Toon posts:

[PS] Kleuren van TFT vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi is er een mogelijkheid om mijn kleuren of dergelijke zo in te stellen op mijn TFT monitor dat als ik er ontwerpen op maak deze dingen op een CRT monitor dezelfde kleur hebben en niet een heel andere kleur hebben als dat ik ze maakte op een TFT?

Thanks

Verwijderd

Nee, volgens mij niet. Da's ook de reden waarom ik niet aan de tft ga. CRT monitoren kunnen donkere tinten veel beter laten zien. Overigens zien kleuren er op iedere monitor weer anders uit.

Verwijderd

Nja je kan het benaderen. Er is een bepaald kleurenschema wat je doen met laden, het enige wat ik nog weet is dat het RGB nog wat hete :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 08:11:
Nja je kan het benaderen. Er is een bepaald kleurenschema wat je doen met laden, het enige wat ik nog weet is dat het RGB nog wat hete :D
iemand meer informatie hieromtrent?

Bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:56:
[...]

iemand meer informatie hieromtrent?

Bedankt
Kleurconsistentie is moeilijk te handhaven wanneer je plaatjes bewerkt voor verschillende doeleinden. Soms ziet een plaatje er heel anders uit als je het uitprint vergeleken met het plaatje op de monitor van je computer. Er kunnen zelfs grote verschillen zitten in het zelfde plaatje op twee verschillende monitoren.

Hiervoor zijn kleurprofielen bedacht. Deze profielen zorgen ervoor dat kleuren van een plaatje op elke monitor hetzelfde eruit ziet. Kleurprofielen kunnen in het bestand van het plaatje opgeslagen worden.

Ook moet je ervoor zorgen dat je monitor goed gekalibreerd is. Er zijn zijn hier meerdere methodes voor. Ik denk dat jij je TFT monitor beter moet kalibreren. Probeer hier wat info over te vinden op google.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 11:38
Mischien wat met de kleurtemperatuur rotzooien? Heb vandaag lopen kloten en alles lijkt nu "net" een andere kleur.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Met de grafische kaart kun je volgens mij een eigen "profiel" aanmaken, met eigen kleurinstellingen.
Waarneming van een weergave is natuurlijk wél subjectief.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:07:
[...]

Kleurconsistentie is moeilijk te handhaven wanneer je plaatjes bewerkt voor verschillende doeleinden. Soms ziet een plaatje er heel anders uit als je het uitprint vergeleken met het plaatje op de monitor van je computer. Er kunnen zelfs grote verschillen zitten in het zelfde plaatje op twee verschillende monitoren.

Hiervoor zijn kleurprofielen bedacht. Deze profielen zorgen ervoor dat kleuren van een plaatje op elke monitor hetzelfde eruit ziet. Kleurprofielen kunnen in het bestand van het plaatje opgeslagen worden.

Ook moet je ervoor zorgen dat je monitor goed gekalibreerd is. Er zijn zijn hier meerdere methodes voor. Ik denk dat jij je TFT monitor beter moet kalibreren. Probeer hier wat info over te vinden op google.
dit ga ik eens opzoeken. ik zal laten weten wat ik gevonden heb.

Bedankt
Pagina: 1