Toon posts:

Asusp4p800 / WD 200gb sata / XP -->hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb afgelopen week besloten een 200gb sata WD aan te schaffen in het volgende systeem:
asus p4p800 (met meest recent geflashte bios)
120gb WD IDE
winxp professional dutch sp2 included

Dit draaide prima super stabiel etc.
Dus ik de sata schijf eraan gehangen, puur als extra storage...De jumpers weggehaald, opgestart en de bios ingesteld op enchanced modus met sata on.
Afijn windows start op, nieuwe hardware gevonden etcetera, ik de sata geformatteerd en hem een partitie gegeven en alles leek te werken. Echter toen ik besloot maar eens een boot te geven na dit alles, hing het systeem vast toen windows opgestart was en het bezig was de iconen rechtsonderin te laden. Dus ik geef nogmaals een reboot, met zelfde gevolgen van dien.

Toen besloot ik hem los te koppelen en eens wat te zoeken op het internet wat mijn probleem kon zijn, en kwam ik tot de conclusie dat ik in de bios eens raid0 moest proberen. En dat werkte, echter ook na 2 keer booten werkte dit niet ook niet meer en stond het systeem op hiervoor beschreven wijze weer vast...Dus totaal radeloos zit ik nu hier te zoeken op tweakers etc en kan ik niet echt uitvinden wat nu mijn fout is. Hoop dat iemand me hier een stapje verder kan helpen.

Alvast bedankt, Greetz!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
even een trapje geven, hoop dat t mag :) ..misschien dat er vandaag iemand is die me verder kan helpen want ik ben er nog niet uit ;(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarom de jumpers van de P-ATA HD verwijderd? Dit staat los van de S-ATA HD.

Ook al in de FAQ gekeken bij Serial ATA FAQ of Hangen en Opstartproblemen troubleshooter?

Vergeet niet dat er drivers moeten worden geïnstalleerd voor de S-ATA HD.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2004 13:28 ]

ARME AOW’er