust fan.
1x papst 26 cfm intake fan.
Op Nforce-chip een zalman NB47 chipset-koeler.
Radeon 9000-pro met passief koelblokje.
Maxtor 120gig ata-schijf.
Tagan 480w voeding.
Benq 1620 dvd-brander.
LiteOn 165 dvd-speler.
Volgens de site van zalman kan deze koeler met alle AMD64 cpu's op de low stand maar als ik dat doe dan slaat pc bij minste belasting al uit ivm te hete cpu.
Mijn vraag aan jullie is: Wat zijn jullie temps met de Zalman 7000-Cu?