Gegevens besmette oude hdd naar nieuwe-> virusgevaar nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Mijn vader heeft zojuist een nieuwe pc gekocht. Op zn oude pc staat echter een paar gig aan gegevens die hij ook op de nieuwe pc wil hebben. Nu is dat natuurlijk een simpele kwestie van oude hdd ff op de nieuwe pc aansluiten en kopieren maar. Er is echter één probleem: de oude hdd zit vol met hardnekkige niet te verwijderen virussen en spyware. Nu is mijn vraag of het risico bestaat dat als ik bestanden vanaf de oude hdd (die dan als slave staat ingesteld) naar de nieuwe (master) hdd kopieer dat ik dan de spyware ed. meekopieer?
Beide pc's draaien met Windows XP prof.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Naar mijn weten kan spyware of een virus niet zo maar "opstarten", dat moet echt uitgevoerd worden, dus gewoon simpelweg kopieren lijkt me veilig. Maar zorg iig dat je een virus scanner hebt lopen op de nieuwe pc, en scan daarna nog eens goed met diverse tools.

specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, eerst de nieuwe PC helemaal afmaken; alle windowsupdates, goede virusscanner updaten, etc. Dan bij kopieren scannen + de troep verwijderen en het zou goed moeten zijn <== zorg wel dat het een virusscanner is die alle virussen die je hebt kan herkennen. Daarnaast idd niet zomaar zaken openen, kopieren op zich kan geen kwaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
ik zou eerst scannen en dan pas kopieren
lijkt me vijliger

Check dit en help mee!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Kan ik dan gewoon eerst nog een keer de oude hdd scannen (alle zooi blijft er dan wel opstaan) en dan de hdd aansluiten op de nieuwe, volledige geupdate, pc met norton antivirus 2005, daar eerst weer die oude hdd scannen en dan kopieren? En dan voor de zekerheid nog een keer de nieuwe hdd scannen? Dan moet het gewoon veilig zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door UltraR-pc op 20-11-2004 15:13 ]

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
jep dan is ie weer schoon

Check dit en help mee!

Pagina: 1