Met het Group systeem, je zet dingen in groepen. Bladert zeer snel!

De sony batterij gaat lang mee maar wel op atrac laagste kwaliteit, ben benieuwt wat de tijd is bij een 128bitrate mp3.
Ook is de batterij ingebouwd, als je dat leuk vind erg fijn tot deze een keer op is of kapot is.
Een penlite kost niks, je hebt altijd verse batterijen op voorraad waardoor deze inprincipe eeuwig afspeelt of op pad even de winkel in glippen.
Man, niks van waar, er gaan AAAtjes in.
Heeft Sony lastige software om de mp3's erop te zetten?
Nope, is ongeveer zo simpel als het kan...
Atrac is misschien alleen leuk als je al je cd's wilt overzetten, ogg lijkt mij dan een betere optie.
Met een gb hoef je ook niet echt op de grootte te letten.
132kbps Atrac3 is echt niet slecht, kan ik je vertellen.
Iriver heeft zichzelf al bewezen op mp3 spelers gebied, ik zou voor het 799 model gaan, 899 is lelijk.
Het verschil was iets met de line in of out, gebruik ik niet dus nooit op gelet.
Ik vind de 799 lelijk en de 899 mooi! Trouwens, Sony heeft zich 10 keer meer bewezen, zij hebben het BEDACHT.
Ik heb geen ervaring met de iriver, wel een ouder model ifp 190 128mb en imp 550 cd speler maar mijn 795(512mb) staat in bestelling.
Goeie keus als je er niet op dat de 899 mooier is (imo)

Ook moet de volume flink zijn opgekrikte met 18mw vergeleken met 12mw eerst, leuk voor zwaardere hoofdtelefoons.
Je krijgt er een mooi tasje, armband, ketting bij gewoon mooi spul van iriver.
Yep...
Even tussendoor: Mijn stem gaat voor de iRiver, het is gewoon op alle vlakken een betere speler. Echter, destijds was die 1 gig sony voor 180 euro voor mij, daarom heb ik die. Er wordt hier ECHT onzin verteld over die speler! (Ik ga nog even door met quoten)
de sony is eigenlijk puur bedoeld voor muziek ,
je meot met de sony alle mp3's omzetten naar atrac. bestanden en daarom gaat de sony veel langer mee. Volgens mij kunj e alleen maar muziek op de sony zetten en met de irivers ook data. Een ander voordeel is dat je bij de iriver geen mp3's hoeft om te zetten zoals bij alle andere mp3 spelers. Dus als je je mp3 speler alleen gebruikt voor muziek dan kunj e beter gaan voor de sony.
Op mijn E-99 staan twee schoolprojecten. Snugger.
Atrac ondersteuning is nu niet echt een reden om de sony speler te kopen. Atrac klinkt zo'n beetje het slechtst van alle codec op 128kbps.
Bovendien klopt het aantal cd's vs het aantal MB geheugen niet. Zoals je hier boven ziet zouden er 46 cd's op 1 GB passen. Dat betekent 22 MB per cd en dus 41 kbps. Kijk nu voor de grap eens aan hoeveel winamp aan geeft bij het aantal kbps. Niet voor niks wordt er altijd lach wekkend gesproken over de weergave van het aantal nummers/cd's door Sony.
Oftewel: Atrac klinkt slechter dan andere codecs wanneer de bestanden even groot zijn. Atrac klinkt nog slechter als je ook daadwerkelijk 46 albums op 1 GB gaat proppen. Maar goed, gelukkig kan je binnenkort dus mp3's afspelen op de Sony speler .
Atrac, misschien, maar Atrac3 ook? Het klinkt allesbehalve slecht, en 128 kbps mp3 is dus drie keer so slecht.
Ik heb me nooit in Sony spelers verdiept, maar volgens mij zit er ook de één of andere vorm van DRM ingebouwd, wat dus betekent dat jij niet met je eigen muziek kan doen wat jij wil. Controleer voor de zekerheid ook nog eens of die mp3 support niet stiekem inhoudt dat alles naar atrac wordt getranscodeerd, met alle rampzalige gevolgen voor de geluidskwaliteit.
Twee keer grote onzin. De atrac3tjes zijn namelijk niet eens meer toegankelijk als ze er ops taan (behalve voor SonicStage waarmee je ze kan importeren), en het maakt niet uit of ze wel of niet DRM zouden hebben. Mp3 wordt hetzelfde mee gedaan. En hij geeft echt aan dat het mp3 is.
Zo, en ik raad NOG STEEDS de TS een iRiver aan. Het is kwalitatief beter spul! (Al ben ik zelf echt tevreden met mijn E-99)
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me