Wat is belangrijker? Lage reactiesnelheid of DVI?

Pagina: 1
Acties:

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo!

Ik zit met een dilemma waar ik niet uit kom. Ik wil een nieuwe 19" monitor aanschaffen. Hiervoor heb ik een bepaald budget. Ik ben er inmiddels achter dat ik EN een lage reactiesnelheid (bijv 16ms) EN DVI niet haalbaar is binnen mijn budget. Wie heeft er tips voor mij? Wat is met het oog op de nabije toekomst het verstandigste. Ik speel op dit moment niet veel spellen, maar aangezien ik ook een nieuwe pc ga aanschaffen, zou dit wel eens kunnen gaan veranderen.

Is het overigens niet zo dat door DVI er minder kans op Ghosten bestaat, ook bij 25ms? Of zie ik dit helemaal verkeerd? DVI heeft nl. ook te maken met refrashrate. Vind het zo vreemd dat er zoveel monitoren zijn met 25ms en DVI, maar niet met een lagere reactiesnelheid.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Jacco

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 22:17

mvds

Totally awesome!

Ze zijn er wel, maar niet (of weinig) op 19 inch :) En beide is belangrijk, dus wat ik zou doen is zorgen voor een groter budget, of een 17 inch model nemen met beide.

[ Voor 54% gewijzigd door mvds op 20-11-2004 13:42 ]

Verwijderd

pricewatch: BenQ FP937S (19", 12ms, D-sub/DVI)
beide voor een acceptabele prijs..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 13:57 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

geef jij om een pixeldefect ? :?

Dan kun je bij sommige shops een scherm kopen met pixeldefect voor vaak zon 35 á 40% korting !

• tekno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 12:33
Als je vermeld wat je budget is dan kunnen we daar ook weer meer mee.
Is verder kleurechtheid belangrijk?

Kortom wat zijn je eisen aan je scherm.

• superbuis
Mijn budget is 400 euro. Verder moet het 1 van de volgende merken zijn aangezien ik via mijn werk bestel en is wat de leverancier levert:
acer
belinea
lg
nec
neovo
philips
samsung
sony.

Bedankt voor jullie reply's zover, maar nog niet echt antwoord op mijn vraag :*)

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:50
Ik kan je wel vertellen dat DVI een must is. Ik moest laatst even noodgedwongen mijn 17" op mijn vga aansluiting aansluiten, en wat een verschil! De kleuren waren wat minder helder, maar het was ook een stuk minder scherp, kwam in de buurt van 1024*768 op een scherm met 1280*1024 als native resolution, en das niet lekker. Dus, ik kan je dat wel aanraden. Responsetijd...tsja, ik heb zelf 16 ms en merk niet zoveel van ghosting, maar dat zou je bij 25 ms ook niet moeten hebben.

Overigens, schermen met dvi zit sinds een paar maanden een extra heffing op, dus die zijn weer wat duurder geworden (ivm het mogelijke gebruik als tv-scherm)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shailesh schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:15:
Ik kan je wel vertellen dat DVI een must is.
hmm... ik heb totaal geen brak beeld op sub-d met m'n benq fp767...
Alles is scherp en goed van kleur...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 22:17

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:27:
[...]

hmm... ik heb totaal geen brak beeld op sub-d met m'n benq fp767...
Alles is scherp en goed van kleur...
heb je dan ook wel eens het verschil gezien met DVI?

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
obsidian schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:46:
[...]

heb je dan ook wel eens het verschil gezien met DVI?
Je zou het langs elkaar moeten zien, maar er is een mogelijkheid dat je toevallig een goede VGA aansluiting heb. Soms zijn de verschillen klein, soms groot. Licht maar aan de videokaart die je hebt. Maar over het algemeen vind ik het "wit" "witter" en ben ik van die duffe storing af als mijn VGA kabel tussen de 220 volt kabels ligt. En het is inderdaad scherper, wat je ziet bij tekst.

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 11:00
klinkt net als hetzelfde probleem waar ik mee worstel... ;)
Mar bij mij zouden het er 2 19" moeten zijn (nu staat er een 21inch en een 17 inch crt naast elkaar)
Budget is ietsje hoger dan de topicstarter (1000euro voor de 2), maar 8bits kleuren zou handig zijn (tov de 6bit, aangezien er ook 3D op moet gebeuren)

Kzal zeker nog dit topic volgen, ben benieuwd naar de uitslag....
wat denken jullie eigenlijk van die 19inch die in de aldi staat? misschien is dit ook iets?

Verwijderd

Promy schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:11:
klinkt net als hetzelfde probleem waar ik mee worstel... ;)
Mar bij mij zouden het er 2 19" moeten zijn (nu staat er een 21inch en een 17 inch crt naast elkaar)
Budget is ietsje hoger dan de topicstarter (1000euro voor de 2), maar 8bits kleuren zou handig zijn (tov de 6bit, aangezien er ook 3D op moet gebeuren)

Kzal zeker nog dit topic volgen, ben benieuwd naar de uitslag....
wat denken jullie eigenlijk van die 19inch die in de aldi staat? misschien is dit ook iets?
nja..... een vriend van mij heeft die medion pc+ 19tft van de aldi gekocht. Als ik zo de specs bekijk, zijn die bijna net zo goed als mijn 17"tft (samsung 710t). Maar iets zegt me dat er iets niet klopt, zijn 19" is goedkoper dan mijn 17"......

Ik heb dat scherm nog niet gezien kwa onder het gamen, maar ik denk dat dat scherm wel veel last heeft van ghosting

• superbuis
Promy schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:11:
Heb ik ook nog even naar gekeken ter vergelijking. Is wel een 25ms, dus zou afhankelijk zijn van reacties op dit topic :)

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 11:00
zag ook nog net in de makro een promotie staan... de Samsung 910N voor 449euro...
Is wel een schermke met "maar" 6bit...nu begin ik me af te vragen, of een amateur (ikke dus) het verschil zo duidelijk gaat zien tussen die 8bit en de 6bit? of maakt dat echt een groot verschil?
en de ghosting op dit scherm?(is 25ms) iemand ervaring mee? want zo direct een deftige review kan ik niet vinden....

Daarnaast heeft ook de belinea 101920 m'n aandacht getrokken...wel 8 bit, maar ook 25ms , maar wel iets goeiekoper (ongeveer 400euro)

mm, hoe meer ik zo zit rond te kijken, hoe meer ik twijfel... :(

Verwijderd

Sharkys schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:17:
Je zou het langs elkaar moeten zien, maar er is een mogelijkheid dat je toevallig een goede VGA aansluiting heb. Soms zijn de verschillen klein, soms groot. Licht maar aan de videokaart die je hebt. Maar over het algemeen vind ik het "wit" "witter" en ben ik van die duffe storing af als mijn VGA kabel tussen de 220 volt kabels ligt. En het is inderdaad scherper, wat je ziet bij tekst.
Ik geloof wel dat het per merk en type scherm verschillend is.. de ene fabrikant zal betere a/d converters gebruiken dan de ander..

wit is witter.... het is geen ariel reklame >:)

ik heb er echt geen last van.. het beeld is perfect.. ook tov een DVI scherm... ( voor de mieren..... je weet wel )
Promy schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:18:
zag ook nog net in de makro een promotie staan... de Samsung 910N voor 449euro...
mm, hoe meer ik zo zit rond te kijken, hoe meer ik twijfel... :(
benq schermpje... enkele post terug... 446€ (19",12ms,dvi en sub-d ) tja 6bits..

@ts: kan je niet via een andere leverancier aan andere merken schermen komen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 16:31 ]

• superbuis
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:28:

@ts: kan je niet via een andere leverancier aan andere merken schermen komen ?
Helaas niet.... :'(

• superbuis
Het ziet er naar uit dat de overheid ons een handje gaat helpen! >:)
nieuws: Nederland schaft importheffing lcd-schermen af

Verwijderd

ben je verplicht via een leverancier te kopen ?
krijg je grote korting ?
is het voor een soort pcprive constructie ?

• superbuis
Inkoopsprijs + kleine onkostenvergoeding. Zit inderdaad ook nog een bepaalde constructie aan vast, maar maakt dit uit voor deze discussie? :*)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik denk dan toch dat de beste keus een 17" TFT is, mét DVI én 16 MS. Dan zit je altijd goed. Als je er eentje pakt met een leuke native resolutie.. dan heb je ongeveer dezelfde specs ;) Wany 17" en 19" hebben toch wel vaak dezelfde native resolutie. 1280x1024 ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

superbuis schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:45:
Inkoopsprijs + kleine onkostenvergoeding. Zit inderdaad ook nog een bepaalde constructie aan vast, maar maakt dit uit voor deze discussie? :*)
was meer om te checken waarom je via de zaak besteld en niet gewoon bij een andere shop ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ach. Ik heb een scherm met alleen D-sub (LG1710S) en die heb ik op campzone kunnen vergelijken met een Hitachi (typenummer nu ff geen idee) met DVI. Die van mij deed absoluut niet onder voor die Hitachi, zowel beeld als reactietijd. Dus gewoon die 19" kopen zou ik zeggen..DVI is geen noodzaak.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat hangt ook (zelfs met name) af van je graka, dus tenzij die Hitachi aan dezelfde graka hing, zegt dat helemaal niks.

Ik merk bv. zeer veel verschil tussen de monitor op m'n werk en mijn eigen monitor thuis. Da's niet alleen Dsub vs. DVI, maar vooral ook onboard zut vs. Radeon 9600XT.

• superbuis
Bedankt allemaal voor jullie reactie! Uiteindelijk is het toch gelukt om een andere leverancier te vinden die de BenQ wel kon leveren. Dus onder de 400 euro (ex. BTW) gebleven. Meer info: http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=440

Groeten,
Jacco
Pagina: 1