Toon posts:

Asus a8v of Msi k8n neo2? >> raid0 performance

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen om een Asus a8v of Msi k8n neo2 te kopen.

Ik ga een sata raid0 configureren met 2 200gb maxtors. Graag speel ik games en wil ik overclocken met een winchester 3000+. Ik ben al op min. 10 website's geweest voor een vergelijking (met name raid0). Maar ik kan in zoverre geen goede vergelijking vinden.

Mijn vraag is:

Heeft iemand biede moederborden getest en weet of er een verschil is in raid0 performance en overall performance.

Met vriendelijke groet,

Ruud (aka Teundabeun)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overall performance kun je in reviews terugvinden:
[google=asus a8v deluxe review]
[google=msi k8n neo2 review]
zoeken naar 'asus a8v deluxe' op Tweakers.net
zoeken naar 'msi k8n neo2' op Tweakers.net

Hier in [rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4[/rml] kun je massa's ervaringen terugvinden met tussendoor wat benchmarks :)

RAID0 performance met twee 200GB Maxtors hangt natuurlijk af van de gebruikte RAID controller. De A8V is voorzien van de VT8287 SATA RAID controller én een Promise PDC 20378 SATA RAID controller. De MSI K8N Neo2 is voorzien van de nForce3 RAID controller. Je kunt je richten op benchmarks van deze controllers.

In het [rml][ Benchmarks] Post hier je RAID0 scores![/rml] topic kun je dan bijvoorbeeld gericht zoeken naar msi k8n en promise 20378. Je kan ook kijken naar scores op andere mobo's met een identieke controller.

In ieder geval heeft RAID0 performance niks met PMG te maken, is een ervaringenrequest in deze vorm niet gewenst en zijn de antwoorden wel her en der op het Internet te vinden. Zie ook PMG FAQ - Welke moet ik nemen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 20-11-2004 12:53 ]

Dit topic is gesloten.