Hallo,
Allereerst wil ik even kwijt dat ik al heel veel geprobeerd heb en gezocht heb op deze en andere sites.
Het volgende is het probleem;
Ik heb 2 computers (een desktop met XP en een laptop met win98SE) die alle 2 met een router (DHCP server ingeschakeld) met het internet verbonden zijn.
Nu wil ik een netwerk tussen deze 2 computers maken en dat is mij deels gelukt. Maar wanneer ik dan in de werkgroep op de XP pc kijk dan zie ik alleen de computer zelf ertussen staan en niet de win98SE pc.
Als ik vervolgens zoek naar een computer in het netwerk en typ de naam van de laptop in dan zie ik hem wel staan. Kort gezegd zie ik dus de laptop niet onder Netwerkverbindingen maar als ik zoek kan ik wel gewoon op de laptop komen.
Als ik zoek op de laptop met win98SE dan vind ie de desktop met winXP niet
.
De volgende instellingen staan ingesteld:
Desktop WinXP:
---------------------
Adapter
Tcp/ip: Automatisch verkrijgen van ip-adres
Bestands- en printerindeling voor Microsoft-netwerken
QoS-pakketplanner
Computernaam: Rademakerpc
Werkgroep: Thuis
---------------------
Laptop win98SE:
---------------------
Adapter
Computernaam: Laptop
---------------------
Weet iemand waar dit door kan komen?
Alvast bedankt
Allereerst wil ik even kwijt dat ik al heel veel geprobeerd heb en gezocht heb op deze en andere sites.
Het volgende is het probleem;
Ik heb 2 computers (een desktop met XP en een laptop met win98SE) die alle 2 met een router (DHCP server ingeschakeld) met het internet verbonden zijn.
Nu wil ik een netwerk tussen deze 2 computers maken en dat is mij deels gelukt. Maar wanneer ik dan in de werkgroep op de XP pc kijk dan zie ik alleen de computer zelf ertussen staan en niet de win98SE pc.
Als ik vervolgens zoek naar een computer in het netwerk en typ de naam van de laptop in dan zie ik hem wel staan. Kort gezegd zie ik dus de laptop niet onder Netwerkverbindingen maar als ik zoek kan ik wel gewoon op de laptop komen.
Als ik zoek op de laptop met win98SE dan vind ie de desktop met winXP niet
De volgende instellingen staan ingesteld:
Desktop WinXP:
---------------------
Adapter
QoS-pakketplanner
Computernaam: Rademakerpc
---------------------
Laptop win98SE: