Hallo. ik moet zo meteen een computer proberen te maken van iemand waarvan de pc naar benenden is gevallen van een plank af. alleen een piepje en er komt geen beeld? wat kan dat zijn?
Dat kan wel vanalles zijn, als er iets in de kast losschoot en een ander onderdeel beschadigd heeft. Met wat pech een afgebroken heatsink als die zwaar genoeg is?
Dat is zo lastig te bepalen.
Dat is zo lastig te bepalen.
Saved by the buoyancy of citrus
Als ik dat zo hoor kan je die PC beter weg brengen, als je hier dieVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:19:
Hallo. ik moet zo meteen een computer proberen te maken van iemand waarvan de pc naar benenden is gevallen van een plank af. alleen een piepje en er komt geen beeld? wat kan dat zijn?
vraag komt stellen . NOFI
Even beter lezen, de computer is gevallen en daarom doet 'ie het niet meer.TweakingPro schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:28:
Je hebt zeker helemaal geen verstand van computers en probeerd dus gewoon maar wat uit bij hem en je laat hem dan ook nog eens vallen? Tjees hij had hem beter naar een hardware boer kunnen brengen en hem daar laten maken.... Hoe de f*ck krijg je nu een computer op de grond![]()
![]()
![]()
.
Specs?
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Videokaart die uit het slot geschoten is of zo..Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:19:
Ik zou zeggen, ga eerst eens kijken of alles nog goed vastzit en kom daarna pas met je vragen want jij hebt nu nog totaal geen info en je kunt ons dus ook geen info geven waarmee we je kunnen helpen.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Best een HELE vage vraag!
Maar als er niet echt iets kapot is aan de hardware kan je het beste alle kaarten, de stekkers en het geheugen er uithalen en er weer in stoppen.
Verder kan niemand je echt hiermee helpen, dan wordt het toch een pczaak waar je heen moet.
Maar als er niet echt iets kapot is aan de hardware kan je het beste alle kaarten, de stekkers en het geheugen er uithalen en er weer in stoppen.
Verder kan niemand je echt hiermee helpen, dan wordt het toch een pczaak waar je heen moet.
OMG ik las idd fout. Mijn excuses.
Ontopic;
* Losse VGA kaart ?
* Losse kabels. (Lees: Molex ?)
* Losse monitor kabel. (Monitor -> VGA ?)
* Koeling VGA kaart beschadigd/los ?
Ik zou ff eerst die VGA kaart aandrukken en ook meteen alle kabels een keer na checken. Wel vreemd dat je dan wel 1 piepje krijgt. 1 piepje betekend dat alles in orde is.
Geef eens wat specifications?
Ontopic;
* Losse VGA kaart ?
* Losse kabels. (Lees: Molex ?)
* Losse monitor kabel. (Monitor -> VGA ?)
* Koeling VGA kaart beschadigd/los ?
Ik zou ff eerst die VGA kaart aandrukken en ook meteen alle kabels een keer na checken. Wel vreemd dat je dan wel 1 piepje krijgt. 1 piepje betekend dat alles in orde is.
Geef eens wat specifications?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
waarom denkt niemand aan een afgebroken/vallen cpu cooler ? of evt een doode hd?
Het is niet echt vreemd hoor dat hij maar 1 piepje krijgt. Ik heb het tot nog toe alleen maar bij wat oudere moederbordjes gehad dat ik maar 1 piep kreeg (wel een lange) en dat kwam doordat de vga-kaart er niet goed inzat.TweakingPro schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:36:
Wel vreemd dat je dan wel 1 piepje krijgt. 1 piepje betekend dat alles in orde is.
Dus idd ff de vga-kaart checken.
Don't worry people, i`m a professional idiot
Zoals ik boven jou ook al zeg;EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:40:
waarom denkt niemand aan een afgebroken/vallen cpu cooler ? of evt een doode hd?
Het is vreemd dat hij 1 piepje krijgt aangezien dit nogmaals betekend dat alles goed is en correct schijnt te werken. Ik denk gewoon losse kabels want anders krijg je echt wel meer piepjes
@ Onima;
Dat kan. Het kan idd 1 lange piep zijn maar dat haal ik niet op uit zijn bericht. Dus gewoon ff alles extra aandrukken, vastzetten en controleren.
[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 20-11-2004 15:42 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Alles uit de kast halen, kijken of alle schroefverbindingen nog intact zijn vervolgens per component weer gaan opbouwen.
Mobo -> Mem -> Vga -> hd en cdrom -> floppy drive ->installatie dan de overige pci sloten.
Mobo -> Mem -> Vga -> hd en cdrom -> floppy drive ->installatie dan de overige pci sloten.
Verwijderd
Wat een topic.... heeft weinig zin om hier te posten! Maak eerst die kast eens open en vraag dan nog eens wat.....
Zow.. lang niet gereageerd, maar ik dacht het te hebben gevonden. Het was een Dell met een Pentium 2 processor. De processor leek op een soort van casette (had nog niet eerder zo eentje gezien). aan bijde kanten zaten 2 "pinetjes" die waarschijnlijk naar buiten waren gevallen. deze ingedrukt en toen deed hij het weer. maar hij heeft 3 dagen gelopen als een trein, en nu ineens het zelfde weer.....Erg vaag allemaal dus zal mijn "onderzoek"
Verder vervolgen..
Wie laat zijn pc dan ook weer uit z`n klauwen vallen
Behandel je pc als je vriendin, dan gaat ie ook niet kapot
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Verwijderd
Yofresh_750 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:07:
Wie laat zijn pc dan ook weer uit z`n klauwen vallen![]()
offtopic:
Bij sommgie wel hoor
Bij sommgie wel hoor
Dan zal diegene zijn computer ook niet goed behandelen, maar ach, dat zou ik ook niet doen met een dell
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Mischien een iets wat magere tsVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:19:
Maar wat voor mobo zit er in ik denk als je dat weet je dan vrij eenvoudig kan achterhalen wat dat ene piepje betekend. (gooi het type nummer door google)
Of kijk ook in de opstarten FAQ hier
Ik denk dat je daar al een eind mee kan komen. want hier kunnen wij ook niet zo veel mee als we niet weten wat er in zit etc.
No signature found
Dat is dus een slot-1 processor.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:04:
Zow.. lang niet gereageerd, maar ik dacht het te hebben gevonden. Het was een Dell met een Pentium 2 processor. De processor leek op een soort van casette (had nog niet eerder zo eentje gezien). aan bijde kanten zaten 2 "pinetjes" die waarschijnlijk naar buiten waren gevallen. deze ingedrukt en toen deed hij het weer. maar hij heeft 3 dagen gelopen als een trein, en nu ineens het zelfde weer.....Erg vaag allemaal dus zal mijn "onderzoek"Verder vervolgen..
Is de harde schijf nog goed verder? die lijkt mij na de koeler (hoewel die bij zo'n slot-1 geval goed vast zit) het gevoeligste onderdeel.
Je kan verder geen beschadigingen ontdekken? het kan zijn dat de kast vervormd is door de impact, en dat er een paar spoortjes in het moederbord half kapot zijn (moederbord zit goed vast op de tray waarschijnlijk, en als de tray vervormt...)
Maar de processor kan ook hard op de beeldkaart terecht gekomen zijn, en dat er daar iet kapot is (hoeft maar klein smd-componentje af te zijn), de beeldkaart is het eerste wat geraakt wordt door een vallende cpu.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dan moet je d'r niet zo hard opblazen, mssl
@ TS: als de proc al los is geraakt, zal het mij niets verbazen als ook het geheugen en eventuele insteekkaarten zijn losgekomen.
Controleer deze dus ook goed.
Ben benieuwd of ie exact dezelfde 'foutmelding' geeft of dat ie nu bijvoorbeeld wél beeld geeft maar niet verder boot.
Een 'eindgebruiker' roept al vaak/heel snel "hij doet ut niet!" terwijl de pc uitstekend loopt maar niet doet wat de desbetreffende gebruiker ervan verwacht.
Suc6.
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Zoek handleiding op van moederbord, lees handleiding, lees wat 1 beepje betekent. Los dat probleem op.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Pagina: 1