Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil een MP3-speler kopen met 1gig. flashgeheugen.
Nu heb ik mijn keuze al verkleind tot deze 3 modellen:
- Iriver iFP-899 http://www.iriveramerica.com/products/iFP-899.aspx
- Iriver iFP-799 http://www.iriveramerica.com/products/iFP-799.aspx
- Sony NW-E99 http://products.sony.co.uk/sony_nwe95_and_nwe99.asp

Maar nu is mijn vraag:
- Wat is het verschil tussen de 2 Irivers behalve een andere buitenkant, de specificaties zijn hetzelfde, zijn dit echt alleen cosmetische verschillen kan het me niet voorstellen :?

De sony heeft als grote voordeel de batterijduur van 70uur maar deze heeft echter geen radio.

Welke van deze mp3-spelers zouden jullie kiezen? En heeft er iemand ervaring met deze mp3-spelers? Zo ja, hoe zijn deze.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
ik ozu voor sony gaan, vanwege dat ze ook Attracplus hebben, dan kan je 40 cd's op 1 gig kwijt, iets waar ik een iets mindere kwaliteti(maar niet echt hoorbaar) verschil op de koop toe neem

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Die sony ziet er een stuk geiler uit. Maar denk dat dit jou keuze moet zijn en dat wij je hier niet heel erg mee kunnen helpen. Je moet de specs afwegen. Voorop staat dat al deze spelers gewoon toppers zijn.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
de sony is eigenlijk puur bedoeld voor muziek ,
je meot met de sony alle mp3's omzetten naar atrac. bestanden en daarom gaat de sony veel langer mee. Volgens mij kunj e alleen maar muziek op de sony zetten en met de irivers ook data. Een ander voordeel is dat je bij de iriver geen mp3's hoeft om te zetten zoals bij alle andere mp3 spelers. Dus als je je mp3 speler alleen gebruikt voor muziek dan kunj e beter gaan voor de sony.

Verwijderd

yoew,
Ik vind die sony echt wel supervet: klein, lange batterijduur, 1gb is meer dan genoeg met atrac3..
Daarom twijfel ik er ook over om die te kopen, maar ik zou graag ook radio hebben.
Dus vraag ik mij af of er een soort oordopjes is die ook radio hebben, dus een soort afstandsbediening met tuner...

bestaat da?

thx
mvg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:27:
yoew,
Ik vind die sony echt wel supervet: klein, lange batterijduur, 1gb is meer dan genoeg met atrac3..
Daarom twijfel ik er ook over om die te kopen, maar ik zou graag ook radio hebben.
Dus vraag ik mij af of er een soort oordopjes is die ook radio hebben, dus een soort afstandsbediening met tuner...

bestaat da?

thx
mvg
Ja, daarom zit ik ook te twijfelen, weet iemand trouwens hoe de radio-ontvangst is van de iRivers?
Ik las net ergens op een review dat die nogal bagger bleek te zijn? Wie kan dit bevestigen?

Verwijderd

iriver is wel goed hoor, sony loopt een beetje achter vind ik zelf. Ben zelf ook Sony gek maar niet bij mp3spelers.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 16:42 ]

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
De Sony NW-E99 is ook MP3 compatible hoor. De E55 en E75 (128mb en 258mb versies) van Sony ondersteunen nu nog geen MP3, alleen ACTRAC, maar daar komt verandering in.

Bron:
New Network WALKMAN E99
• Available in chrome from mid November
• 1GB: up to 46 CD’s in ATRAC3plus
ATRAC and MP3 compatible

Network WALKMAN E75
• Available in silver now
• 256MB: up to 11 CD’s in ATRAC3plus
ATRAC and MP3 compatible from mid-November (downloadable software available on the Internet for direct MP3 playback)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Atrac ondersteuning is nu niet echt een reden om de sony speler te kopen. Atrac klinkt zo'n beetje het slechtst van alle codec op 128kbps.

Bovendien klopt het aantal cd's vs het aantal MB geheugen niet. Zoals je hier boven ziet zouden er 46 cd's op 1 GB passen. Dat betekent 22 MB per cd en dus 41 kbps. Kijk nu voor de grap eens aan hoeveel winamp aan geeft bij het aantal kbps. Niet voor niks wordt er altijd lach wekkend gesproken over de weergave van het aantal nummers/cd's door Sony.

Oftewel: Atrac klinkt slechter dan andere codecs wanneer de bestanden even groot zijn. Atrac klinkt nog slechter als je ook daadwerkelijk 46 albums op 1 GB gaat proppen. Maar goed, gelukkig kan je binnenkort dus mp3's afspelen op de Sony speler :).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb me nooit in Sony spelers verdiept, maar volgens mij zit er ook de één of andere vorm van DRM ingebouwd, wat dus betekent dat jij niet met je eigen muziek kan doen wat jij wil. Controleer voor de zekerheid ook nog eens of die mp3 support niet stiekem inhoudt dat alles naar atrac wordt getranscodeerd, met alle rampzalige gevolgen voor de geluidskwaliteit.
Nee, ik zou voor iRiver kiezen in dit geval. Voordeel is ook dat deze Ogg Vorbis ondersteunen, waarmee je rond de 100 kbps een kwaliteit kunt halen, die voor portable gebruik alleszins acceptabel is. In de door wwillem genoemde test van Roberto komt Vorbis zelfs op een (gedeelde) eerste plaats bij 128 kbps. Persoonlijk vind ik ook de normale AA batterijen een groot pluspunt. Goede NiMH batterijen zijn betaalbaar, en in geval van nood stop je er een gewone alkaline in. Als je Li-ion of Li-polymeer batterij uit andere spelers na <800 cycli de geest geeft, kost dat een klein fortuin om hem te (laten) vervangen. Enige nadeel van de IFP spelers is volgens sommigen de iets te hoge achtergrondruis.
De verschillen tussen de IFP-7* en IFP-8* zijn inderdaad alleen uiterlijk. Ga dus op je eigen smaak af welke je de mooiste vindt. Ik meen me iets te herinneren dat bij de ene het klepje voor de USB aanluiting van hard plastic is en bij de andere rubberachtig.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 20-11-2004 23:19 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:17

Piggen

Lekker bakkie

donald_dick schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:53:
ik ozu voor sony gaan, vanwege dat ze ook Attracplus hebben, dan kan je 40 cd's op 1 gig kwijt, iets waar ik een iets mindere kwaliteti(maar niet echt hoorbaar) verschil op de koop toe neem
Maar de iRivers kunnen weer OGG afspelen. Dat is ook kleiner dan MP3, maar klinkt beter (bij gelijke bitrate).

Ik zou zelf voor een iRiver (de iFP-799 dan, want die vind ik mooier. Verder zijn de iFP-799 en -899 exact gelijk). De iRiver kunnen ook meer. En Sony kennende zal hun speler ook wel duurder zijn.

Verwijderd

Sony ziet er wel mooi uit en is echt superklein.
Het gevolg is dat het schermpje ECHT klein is, hoe wil je een gb doorbladeren :?

De sony batterij gaat lang mee maar wel op atrac laagste kwaliteit, ben benieuwt wat de tijd is bij een 128bitrate mp3.
Ook is de batterij ingebouwd, als je dat leuk vind erg fijn tot deze een keer op is of kapot is.
Een penlite kost niks, je hebt altijd verse batterijen op voorraad waardoor deze inprincipe eeuwig afspeelt of op pad even de winkel in glippen.

Iriver heeft radio en die werkt echt prima, het is geen autoradio ontvangst maar wel veel zenders super.
Ooit een portable sony radio gehad en daar kwam alleen via am 1 zender binnen :r maar ja de sony heeft geen radio.

Iriver heeft ook een microfoontje, handig als je iets wilt noteren onderweg, kunt stukje radio opnemen om de mp3 te zoeken thuis.

Heeft Sony 2 jaar garantie?

Heeft Sony lastige software om de mp3's erop te zetten?

Atrac is misschien alleen leuk als je al je cd's wilt overzetten, ogg lijkt mij dan een betere optie.
Met een gb hoef je ook niet echt op de grootte te letten.

Iriver heeft zichzelf al bewezen op mp3 spelers gebied, ik zou voor het 799 model gaan, 899 is lelijk.
Het verschil was iets met de line in of out, gebruik ik niet dus nooit op gelet.

Ik heb geen ervaring met de iriver, wel een ouder model ifp 190 128mb en imp 550 cd speler maar mijn 795(512mb) staat in bestelling.

Ook moet de volume flink zijn opgekrikte met 18mw vergeleken met 12mw eerst, leuk voor zwaardere hoofdtelefoons.
Je krijgt er een mooi tasje, armband, ketting bij gewoon mooi spul van iriver.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
kenny89 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:12:
je meot met de sony alle mp3's omzetten naar atrac. bestanden en daarom gaat de sony veel langer mee. Volgens mij kunj e alleen maar muziek op de sony zetten en met de irivers ook data. Een ander voordeel is dat je bij de iriver geen mp3's hoeft om te zetten zoals bij alle andere mp3 spelers. Dus als je je mp3 speler alleen gebruikt voor muziek dan kunj e beter gaan voor de sony.
deze mp3 speler van sony kan ook echte mp3's afspelen, dus je hoeft ze niet meer om te zetten naar attrac.

Data kan er ook gewoon op., maar deze zal niet afgespeelt worden natuurlijk ;)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:41:
iriver is wel goed hoor, sony loopt een beetje achter vind ik zelf. Ben zelf ook Sony gek maar niet bij mp3spelers.
Ik vind het zo vreemd dat er wordt geadverteerd met 'tot 40 uur op 1 AA batterij". 2300mAH zijn de beste AA batterijen momenteel en ik lees op verschillende sites dat de 899 er niet langer dan 13 uur mee doet (gewoon met 128/192kbit mp3's en gemiddeld oordopjes volume). Dat vind ik toch een schandalig verschil dat niet goed te praten valt, volgens mij geldt dit net zo goed voor de Sony spelers. Weet iemand hier meer van? Sorry voor de schop, maar ik vind dit toch merkwaardig.

Ik zit eraan te denken de 899 te kopen, 155 euro vind ik een prima prijs voor een 1GB speler met radio en mp3 encoder, ik hoor er alleen weinig meer van.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 07-03-2005 19:56 ]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:17:
Atrac ondersteuning is nu niet echt een reden om de sony speler te kopen. Atrac klinkt zo'n beetje het slechtst van alle codec op 128kbps.
inmiddels heeft Sony het veel betere Atrac3plus en ik moet eerlijk zeggen dat op een bitrate van 64kbit/s een bestand acceptabel goed klinkt.
Yokozuna schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:52:
Ik vind het zo vreemd dat er wordt geadverteerd met 'tot 40 uur op 1 AA batterij". 2300mAH zijn de beste AA batterijen momenteel en ik lees op verschillende sites dat de 899 er niet langer dan 13 uur mee doet (gewoon met 128/192kbit mp3's en gemiddeld oordopjes volume). Dat vind ik toch een schandalig verschil dat niet goed te praten valt, volgens mij geldt dit net zo goed voor de Sony spelers. Weet iemand hier meer van? Sorry voor de schop, maar ik vind dit toch merkwaardig.
dat is ook misleidende reclame. waarschijnlijk speelt die speler 40 uur op mp3 met een zeer lage bitrate. daardoor haalt ie een langere speeltijd.

voor de Sony geldt precies hetzelfde. bestanden gecomprimeerd tot Atrac3+ 64kbit, daar speelt ie ongeveer 70 uur op. gebruik je gewone MP3 --> hogere bitrate --> hoger energieverbruik. reken er maar op dat die Sony dan iets meer dan 50 uur speelt en dat is nog erg lang.

sowieso het voordeel van Sony (en het nadeel van iRiver) is dat ze 100 keer meer ervaring hebben met portable audio. je weet ook wat je van een sony kan verwachten, in tegenstelling tot een iRiver.

[ Voor 59% gewijzigd door SURFivor op 07-03-2005 20:03 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:04:
Sony ziet er wel mooi uit en is echt superklein.
Het gevolg is dat het schermpje ECHT klein is, hoe wil je een gb doorbladeren :?
Met het Group systeem, je zet dingen in groepen. Bladert zeer snel! :P
De sony batterij gaat lang mee maar wel op atrac laagste kwaliteit, ben benieuwt wat de tijd is bij een 128bitrate mp3.
Ook is de batterij ingebouwd, als je dat leuk vind erg fijn tot deze een keer op is of kapot is.
Een penlite kost niks, je hebt altijd verse batterijen op voorraad waardoor deze inprincipe eeuwig afspeelt of op pad even de winkel in glippen.
Man, niks van waar, er gaan AAAtjes in.
Heeft Sony lastige software om de mp3's erop te zetten?
Nope, is ongeveer zo simpel als het kan...
Atrac is misschien alleen leuk als je al je cd's wilt overzetten, ogg lijkt mij dan een betere optie.
Met een gb hoef je ook niet echt op de grootte te letten.
132kbps Atrac3 is echt niet slecht, kan ik je vertellen.
Iriver heeft zichzelf al bewezen op mp3 spelers gebied, ik zou voor het 799 model gaan, 899 is lelijk.
Het verschil was iets met de line in of out, gebruik ik niet dus nooit op gelet.
Ik vind de 799 lelijk en de 899 mooi! Trouwens, Sony heeft zich 10 keer meer bewezen, zij hebben het BEDACHT.
Ik heb geen ervaring met de iriver, wel een ouder model ifp 190 128mb en imp 550 cd speler maar mijn 795(512mb) staat in bestelling.
Goeie keus als je er niet op dat de 899 mooier is (imo) ;)
Ook moet de volume flink zijn opgekrikte met 18mw vergeleken met 12mw eerst, leuk voor zwaardere hoofdtelefoons.
Je krijgt er een mooi tasje, armband, ketting bij gewoon mooi spul van iriver.
Yep...

Even tussendoor: Mijn stem gaat voor de iRiver, het is gewoon op alle vlakken een betere speler. Echter, destijds was die 1 gig sony voor 180 euro voor mij, daarom heb ik die. Er wordt hier ECHT onzin verteld over die speler! (Ik ga nog even door met quoten)
Op mijn E-99 staan twee schoolprojecten. Snugger.

Bovendien klopt het aantal cd's vs het aantal MB geheugen niet. Zoals je hier boven ziet zouden er 46 cd's op 1 GB passen. Dat betekent 22 MB per cd en dus 41 kbps. Kijk nu voor de grap eens aan hoeveel winamp aan geeft bij het aantal kbps. Niet voor niks wordt er altijd lach wekkend gesproken over de weergave van het aantal nummers/cd's door Sony.

Oftewel: Atrac klinkt slechter dan andere codecs wanneer de bestanden even groot zijn. Atrac klinkt nog slechter als je ook daadwerkelijk 46 albums op 1 GB gaat proppen. Maar goed, gelukkig kan je binnenkort dus mp3's afspelen op de Sony speler .
Atrac, misschien, maar Atrac3 ook? Het klinkt allesbehalve slecht, en 128 kbps mp3 is dus drie keer so slecht.
Ik heb me nooit in Sony spelers verdiept, maar volgens mij zit er ook de één of andere vorm van DRM ingebouwd, wat dus betekent dat jij niet met je eigen muziek kan doen wat jij wil. Controleer voor de zekerheid ook nog eens of die mp3 support niet stiekem inhoudt dat alles naar atrac wordt getranscodeerd, met alle rampzalige gevolgen voor de geluidskwaliteit.
Twee keer grote onzin. De atrac3tjes zijn namelijk niet eens meer toegankelijk als ze er ops taan (behalve voor SonicStage waarmee je ze kan importeren), en het maakt niet uit of ze wel of niet DRM zouden hebben. Mp3 wordt hetzelfde mee gedaan. En hij geeft echt aan dat het mp3 is.

Zo, en ik raad NOG STEEDS de TS een iRiver aan. Het is kwalitatief beter spul! (Al ben ik zelf echt tevreden met mijn E-99)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
over de kopieerbeveiliging; stel je ript een CD op Atrac-formaat en zet het op een flash-spelertje. wat maakt het dan uit dat andere computers niet met het bestand overweg kunnen? hetzelfde geldt voor MP3, je hebt het bronbestand toch nog? ik zie het probleem niet echt :)
coptician schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:05:
Zo, en ik raad NOG STEEDS de TS een iRiver aan. Het is kwalitatief beter spul! (Al ben ik zelf echt tevreden met mijn E-99)
ik ben van mening dat Sony kwalitatief veel betere spullen op de markt neerzet dan iRiver. Sony heeft immers jarenlange ervaring met portable audio. iRiver komt net om het hoekje kijken.

[ Voor 44% gewijzigd door SURFivor op 07-03-2005 20:16 ]

• Yokozuna
Ervaring hoef je niet in jaren uit te drukken, Sony heeft natuurlijk keihard last van de wet van de remmende voorsprong. Het is allemaal relatief. Creative maakt ook nog niet zo lang portable audio en biedt momenteel volgens enkele sites al de hoogste kwaliteit output voor je oordopjes en koptelefoons.

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
SURFivor schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:11:

ik ben van mening dat Sony kwalitatief veel betere spullen op de markt neerzet dan iRiver. Sony heeft immers jarenlange ervaring met portable audio. iRiver komt net om het hoekje kijken.
Eerst even iedereen feliciteren met quotes van 22 November :D

Ieder zijn mening natuurlijk maar Iriver is niet gisteren opgericht :P
Sony heeft jarenlange ervaring met de cassetteband en md etc. maar dat zegt dus niks over een mp3speler OF de concurrent.Ik noem een merk als Sharp wat iedereen nog kent als b-merk en vage tv's maar die 5 jaar terug toch ineens met een superieure md speler kwam en Sony stond er naar te kijken.Iriver is ook specifiek gericht op alleen mp3 spelers en Sony is een logge reus zo heeft ieder zijn voor en nadelen.Ik heb zo'n hd1 gehad en ben blij dat het ding terug kon want het klonk werkelijk nergens naar dus ik zou zeker niet blind voor de naam Sony gaan.Verder moet ik zeggen dat ik nog nooit een slechte Iriver heb gehoord en ik heb er al een aantal gehad :)
Bij Sony muziekspelers moet ik toch altijd denken dat er een hoge baas van sonymusic met het vingertje loopt te wijzen bij de ontwikkel nerds en voila je hebt ineens onlogische beveiligings restricties van software tot adapters aan toe :/ Sony heeft het voor bij behoorlijk verpest door een aantal dingen die mij wel wegjagen van het merk.

Ik wacht zelf op de voorraad van de iriver 799 1gb, kan op het moment niks anders beters vinden alleen die enorm langzame usb snelheid |:( is dat nu met elke flashspeler zo?
1.5 tot 2 mb per seconde lees ik over veel spelers en dat is usb 2 :(

Er komt trouwens in April een nieuwe reeks irivers, 1gb flash die lijkt op dat 4gb apparaat alleen kleiner 68 gram en 60 uur playback voor 199 euro (ongeveer).

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:37
BARACUS schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:01:
[...]

...

Er komt trouwens in April een nieuwe reeks irivers, 1gb flash die lijkt op dat 4gb apparaat alleen kleiner 68 gram en 60 uur playback voor 199 euro (ongeveer).
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/h10_1gb_med.jpg

"Some new details posted to WebitPR.com about the 1gb and 20gb editions of the iRiver H10, which are due to debut at CeBit (Germany) in just a few days. They will share the exact same design and feature-set, just with different dimensions, depending on capacity. The 1gb player uses flash memory which makes it smaller and more efficient. Up to 60-hours of playback is possible. Size is just 72 x 42 x 16mm, at 63 grams. The 20-gig version is bigger of course, at 102 x 61 x 22 mm, since it uses a 1.8-inch hard drive. Playtime is expected to be around 16 hours. They should be on the market by April. Currently the H10 is only available in 5gb form, priced at $ 279. "

Bron: http://www.dapreview.net

• BARACUS
En wat is nu het slimst om te doen, de oude kopen of wachten op deze :?

Ik heb het niet zo op die touchpad dingen en echt veel meer in prijs zakt die oude ook niet meer lijkt mij zo.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:37
Er komen binnenkort ook nieuwe Sony MP3-spelers:

Sony E103/105/107:

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_e10x.jpg

256, 512 en 1024 MB

Sony E405/407:

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_e40x.jpg

512 en 1024 MB

Deze zijn al te bestellen op http://www.diga4u.nl voor respectievelijk € 151,- en € 196,-

Sony E505:

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_505.jpg

512 MB

Deze is al te bestellen op http://www.diga4u.nl voor € 187,-

Aangezien Diga4U behoorlijk duur is met hun andere prijzen (Sony NW-E99 € 220,-) zullen deze spelers waarschijnlijk bij andere zaken goedkoper worden.

Topic @ GoT: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010168/

[ Voor 28% gewijzigd door Wutroe op 08-03-2005 09:17 ]

• Yokozuna
Ik wacht zelf op de voorraad van de iriver 799 1gb, kan op het moment niks anders beters vinden
Wat maakt hem buiten het design (smaakgevoelig) dan beter dan de 899?

• BARACUS
Yokozuna schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:07:
[...]

Wat maakt hem buiten het design (smaakgevoelig) dan beter dan de 899?
Volgens mij niks maar ik vindt het design van de 700 serie mooier, de 800 serie was ook niet op voorraad.
Ik bedoelde met "beter" geen beter alternatief van een ander merk of harddisk apparaat omdat ik wat kieskeurig ben met wat zaken.

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 08-03-2005 19:18 ]

Pagina: 1