Proxy van 486!?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Weet iemand van jullie misschien hoe ik het beste een proxyserver van een 486 maak? Is een 486 hier zowiezo wel voor geschikt?

Ik hoop dat jullie mij goed kunnen helpen, misschien ondersteunend met links naar websites (in het Nederlands).

Alvast bedankt.

BansheeBoy Se isn't a newbee, he likes soccer! ;)

:{ ²

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmz, voor proxy server lijkt een 486 me een beetje weinig, ligt eraan hoeveel verkeer dat ding moet regelen.

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Als een linux proxy/router wil maken kun je het prima op een 486 draaien. het draait zelfs op een 386. Je hoeft zelfs geen harde schijf te hebben, de software kan gewoon van een floppy draaien.
Tucows heeft een linux afdeling, misschioen staat daar bij wat je nodig hebt.

Succes :)

Verwijderd

Wil je (1 een proxy-server gebruiken zoals een ISP doet (dus webpages tijdelijk opslaan zodat mensen in netwerk sneller toegang hebben) of (2) gewoon je netwerk van internettoegang voorzien?

1: Hier is een 486 zeker niet genoeg voor. Voor een flinke proxyserver toch wel een PPro of hoger en een flinke HD.
2: Gewoon ff Linux installeren en IP Masquerading instellen.

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

He Koop, ik ben wel benieuwd naar die techniek met alleen een diskette, het is mijn bedoeling om mijn netwerk van 3 computers te voorzien van internet, dus het is geen echte proxyserver maar meer een gateway.

Dus please help me aan de beste oplossing.

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Mensen laten we het beestje dan voortaan bij z'n naam noemen he. :)

Het is dus geen proxy maar een gateway, meer niet.

Kan je ook win95 met sygate voor gebruiken, werkt ook prima op een 486.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:59

McMiGHtY

- burp -

Beetje geouwehhoer dat je een PPRO en een grote hd nodig hebt. Heb hier een 486 staan met 16Mb intern en een hd'tje van 200 mb waar eerst Wingate opdraaide+ Sygate + Mdeamon + Sambar en dat draaide als een tiet om het maar even plat te zeggen.

Dus als je alleen bv Sygate wil draaien als Gateway is een 486 krachtig genoeg, en heb hier momenteel heel wat dataverkeer d'r opstaan en ook als je een hele snelle verbinding hebt is een 486 snel genoeg. Zelfs al zou je hem als fileserver gebruiken, dan is dat ding snel genoeg, zou ik alleen wat meer geheugen erin drukken.

McMiGHtY

Verwijderd

Ik heb een 486 mamaplank + 16 mb fastpage draaiend met linux en het werkt echt perfect, 50 mb cache op harddisk voor favoriete veel bezochte sites, ik hoef niet meer het werkt en draait al 200 dagen zonder chrashes, kan windows niet!
Het hoeft echt niet veel voor te stellen en draait linux omdat dat pas werkt!!!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:07
Heb ook een 486 DX2 66 met 48 Meg Ram
(had nog wat reepjes over)
win95 draait als een tiet erop!
Draait nu Wingate 4.0 (beta met NAT)

Inloggen met mijn eigen p3 via TCP/IP met gatekeeper en voila. Kan niet makkelijker gewoon.

Nu nog een kabelaansluiting

:(
Pagina: 1