Toon posts:

Kabelmodem & hub/switch kabeltype?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje :

Een kabelmodem (com21) van Casema wil ik aansluiten op een kabelrouter.
Hoe weet ik of ik een cross of straight UTP kabel moet nemen van de kabelmodem naar de router en wat voor kabel van de router naar de hub/switch ?

En moet de kabel van de router af in de uplink van de hub/switch ?
Wat houd de uplink eigenlijk precies in hij verbind toch alleen intern de connecties om dus een straiht kabel wordt dan als crossed gezien ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij de meeste moderne types switches maakt het niet meer uit. Bij oudere modellen meestal een cross :) Tussen kabelmodem en eerste pc/router zal ook niet veel uitmaken :) Wat let je om het te proberen?

Wel handig om type en merk switch/router te weten. Daarmee kan je dit soort data wel op de site van de fabrikant vinden. Maar dit zou ook in de respectievelijke handleidingen moeten staan :)

Hoe deel ik Internet ? al eens goed doorgenomen?

[ Voor 26% gewijzigd door sanfranjake op 20-11-2004 10:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Tgaat om een wat oudere grote 3Com 10/100mbps (enkel of of) hub..
Is er geen bepaalde standaard wanneer crossed en wanneer enkel te gebruiken
welke 2 draden zijn er op beide stekkers gewisseld bij cross?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Als je normaal met een straight kabel van je modem naar je pc gaat, moet je nu ook een straight kabel gebruiken van je modem naar je router....

Verwijderd

Topicstarter
Speedener schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:07:
Als je normaal met een straight kabel van je modem naar je pc gaat, moet je nu ook een straight kabel gebruiken van je modem naar je router....
Hoe weet je of je een straight of crossed kabel moet gebruiken van je kabelmodem naar pc/router ?
Welke draden zijn er bij crossed gewisseld?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

zie:
[TOPIC=642065///#3]

Als je nu kijkt naar de stekkertjes op de netwerkkabel tussen PC en kabelmodem, dan is eenvoudig te zien of het cross dan wel straight is. Bij straight is de kleurvolgorde van de adertjes in de stekker in beide gevallen hetzelfde, bij een cross cable is de volgorde niet hetzelfde bij beide stekkertjes.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Kom, dit is gewoon een kwestie van handleiding lezen en/of de bestaande situatie bekijken. Basic vragen als deze horen niet op het forum thuis.
Je vraag over hoe een crosscable is opgebouwd is zelfs in de FAQ te vinden: FAQ Network Troubleshooting over crosscables

dicht.

en check je mail zometeen.

[ Voor 5% gewijzigd door Korakal op 20-11-2004 11:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.