Ik heb een Asus M6800NE laptop. Binnenkort ga ik hiervoor een nieuwe harde schijf kopen (zit een 4200rpm schijf in nu), en dan wilde ik die harde schijf in een externe behuizing stoppen. Heb er al meerdere gezien, en het schijnt dat hiervoor geen extra voeding nodig is, maar geldt dat ook in het geval de laptop op de USB-poort van een laptop wordt aangesloten?
Verwijderd
Ik heb zon 2,5 inch usb behuizing bij mij zit er twee usb connectoren aan. Dus hij haalt 2 keer 500mA uit de pc
voor de externe 2.5" behuizingen trek je de stroom of uit 1 USB poort (maar dan moet je een zuinig schijfje hebben) 2 USB poorten (is voldoende voor alle schijven) of er zijn oplossingen om de stroom uit een PS/2 poort te halen (mijn minst favo oplossing gezien niet iedere bak ps/2 poorten meer heeft).
Ik heb meerdere keren zonder problemen een 20 gieg 2,5 inch hd'tje in een extern kastje op een acer centrino laptop aangesloten, werkte perfect.
Ik heb ook bij mijn externe behuizing die extra usb connector voor de power er afgeknipt want die zit toch maar in de weg
Ik heb ook bij mijn externe behuizing die extra usb connector voor de power er afgeknipt want die zit toch maar in de weg