Toon posts:

[java] barcode scanner events afvangen in actief frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de titel beschreven staat wil ik in verschillen java frames events afvangen die afkomstig zijn van een barcode scanner. Deze events bestaan uit een aantal karakters met op het einde een "enter".
Ik kan natuurlijk bij elke items op het venster (knopjes, velden) een listener maken. maar het lijkt mij dat het gemakkelijker kan.
K heb een keylistener aan de "this" gehangen. Maar dan komen er geen events binnen.

Verwijderd

Dit soort barcode scanners gedragen zich naar de programma's toe hetzelfde als een toetsenbord. Dus je kan gebruik maken van de normale routines om toetsaanslagen af te vangen.

Hoe? Dat hangt sterk af van de manier waarop je programma georganiseerd is. Zelf gebruik ik altijd gewone textfields en controleer ik op enter. Je wilt tenslotte de ingescande barcode ook nog nuttig gebruiken. Een generieke texthandler is dan ook niet altijd de meest handige weg.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is dit wel een oplossing. Maar ik heb een stuk of 15 velden op een scherm staan. Waarvan veel al het een en het ander doen als er op een toest word gedrukt. dus lijkt het mij mooi een wel een soort generieke afhandeling te hebben

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:05
Wat dacht je van het inkapselen van de barcode scanner achter een event interface...

Ik doe nu een aanname: Iedere karakter reeks met een return is inweze een scan/input van de bar code scanner.

Als je dat nu inpakt in een event mechanisme, dan kun je je frames laten registreren op de bijbehorende event dispatcher. Als er verschillende mogelijke events zijn van de scanner dan kun je voor ieder event een event class definiëren. Zodoende kun je lekker gebruik maken van de java features en de complexiteit van het ontcijferen van de scans/input op 1 plaats houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja je laatste aanname klopt wel. Ook zie ik wel in dat het handig is om 1 "iets" de input van de scanner/keyboard op laten vangen en daar de verschillende frames te laten registreren. Maar hoe bouw ik die ene classe die events van het toetsenbord afvangt?