Toon posts:

Weg vallen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een US robotics acesspoint (8054) met daarop een pc via een wireless
PCI kaartje van US robotics (5416).
Hiermee ga ik zelf het internet op en werkt perfect.

Voor het thuis werken maak ik gebruik van een laptop met daarop XP professional
en daarin een US robotics PCMCIA KAART (5410).
Als ik de verbinding via mijn cisco client(VPN) naar de zaak maak wordt op gegeven moment mijn verbinding afgebroken.
Ook is de verbinding tussen het AP en de andere PC ook weg.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn 8054 usr router. Eender welke VPN tool zorgt ervoor dat de verbinding met alle pc's op het netwerk altijd weer uitvalt en terugkomt. Het uitvallen gebeurt enkel wanneer er trafiek is door de vpn tunnel.

Iemand een idee hoe dit kan komen? De pc's krijgen in het lan via dhcp hun ip adres, zowel wireless als wired, en de poorten 500 en 1723 staan geforward naar de pc die de VPN clieny is. De VPN tool is die van ArrayNetworks en werkt via SSL blijkbaar?

Ik ken niet zoveel van netwerken, maar heb echt wel die VPN verbinding nodig.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:12:
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn 8054 usr router. Eender welke VPN tool zorgt ervoor dat de verbinding met alle pc's op het netwerk altijd weer uitvalt en terugkomt. Het uitvallen gebeurt enkel wanneer er trafiek is door de vpn tunnel.

Iemand een idee hoe dit kan komen? De pc's krijgen in het lan via dhcp hun ip adres, zowel wireless als wired, en de poorten 500 en 1723 staan geforward naar de pc die de VPN clieny is. De VPN tool is die van ArrayNetworks en werkt via SSL blijkbaar?

Ik ken niet zoveel van netwerken, maar heb echt wel die VPN verbinding nodig.

Alvast bedankt!
Ondertussen laptop met draad aangesloten ipv draadloos en verbinding valt -met exact de zelfde configuratie- niet meer uit. Blijkbaar kan mijn router dus niet om met draadloos + VPN...?