Toon posts:

Computer start niet door "slotje"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP vectra pIII. Wanneer ik de computer start gaat er direct met het indrukken van de aan-uit knop een oranje lampje branden met daarboven een slotje. Daarna doet de pc niets meer, zelfs het beginscherm van hp zie ik niet.

ik heb geheugen vervangen, ide apparaten afgesloten, cmos batterij erin en eruit etc.

wat zou de oplossing zijn?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

HP heeft ook van oudere modellen handleidingen/service manuals online staan; voer het typenummer van je Vectra in op http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html en kies 'manuals' bij de 'self help resources'.
Ik denk dat je daar het antwoord op je vraag wel moet kunnen vinden.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32
zit er een slot op je pc? (als in: fysiek aanwezig slot)

Of check de online-manual.

Oude pc's hadden vaak een slotje op de voorkant, meestal schakelde dit alleen het toetsenbord/muis uit, maar ik kan me voorstellen dat er ook sloten zijn voor een complete pc lock-up.

het kan zijn dat je kast geen slot heeft, maar dat je mobo dit wel heeft, en op een-of-andere manier denkt dat dit slot op slot staat (jumper op je mobo?, kortsluiting tussen 2 pinnen?)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Het kan ook zijn dat je pc een schakelaartje heeft dat in wordt gedrukt als de kast dicht zit. Dit om te zorgen dat je pc niet aan kan als de kast open staat. Misschien dat dat schakelaartje niet goed is of niet is aangesloten oid

Klik mee voor GoT!........