Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Strepen door karakters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik had me een tijdje geleden een lcd gekocht bij www.world-led.com. Deze werkte eerst goed maar na verloop van tijd kwamen er strepen door elke karakter, waardoor de tekst onleesbaar wordt, weet iemand waaraan dit ligt?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Hoe bedoel je? Heb je pixels die oplichten ofzo? Kun je niet even een plaatje posten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets, maar bij de ene karakter licht geen enkele pixel op (eigenlijk wel, het licht helemaal op zodat je een wit blokje krijgt) en bij andere is het de helft. Een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/am255916/images/lcd-strepen.jpg
Hierop zou op de eerste regel de datum moeten staan en op de twede regel de tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 12:02 ]

Verwijderd

Probeer eens met dat podmetertje te rommelen, ik heb ook zoiets gehad...
dat lag bij mij dus aan de brightness van het schermpje, en anders moet je eens kijken of je alles goed gesoldeert hebt... en vooral de voedingskabel :9

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles nog eens nageken en aan het potmetertje geprutst, maar het helpt niet :(

Verwijderd

Mmmm, als het goed is moet je lcd's toch ook gronden ? Heb je dit wel gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet, zou dit de oorzaak kunnen zijn?

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Vocht in het display (bier :) ) of op een ander manier een rot contact in het display.
Mechanische stress, te strak vastgeschroefd of niet helemaal vlak gesoldeerd, display voorzichtig een beetje buigen en kijken of het verandert.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

KnOeFz

no comment...

Het lijkt of de contactrubbers niet goed aangerukt zijn in het display zelf. Kijk eens of het verbetert als jet het metalen frame van je display wat harder tegen het printje drukt. Als dat werkt moet je gewoon de lipjes aan de achterkant wat strakker tegen de print buigen. B)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Verwijderd

Een goede, heb je je bitrate (poortsnelheid) gecheckt ? als die nml. op een of andere manier gereset is , kun je ook wel eens hele rare characters krijgen (dit is vooral van toepassing op Serieel aangesloten LCD's)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn lcd is op de parrallele poort, en vandaag is het nog erger geworden, nu kan ik nog maar op de helft van de display tekens zien, op de andere helft zie ik gewoon niets meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:35:
Mijn lcd is op de parrallele poort, en vandaag is het nog erger geworden, nu kan ik nog maar op de helft van de display tekens zien, op de andere helft zie ik gewoon niets meer.
Kijk even al je draden na, want we willen nat. niet dat je LCD aant doorbranden is door verkerrde voltages ;).

Evt. wat spul doormeten, maar ik denk dat ie terug moet voor RMA ....

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:08
Stuur maar terug. Dan zal ik hem voor je repareren en als dat niet lukt een nieuwe sturen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1