Toon posts:

P4 3.0 / 1GB DC DDR / GF6800GT: Performance Dropping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb beetje ingewikkeld probleem om uit te leggen. Ik heb dual ddr geheugen. Ik was aan het kloten met mijn geheugen dimms, ik zette dimm2 (bank3) in bank 2. Ik probeerde optestarten maar er gebeurde niks.
Vervolgens zette ik het weer terug in bank 3. Ook nu gebeurde er niks. Vreemd toch... Maar goed, na heel lang klooien en mobo aantal keer geret te hebben. Kwam ik tot de volgende conclusie: Alle 2 de dimms werkte nog in bank 1. Maar zodra ik een dimm in bank 3 schoof, startte de pc niet meer op.

De volgende dag, vertrok ik naar de winkel waar ik mn pc had gekocht, en legde mijn probleem voor. Joost mag weten hoe het komt, maar ik zet daar mn dimm2 in bank 3 en hij doe het opeens weer, tot de dag van vandaag.

Toch heb ik behoorlijk met mijn moederbord en geheugen zitten kloten. Ik heb gelijk nadat ik bij de winkel was geweest, maar 'ns ff een schone windows install gedaan. Alles leek prima, maar ik merk in spelletjes, dat ik echt rare fsp heb, op een stilstaande pleke schommelte fps constant.

Een voorbeeld:
Voordat ik met het geheugen ging kloten en dergelijke, had ik een prima fps in MoHPA, en ook constant.
Na al het gekloot met de pc, schommelt fps hele tijd tussen 40 en 60, maar ook alleen deze 2, of hij gaat richting 40 of richting 60, maar nooit blijft die hangen op 50 of zo. Hij komt ook niet boven de 60 of onder de 40. Terwjil ik hiervoor, makkelijk boven de 60 kwam.
Ook, als ik nu blij een liedjes luister op winamp, en iets installeer schokt mijn geluid best wel, iest wat ik niet eerder had (bij dezelfde drivers endergelijke).

Ik heb al 3x mijn pc opnieuw geinstalleerd, verschillende moederbord drivers geprobeerd, en video drivers.

Heb een geheugen test gedaan, alles succesfull. Heb een paar benchmarks gedaait, ook daar krijg ik de behoorde uitslagen.

Ik vraag me dan ook af, is het mogelijk dat ik toch mijn moederbord heb beschadigd, richting het geheugen, en dat ik daardoor bij denkwerk, verspringende fps heb, want telkens als er iets geladen of heel kleins geladen moet worden versprhingt mijn fps enorm.
Plus, ik heb ook problemen met het laden van MoHPA, wat ik hiervoor ook niet had. Soms blijft de laadbalk gewoon hangen, doormiddel van ctr, alt, del, even naar windows gaan en weer terug. Gaat die verder. Zeer vreemd.

Oja, en wat ik ook heb, das wel heeel vreemd, nooit eerder gehad. Zowel in MoHAA als in MoHPA blijft mijn muis ineens soms hangen. Bijv. bij een ander wapen kiezen of model ( ook hier waarneer je wat geheugen gebruikt). Andere FPS spellen speel ik niet, dus ik weet niet of het in andere spellen ook is, maar ik speel meer dan 3 jaar MoHAA en dit probleem heb ik echt nog nooit gehad. Aangezien het ook in MoHPAA is, ligt het niet aan het spel.

Oh, en heb ook al aantalk keer hardeschijf gedefragmenteerd.

Systeem:

P4 3.0 GHZ (niet overgelcockt)
2x 512 PC 3200 Geheugen.
GF 6800 GT (niet overgeclokt)
Onboard sound (:?)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Allereerst: wat versta jij onder "kloten"? Het klinkt alsof je geeneens weet waar je op het moment mee bezig was.

Wat betreft het probleem, dat klinkt gewoon als een game/driver/setup probleem. Als er iets met het geheugen aan de hand was, kreeg je wel bluescreens. Heb je het probleem ook bij andere games dan MoHAA/MoHPA? Probeer bijv Q3, Unreal, NFSU, etc. Games met een andere engine. Als deze allemaal prima werken, dan ligt het gewoon aan de MoHAA setup. Zoek dan even of er patches danwel driverupdates beschikbaar zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 20-11-2004 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 08:40:
Allereerst: wat versta jij onder "kloten"? Het klinkt alsof je geeneens weet waar je op het moment mee bezig was.

Wat betreft het probleem, dat klinkt gewoon als een game/driver/setup probleem. Als er iets met het geheugen aan de hand was, kreeg je wel bluescreens. Heb je het probleem ook bij andere games dan MoHAA/MoHPA? Probeer bijv Q3, Unreal, NFSU, etc. Games met een andere engine. Als deze allemaal prima werken, dan ligt het gewoon aan de MoHAA setup. Zoek dan even of er patches danwel driverupdates beschikbaar zijn :)
Indd, ik weet er ook niet alles vanaf. Maar ik heb niet al deze spellen in bezit hoor, ben niet zo'n iligale downloader:P. Wat betreft de drivers, hiervoor had ik met deze drivers wel normale fps. Ik heb namelijk eenaantal favoriete drivers, die ik telksens gebruik naeen windows instalatie.

Maar om jou suggestie te benutten, ik heb zowel alle patches als drivers geinstalleerd. En, ik had ook niet het idee dat er iest met het gheuegen was, maar of mijn moederbord misschien stuk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whahaha ik heb ut opgelost hoor. Zodra ik mijn kaart niet laat clonen schiet mijn fps overal als een gek omhoog. Nooit geweten dat het clonen van je beeld voor een drastiche fps dropping kan zorgen.

Ik dus niet of dit clonen van een GeForce GT 6800 ook in andere spellen fps lag veroorzaakt. Maar toch wel raar, schijnbaar zijn de drivers nog niet zodaning geoptimaliseerd dat oko het clonen zonder problemen verloopt. Aldus.

Slot erop:D

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 11:26 ]