Firmware updaten van Blokker's Xiron MP3 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 26.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125939

Topicstarter
Hey, goeden avonds.

ik had laatst een Xiron mp3 speler gehaalt (256mb) mar ikkan de officiele site of dergelijke niet vinden. plus de firmware kan ik niet enzo vinden :(.

Weet iemand het toevallig? of is xiron een blokker merk ofzo?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Mp3 speler :? Gadget :P

Move : Overige Hardware -> Gadget Talk

Op google zoeken naar "Xiron mp3" geeft als eerste hits marktplaats en speurders, ik geef je weinig kans :P. Ik heb zelf een Mp3 speler van "Time", dat zegt nog minder (en is helemaal onmogelijk om op te zoeken :P), ik denk dat Xiron in dezelfde categorie zal vallen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

titelfix: "Iets over de Xiron mp3speler" > "Firmware updaten van Blokker's Xiron MP3 speler"

Waarom zou je de firmware willen veranderen? Alle benodigdheden (tools, W98 driver en NL-handleiding) voor normaal gebruik zijn bij de Xiron al bijgeleverd op het miniCD'tje ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 20-11-2004 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mja ik zat te denken of ik mischien een spectrum anylizer in wil scrippen inde firmware :) lijkt mij vet leuk.
ik ben pas nieuw in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

zit een cdtje bij kan je firmware update oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89228

Mijn vriendin heeft deze mp3-speler (256 mb uitvoering) ook gekocht bij de Blokker afgelopen zaterdag, maar er zat geen cd'tje bij. Ze krijgt bij sommige mp3's de melding "format error" en er wordt vervolgens niks afgespeeld (terwijl diezelfde mp3 het op de pc wel zonder problemen doet). Enig idee wat hier de reden van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 89228 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:10:
Mijn vriendin heeft deze mp3-speler (256 mb uitvoering) ook gekocht bij de Blokker afgelopen zaterdag, maar er zat geen cd'tje bij. Ze krijgt bij sommige mp3's de melding "format error" en er wordt vervolgens niks afgespeeld (terwijl diezelfde mp3 het op de pc wel zonder problemen doet). Enig idee wat hier de reden van kan zijn?
Ís het wel een Mp3, en geen gerenamede OGG oid?

Anders mogelijk een slechte encoder, al zou dat eigenlijk niet mogen kunnen. Dan kan je de file opnieuw encoderen, dan doet ie het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Open die files eens met WinAmp (of een Hexeditor) en bekijk de gegevens van die file.

De Actions ATJ2075 decoderchip in die budgetspelers ondersteunen indelingen (CBR/ABR/VBR) als:
MPEG 2.5 layer III: 8 t/m 160 Kbps (8/11.025/12KHz)
MPEG 2 Layer III: 8 t/m 160 Kbps (16/22.05/24KHz)
MPEG 1 Layer III (MP3): 32 t/m 320 Kbps (32/44.1/48KHz)
MPEG 2 Layer II: 8 t/m 160 Kbps (16/22.05/24KHz)
MPEG 1 Layer II: 32 t/m 384 Kbps (32/44.1/48KHz)
MPEG 2 Layer I: 32 t/m 256 Kbps (16/22.05/24KHz)
MPEG 1 Layer I: 32 t/m 448 Kbps (32/44.1/48KHz)
WMA Encoder 4.0, 4.1, 7.0, 8.0, 9.0 (zie tabel in PDF onderaan)

Als die bovenstaande formaten niet afspeelt is er wat anders aan de hand.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 01-12-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Xiron is Philips. maar daar zit weer een dochteronderneming tussen.
Dus: Philips -> ... -> Xiron

btw waarom wil je de firmware?

[ Voor 19% gewijzigd door FireArrow op 02-12-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireArrow schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:38:
Xiron is Philips. maar daar zit weer een dochteronderneming tussen.
Dus: Philips -> ... -> Xiron

btw waarom wil je de firmware?
En Xiron koopt het weer bij een Aziatische supplier en zetten hun eigen plaatje in de firmware en een opdrukje op het plastic...

Qua firmware: Anoniem: 125939 in "Firmware updaten van Blokker's Xiron MP3..." :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:37

rg-mohwa

Phoe Hé

bij mij zat er gvd gewoon een virus op ....(gaf norton aan) had hem net uit de verpakking gehaalt ....? misshcien meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:55

Polycom

Poes van goud

haha

mp3 speler ---> blokker

ik snap niet dat mensen zulke aankopen doen bij zulke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:48
Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:11:
haha

mp3 speler ---> blokker

ik snap niet dat mensen zulke aankopen doen bij zulke winkels.
Ik snap niet dat jij andere mensen afkraakt. Dat mogen ze toch lekker zelf weten? Als hun budget het niet toe laat om een iPod whatever te kopen. Misschien boeit het ze niet eens wat voor mer k het is. En daarbij je hebt ook mensen die het kopen om te tweaken, zoals vele mensen met een Sweex router om te modden...

Met andere woorden, houd je kop, koop jij maar lekker bij de dure pc zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rg-mohwa schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:02:
bij mij zat er gvd gewoon een virus op ....(gaf norton aan) had hem net uit de verpakking gehaalt ....? misshcien meer mensen last van ?
Ja klopt idd. Ik heb die speler gekregen in mijn kerstpakket en op een groot aantal van die dingen zit idd een virus.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik heb dezelfde speler, dan de 128meg variant, maar er is idd niets over te vinden. De laatste tijd zie ik overal dit soort goedkope MP3 dingen opduiken, te herkennen aan een schermpje met daaromheen een mooi weerspiegelent USB logootje dat lijkt op een hologram en iets van digital MP3 player ofzo.

De reden dat mensen dit kopen. Bij mij was nummer 1 toch wel de prijs. Het boeit mij niets of dat ding nou 4 of 11 uur doet met zijn batterijen, of dat ie van een bekend merk is ofzo, als er maar USB aanzit en ik er muziek mee kan draaien is het goed.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 20:03
mocht iemand geinterreseerd zijn in de firmware (V2 & V5)
http://mpmaneurope.net/do...?product_id=60&name=MP-Ki
Handleidingen+drivers voor win98+firmware zijn hier te downloaden
Blokker variant is de Xiron (128mb versie) MP-FUB26 (ook wel genoemd MP-Ki)

mpmaneurope is de off. dealer van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 21:48
ik heb hier een 128mb spelertje van e-spidi. Ook van t type erg simpel. Zitten helaas wat rare fouten in. terug spoelen betekend reset van de mp3 speler etc. Zou deze ook te updaten zijn? kan niets vinden op e-spidi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:03
Ricardo87 schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:16:
[...]

Ik snap niet dat jij andere mensen afkraakt. Dat mogen ze toch lekker zelf weten? Als hun budget het niet toe laat om een iPod whatever te kopen. Misschien boeit het ze niet eens wat voor mer k het is. En daarbij je hebt ook mensen die het kopen om te tweaken, zoals vele mensen met een Sweex router om te modden...

Met andere woorden, houd je kop, koop jij maar lekker bij de dure pc zaak.
Mensen met een beetje gezond verstand kopen het in ieder geval in een elektronicazaak. Ik betaal liever 10 euro meer (en dat zou niet eens hoeven) voor een betere service. Media Markt, daar kan je tenminste wat, bij de Blokker zie IK geen klantenservice.

Kortom: Do yourself a favor, en koop in echte winkels. Laat de blokker je geen dingen met elektronica aansmeren. En MOET je dan een koopjeszaak in, neem de Aldi o.i.d.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40
Kleine kick.

Ik heb ook zo'n ding (256MB Blokker Xiron), na een keer terugbrengen allemaal in orde alleen 1 ding is wel een beetje vervelend, hij sorteert de bestanden niet goed. Hij lijkt ze van rechts naar links af te spelen (dus zXXXXa.mp3, dan yXXXXb.mp3 etc) hoewel de sortering soms ook helemaal random lijkt. Zal wel iets met de Aziatische oorsprong van het beestje te maken hebben. Ik zie geen setting om dit te veranderen, wisselen tussen de 2 Engelse talen helpt ook niet. Iemand een idee? Misschien een bepaalde firmware?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:10
Breepee schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:55:
Kleine kick.

Ik heb ook zo'n ding (256MB Blokker Xiron), na een keer terugbrengen allemaal in orde alleen 1 ding is wel een beetje vervelend, hij sorteert de bestanden niet goed. Hij lijkt ze van rechts naar links af te spelen (dus zXXXXa.mp3, dan yXXXXb.mp3 etc) hoewel de sortering soms ook helemaal random lijkt. Zal wel iets met de Aziatische oorsprong van het beestje te maken hebben. Ik zie geen setting om dit te veranderen, wisselen tussen de 2 Engelse talen helpt ook niet. Iemand een idee? Misschien een bepaalde firmware?
Na een keer terugbrengen, wat was er niet in orde ?
De mijne wil nog wel eens vastlopen bij het kopieeren van een mp3 ,en leest alleen de songtitle tag dus geen artist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De besturing haperde en hij wilde ook niet softwarematig uit. Ook was het geluid beroerd. Nu is alles OK, alleen is de afspeelvolgorde niet alfabetisch (wat ik wel graag zou willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Leest jou wel de tags helemaal Bv :R.E.M. - Man On The Moon ipv: Man On The Moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Lijkt het wel op, hoewel ik met behulp van de tags de bestandnamen heb ingesteld. Dus het kan ook zijn dat ik die zie.

Maargoed, afspeelvolgorde, is die bij jou wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:58
coptician schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:06:
[...]

Mensen met een beetje gezond verstand kopen het in ieder geval in een elektronicazaak. Ik betaal liever 10 euro meer (en dat zou niet eens hoeven) voor een betere service. Media Markt, daar kan je tenminste wat, bij de Blokker zie IK geen klantenservice.

Kortom: Do yourself a favor, en koop in echte winkels. Laat de blokker je geen dingen met elektronica aansmeren. En MOET je dan een koopjeszaak in, neem de Aldi o.i.d.
Niks mis met de klantenservice daar bij Blokker hoor, half jaar geleden 128 mb mp3 speler gekocht, maand geleden ging deed ie t opeens niet meer. Terug gegaan, kreeg een 256 mp3 speler terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134243

Electronica dat je bij de Blokker koopt hoeft niet perse slecht te zijn. De kans dat het product niet goed is is alleen wat groter dan bij de grote electronica winkels. Vaak worden er monsterpartijen opgekocht waarvan pak em beet 5% niet goed door de kwaliteitscontrole heen is gekomen. Hier houden winkels als de Blokker rekening mee en passen daar ook hun prijzen op aan.
Is het product echt niet goed, dan lijken de medewerkers van de Blokker me niet de moeilijkste om ervan te overtuigen dat je het wilt omruilen voor een goed werkende.
Overigens, de Mediamarkt werkt ook op deze wijze. Vooral wanneer het om partij goederen gaat die je over het algemeen op pallets in de winkels ziet staan. Ook hier doen ze bij de servicebalie niet moeilijk wanneer je met een ondeugdelijk product aankomt om het om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Niemand verder die last heeft van een rare afspeelvolgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
@ Breepee, Ik ben even naar blokker geweest en heb hem omgeruild voor een ander.
De artist naam word nu wel weergegeven maar de afspeel volgorde is idd wel onlogisch.
Ik denk dat dit niet te verhelpen is want er is nergens firmware voor deze speler te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hmm, naja, so be it dan. Ik heb wel een workaround gevonden en dat is mappen maken met de namen 01,02,03,...,20,21,etc. en dat daar de nummers in te stoppen. Hij speelt namelijk wel normaal eerst map 01 af en daarna 02 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 20:03
heeft er iemand toevallig nog een frontje van een xiron blokker mp3 speler?
Het display is stukgevallen en dat is lastig :-) Wellicht iemand met een kapotte (wat nogal veel schijnt te gebeuren bij die dingen) die hem wil doneren tegen een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79405

ik heb deze mp3speler van me broertje gekregen, hij heeft de hold button eruit gsloopt
er zijn die pinnen maarw at ik ook doorverbind hij doet niks
heeft iemand mischien een schema van dit ding?
circuitschema dus
acherplastic is ook kapot mar wil hem in een groter kastje gaan bouwen
reageer ajb ook even via mail lesleylemmensathomepuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schema en pinouts staan in de datasheets van de decoder IC's. Even checken dus welke decoder gebruikt is ;)

[rml]euss in "Periodieke gadgetaanbiedingen [ Lidl] [ Al..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 20:33
Hier heeft iemand een site opgezet met firmware en zo:
http://www.Xironmp3.tk

Maar van waar hij die dingen haalt, is mij ook een raadsel.

edit:
Mijn MP3-speler heeft ook een nogal rare afspeelvolgorde. Daarom ook dat ik op zoek was naar firmware en op bovenstaande site en hier terecht kwam.
Verder is het echt wel een fijn en klein ding. Ideaal om mee aan het strand te liggen of te gaan fitnessen :P

[ Voor 49% gewijzigd door D-Three op 25-03-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mike, het is geweldig ;)

Helaas zou ik alleen al uit principe WMA niet snel gebruiken (:+) en kan mijn speler (en afaik de meeste 128MB spelers) geen WMA aan.

Op 64kbit mono Mp3 past er trouwens ook 2x zoveel op, dat horen de meeste mensen ook niet, misschien hoor je dat zelfs wel minder.. (alleen het stereo effect is weg, maar veel muziek gebruikt dat toch maar amper).

Als je meer muziek kwijtwil kan je denk ik beter een speler kopen die OGG aankan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81903

wss is mijn methode noobie (ignorance is a bliss) maar het helpt in ieder geval tegen file errors en dat is wel een groot voordeel als je zo'n goedkope mp3 stick hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Gok zo dat dat alleen werkt om veel muziek op je speler te krijgen en dat het niet helpt bij andere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81903

natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
He leuke reacties :P kwis niet dattie nog actief was.

maare ik weet ondertussen al hoe je de firmware editoort.
het bestaad uit plaatjes(resource.bin), je menu en de letters enzo, dus je ziet gewoon allemaal plaatjes, en je wilt niet raden hoeveel plaatjes er op zitten (iets van 10000 nog wat).
teminste dit komt van af de sigmatel mp3 spelers >genaamt xiron.
er zijn ook mp3 spelers van actions die ook onder xiron genaamt zijn. maar hier weet ik helemaal niks van, alleen wel dat deze zelf een eigen font heeft.

Ik heb voor de mp3 speler van xiron 256mb een firmware gemaakt, ik weet niet of daar mensen zijn die er geintriseert zijn, maare vraag maar als je het leukt vind om het te hebben
.
Wat ik er aan gewijzigt heb is:

Andere menu --> Meer graphics
RecSet --> Funtie er weer bij gezet (zat alleen toen in de 128m versie| dit is om de khz in te stellen voor de opnamen)
Klein mini logotje --> in de playscreen
andere graphics voor de Volume up/down.
het opstart text "Power On" verwijdert naar MP3 Player. (voor sneller muziek te kunnen luisteren.
Nederlandse taal er bij gedaan. (voor de menu's)
MP3 weergaven in Bold of in Dun.
Andere EQ scherm inplaats van rock/pop/enz... (nog niet zelf in stelbaar jammer genoeg)

Firmware Versie 002.512.342.

Vraag hier op het forum of mail het naar me (ut.stitchy@gmail.com) als je het wil hebben.
en zorg ook dat je weet hoe het moet en dat je de orginele firmware heb als het foutgaat.

(Oja mijn 128mb was ook kapot gegaan onderweg liept vast en gaf nog laats muziek uit en ik kreeg van blokker een 256 mb versie + 5 euro terug. maar die 256 mb versie is niet zo goed want bemij speelt de mp3 iets sneller en de geluid van link / recht zijn omgedraait.)

ik heb ook veel gehoort dat de MPman ook het zelfde is net als die van xiron 128mb versies, maar die zijn van "actions" als het goed is,, en deze firmware is voor de sigmatel, die waarschijnlijk hem autodecteert als <USB PRODUCT>.
deze speler gebruit de firmware bestanden als:

Resource.bin -> Plaatjes-opstart logo- menu scripts.
UsbMc.sb -> USB aansturingen.
Bootmanager.sb -> Het opstarten ofzo?
StmpSys.sb -> codeerders van mp3/wav/wma

Ow en ik kom niet van het bedrijf xiron hoor :P maare ik vind het wel leuk om dat spelertje te programeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Laagvliegerke schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:47:
Hier heeft iemand een site opgezet met firmware en zo:
http://www.Xironmp3.tk
Wanneer komt ie weer online? Zou op 2 april al zijn maar is nog altijd niet toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
2_05 schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:03:
[...]

Wanneer komt ie weer online? Zou op 2 april al zijn maar is nog altijd niet toegankelijk.
Ah, keb een werkende link gevonden: http://members.lycos.nl/stxiron3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141124

Ik heb even een vraag:

Kan ik extra functionaliteit toevoegen (zoals fm-radio) door andere firmwire erop te zetten?

En nog iets: hoe doe ik dat?

Mvg
Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 20:48
@Brechtv:

Dit is NIET mogelijk bij de Actions versie, weet niet hoe dit zit bij de Sigmatel versie.

@Stitchy:

De Actions mp3 spelers zijn identiek aan de MP-FUB26 van MPMan, die firmware is ook VELE malen stabieler, heb hem op mijn Actions ook draaien, kreeg toevallig vanmiddag een Sigmatel 128mb van een vriend van mij, problemen met r/w access, hij hoefde em niet meer terug, ff firmware update en klaar :)

Overigens is de 256mb versie van Sigmatel niet hetzelfde als de 128mb versie van Sigmatel, hier wil hij niet op starten (Lang leve Player Recovery Device :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ tha_bulldog

Ja dat klopt de 256mb firmwarer werkt niet op de 128mb of de 128mb firmware werkt ook niet op de 256, wegens een andere STMP chippie.

de 128mb mp3 speler heeft een STMP3400 als Decorder chip..
en de 256mb MP3 speler heeft een stmp3500 als decorder chip. en als ik bemij aan de binnekant kijk stont het er op als stmp3502.

-actions..

Jah ze zijn wel stabieler maare 1 nadeel is, dat waneer je hem verkeerd update! want 1 keer verkeerd updaten is die gelijk naar de haaie. en blijft bv haaken op "Starting..." die na een tijd gaat kniperen.

(pss. ik had al 3 keer die mp3 speler gemold van 512mb :P en tog me geld terug gekregen :9 )

@brechtv

Als de FM-Tuner aangezet word of teminste die funcitie, en waneer je hem gebruikt zal de MP3 crashen en moet het een voledige restart hebben, bv batterij er uit enzo.
dus ik denk dat je dat niet zo fijn vind.

oh als iemand het fijn vind om de datasheet te krijgen van de STMP3500 zeg je het maar. ik weet niet of dit illigaal/legaal is. heb hem van p2p binnegekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 125939 op 04-04-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Uh... Welke is stabiel en welke niet? Ik ben ff niet meer mee :P
Trouwens, wat is de Xiron 256MB van de Blokker dan?
2_05 schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:03:
[...]

Werkt perfect bij mij hoor? :?
Dit lijkt me nog de oude site.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 04-04-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
normaal zijn ze wel even stabiel maar die van sigmatel werkt soms niet op alle PC's.
(heb veel problemen als ik opschool me files wil overzetten xD.

nu nog even een updatetje voor de Usbmc.sb maken. maar hoe,? lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, wat is de Xiron 256MB van de Blokker dan?
&Ven = SigmaTel
&Prod = MSCN
&Rev = 0100
00002105529B448A&0
{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}

Kortom een SigmaTel STMP3410L

Voordeel van de SigmaTel chips is dat deze beter werken met oplaadbare batterijen dan de Action chips (sommige Actions modellen booten dan wel, maar knallen uit zodra de decoderchip actief wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow, ik had toen nog geen last van toen ik die 512mb haalden ook van actions, met oplaad batterijen gebruikt.

alleen buiten slaat hij soms af door statiche schokken ofzo, maar deed het goed binnen.

http://www.expandctss.com...age=download&file=324.JPG
mijn mp3 speler betreft een stmp3502.

http://www.expandctss.com...wnload&file=PCDV00742.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Ah, bij mij nu inmiddels ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141464

Mijn vriendin kocht ook zo'n mp3 speler uit Blokker en nadat ze hem had uitgeleend aan een vriendin herkende haar pc de mp3 speler niet meer, er kwam enkel "nieuwe hardware: onbekend aparaat" . Toen ze probeerde de driver te installeren van op de meegeleverde cd bleek de pc niets te vinden dat bij de mp3speler paste.
Wat zou ze hieraan kunnen doen?

Als ze hem terugbrengt naar Blokker zou ze dan een nieuwe kunnen krijgen aangezien de garantie nog geld?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141467

hey,

ik heb ne mp3 speler Xiron 256Mb gekocht van Blokker.Ik heb gesprekken opgenomen maar ik kan ze niet afspelen op mijn pc via media player....als ik ze opvraag dan worden ze beschreven als een .ACT file...??? ik krijg ze niet geconverteerd!!hoe moet ik dit converteren of doe ik iets verkeerd in mijn instellingen voor gesprekken ?

mvg,

juan

juan.tgv@pandora.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hoi Juan, welkom op GoT!
Even snel googlen leverde mij deze link op:
http://kassa.vara.nl/port...uestion&qid=55592&cat=636
Misschien ben je daar iets mee? Ikzelf heb nog niks opgenomen.
Ik zou je trouwens wel aanraden om jouw e-mail adres weg te halen indien je geen tonnen spam wil krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ACT naar WAV converter staat in de util folder van de driver (mini)-CD. Zowel voor de Action als SigmaTel kun je deze tool ook downloaden bij de fabrikant: [rml]euss in "Periodieke gadgetaanbiedingen [ Lidl] [ Al..."[/rml]
Toen ze probeerde de driver te installeren van op de meegeleverde cd bleek de pc niets te vinden dat bij de mp3speler paste.
Drivers heb je alleen nodig onder Windows 98 (en ouder). Voor XP zitten ze standaard in Windows zelf. Test het anders eens op een andere PC.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 10-04-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik zit met een klein probleemje. Ik wou een bestand van 52 Mb kopiëren naar deze stick maar dit bleek niet te lukken? Het kopiëren van het bestand begint maar halverwege (of zoiets) krijg ik een I/O error. Een bestand van 39,6 Mb levert dan weer geen problemen op?? Dit is toch niet normaal??
Anoniem: 44568 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 03:37:
[...]

&Ven = SigmaTel
&Prod = MSCN
&Rev = 0100
00002105529B448A&0
{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}

Kortom een SigmaTel STMP3410L

Voordeel van de SigmaTel chips is dat deze beter werken met oplaadbare batterijen dan de Action chips (sommige Actions modellen booten dan wel, maar knallen uit zodra de decoderchip actief wordt).
Waar heb je die gegevens precies vandaan gehaald? Ik heb namelijk een vermoeden dat mijn MP3-speler een ander model is. Want op de bijgevoegde cd zijn bijvoorbeeld geen drivers of handleiding te vinden terwijl dit bij jullie blijkbaar wel het geval is. Hoe kan ik dus te weten komen welke ik heb? Uit elkaar halen? En vooral, hoe haal je dat ding uit elkaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je die gegevens precies vandaan gehaald?
Windows registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet00x\Control\DeviceClasses\{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}
(53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b = opslagapparaten, dus harddisken en usb-opslag)

Er zijn nog wel een behoorlijk aantal plekken waar je die info vandaan kan halen, zoek gewoon met RegEdit eens op "SigmaTel" , "Actions" (2 fabrikanten van de Blokker Xiron sticks) of "USBSTOR" (een algemene Windows afkorting voor USB Storage Devices).
En vooral, hoe haal je dat ding uit elkaar?
Ik doe het altijd met mijn nagel. Er is nl. geen enkel schroefje gebruikt (behalve om bij sommige modellen de print te fixeren) en hangt alleen aan diverse plastic haakjes in elkaar (2 plastic schaaltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dan zou het inderdaad toch een sigmatel moeten zijn. Raar dat er dan geen drivers op die cd staan? Kan ik op één of andere manier controleren welke versie van firmware dat ding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Laagvliegerke schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:06:
Ik zit met een klein probleemje. Ik wou een bestand van 52 Mb kopiëren naar deze stick maar dit bleek niet te lukken? Het kopiëren van het bestand begint maar halverwege (of zoiets) krijg ik een I/O error. Een bestand van 39,6 Mb levert dan weer geen problemen op?? Dit is toch niet normaal??
Dit probleem heb ik ook zo af en toe.
Krijg dan met geen mogelijkheid een bepaalde mp3 op de speler.
En die krijg ik er dan ook echt nooit op |:(
Ze klinken gerust wel leuk met B.V. sony EX71 dopjes maar het is en blijft gewoon een buggy spelertje.

[ Voor 9% gewijzigd door pinojo123 op 20-04-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het heeft inderdaad niks met de grootte van het bestand te maken. Ik heb er nog enkele andere files naar toe gekopieerd die veel groter waren en daar had ik geen problemen mee. Maar die ene file wil maar niet lukken. Echt heel eigenaardig!

edit:
De firmware van mijn spelertje zou trouwens de volgende moeten zijn:
OS2.4_93
4301B 4.3
2004/12/16

Hoe kan ik daar een backup van nemen? Want ik heb hier verschillende tooltjes en met geen enkele blijkt dat mogelijk te zijn? :?

[ Voor 35% gewijzigd door D-Three op 20-04-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb een jaartje in de blokker gewerkt en een mp3 speler daar kopen is gewoon echt het domste wat je kan doen er zijn er wel zo veel terug gekomen met fouten en allemaal andere onzin
toch wel die mensen allemaal een nieuwe gegeven maar zo en zo bijft het een rot ding

dus blokker --->Mp3 speler 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Dyoma schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:11:
Ik heb een jaartje in de blokker gewerkt en een mp3 speler daar kopen is gewoon echt het domste wat je kan doen er zijn er wel zo veel terug gekomen met fouten en allemaal andere onzin
toch wel die mensen allemaal een nieuwe gegeven maar zo en zo bijft het een rot ding

dus blokker --->Mp3 speler 8)7 |:(
Het is natuurlijk jammer dat er zoveel fouten inzitten blijkbaar, maar de kans dat er fouten inzaten was bij bijv. een Iriver of een Creative oid. De prijs was er dan ook naar.

En mijn Lenco Xemio 100 (Zelfde speler, ander naamplaatje;) ) doet het prima, loopt af en toe vast(bij het bijv. verder vooruitspoelen dan 4 min), en te weinig opslagcapaciteit(128), daarom nu aan het kijken naar een hd-mp3speler, maar ik heb er verder niks te klagen over. Ik wist dat ik de kwaliteit van een Philips of een Creative niet kon verwachten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142949

ik heb een vraagje over zo'n speler namelijk:

Hallo

Ik heb net een mp3 speler van de blokker gehaald met 512 MB geheugen.
Volgens het boekje zit er een radio functie in maar die kan ik nergens vinden in de speler.
Is er iemand die me hier meer over kan vertellen?
Ook vind ik het vreemd als ik lange mp3's afspeel een mix of zo dat hij na het uitschakelen weer helemaal opnieuw begint met het afspelen van die mp3 file is dit mogelijk dat hij op het laatste punt van de file verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

:> Geld teruggekregen :>

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 30-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Laatst online: 21:09
kick.

ik heb vandaag ook een Xiron mp3-speler gekocht van 512 mb maar ik vind het volume heel erg laag liggen als hij op zn hardste staat...kan hier misschien iets aan gedaan worden door middel van een firmware update?

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Wouter!! schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:41:
kick.

ik heb vandaag ook een Xiron mp3-speler gekocht van 512 mb maar ik vind het volume heel erg laag liggen als hij op zn hardste staat...kan hier misschien iets aan gedaan worden door middel van een firmware update?
Nope, ik denk niet dat daar nieuwe updates voor uitkomen. Ik heb het zelf niet opgemerkt. Ligt het volume van de liedjes zelf niet laag misschien?

[ Voor 19% gewijzigd door 2_05 op 16-06-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wouter!! schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:41:
kick.

De vraag is wat je er dan inplugt. Zo'n ding kan echt geen Beyerdynamic DT880 aansturen :+. Een lichtere hoofdtelefoon, of nog beter, oordopjes, zouden dus kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Laatst online: 21:09
gewone oordopjes van philips plug ik erin...
maarjah...het volume werd steeds zachter dus ben ik terug gegaan naar blokker en heb ik een nieuwe meegekregen:)
nui is het volume wel lekker hard:P

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71962

Niks dan lof over de klantenservice van Blokker, mijne werd na 6 maanden zonder bonnetje kosteloos omgeruild nadat de audio-uitgang geen goed contact meer maakte. Xiron 128 MB versie

Probleem is nu dat de nieuwe speler na 1 week gebruik in de "hold"oftewel <locked> modus is blijven hangen. Ik kan er dus niks meer mee!

Hij geeft altijd aan dat ie <locked> is als ik hem weer aan zet, en dan gaat ie weer uit. Ik kan het hold knopje switchen en hard aandrukken en uittrekken wat ik wil, het helpt niet.

Ik kan wel weer terug met dat ding, maar misschien weet iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Eens proberen de batterij er een tijdje uit te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Onlangs heb ik een MPMan (MP-FUB26) kloon gekocht van het merk Oasis-Media met 512MB geheugen. Was slechts 39 euro maar voor de oude lullen onder ons: da's nog steeds bijna 90 gulden ;). Ik vind daarom dat ik mag klagen als het ding niet doet wat er beloofd wordt.

Het probleem is dus dat het navigatiemenu niet werkt (of zelfs maar aanwezig is) zoals dat in het boekje wordt beschreven. Navigeren tussen verschillende directories, albums e.d. is onmogelijk. Slechts steeds het volgende/vorige nummer kiezen is mogelijk dus dat is soms flink schuiven met de 'navigatie'knop.

Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe firmware in de hoop dit probleem te verhelpen. Een hoop googlehits met de zoekterm "Oasis Media" maar een mp3-spelerfabrikant ho maar. Niet verrassend overigens ;). Dit topic bracht mij hoop omdat nu blijkt dat MPMan de importeur/fabrikant/whatever is. Meteen firmware voor de MP-Ki geprobeerd (ziet er op het plaatje hetzelfde uit) maar het bestand wordt simpelweg niet herkend door de speler. Ding gaat aan, de melding "no mp3 file" verschijnt en dat was het.

Iemand enig idee of er voor deze speler firmware bestaat? Ik heb nu versie 2.512 volgens de 'about'. Of misschien beter omruilen? Voor een Sweex bijv, hoewel die een tientje (22 gulden) duurder is.

Overigens gekocht bij de Mediamarkt en dus niet de hier zo verguisde Blokker. Mediamarkt is niet heilig hoor! Ze zijn daar een kei in het afschepen van klanten met standaardantwoorden. Als ze je al te woord staan, want meestal is het "dit is mijn afdeling niet" of "één moment" en vervolgens kun je wachten tot je een ons weegt. Daarbij zijn ze alleen goedkoop met dit soort koopjes. En cd's, maar die zijn in 2005 vrij achterhaald :z. Omruilen is het enige waar ze (gelukkig) wél goed in zijn maar dat is de Blokker dus ook volgens de verhalen hier. Voor mij zijn beide zaken 1 pot nat... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 16-10-2005 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Kan je hem omruilen? Anders moet je eens kijken in de winkel of een andere precies dezelfde kuren heeft. Misschien is die van jou gewoon stuk want dit vind ik toch niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Er zit overigens ook een zachte brom onder de muziek, die vooral in zachtere stukken goed is te horen. Erg vervelend. Speler gaat vandaag terug. Ik ga nu voor de Sweex Black Sea 512 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Anoniem: 55563 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 04:08:
Onlangs heb ik een MPMan (MP-FUB26) kloon gekocht van het merk Oasis-Media met 512MB geheugen. Was slechts 39 euro maar voor de oude lullen onder ons: da's nog steeds bijna 90 gulden ;). Ik vind daarom dat ik mag klagen als het ding niet doet wat er beloofd wordt.

Het probleem is dus dat het navigatiemenu niet werkt (of zelfs maar aanwezig is) zoals dat in het boekje wordt beschreven. Navigeren tussen verschillende directories, albums e.d. is onmogelijk. Slechts steeds het volgende/vorige nummer kiezen is mogelijk dus dat is soms flink schuiven met de 'navigatie'knop.

Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe firmware in de hoop dit probleem te verhelpen. Een hoop googlehits met de zoekterm "Oasis Media" maar een mp3-spelerfabrikant ho maar. Niet verrassend overigens ;). Dit topic bracht mij hoop omdat nu blijkt dat MPMan de importeur/fabrikant/whatever is. Meteen firmware voor de MP-Ki geprobeerd (ziet er op het plaatje hetzelfde uit) maar het bestand wordt simpelweg niet herkend door de speler. Ding gaat aan, de melding "no mp3 file" verschijnt en dat was het.

Iemand enig idee of er voor deze speler firmware bestaat? Ik heb nu versie 2.512 volgens de 'about'. Of misschien beter omruilen? Voor een Sweex bijv, hoewel die een tientje (22 gulden) duurder is.

Overigens gekocht bij de Mediamarkt en dus niet de hier zo verguisde Blokker. Mediamarkt is niet heilig hoor! Ze zijn daar een kei in het afschepen van klanten met standaardantwoorden. Als ze je al te woord staan, want meestal is het "dit is mijn afdeling niet" of "één moment" en vervolgens kun je wachten tot je een ons weegt. Daarbij zijn ze alleen goedkoop met dit soort koopjes. En cd's, maar die zijn in 2005 vrij achterhaald :z. Omruilen is het enige waar ze (gelukkig) wél goed in zijn maar dat is de Blokker dus ook volgens de verhalen hier. Voor mij zijn beide zaken 1 pot nat... ;)
Oasis-media is een andere speler dan die ST dingen. Ik her er vandaag ook eentje gehaald bij Mediamarkt a 39 euro voor 512MB Inovix iMP 10 schijnt dezelfde te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.clickonit.com/picts/Inovix/219090.jpg

Het gaat echter om de S1 Mp3 speler van Wilson CO.ltd en daarmee zijn leuk dingen mogelijk.Zie laatste bericht hier Check je player met de firmware upgrade tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198707

xiron mp3 wordt gemaakt door: http://www.hytechno.com/ in china
drivers/firmware kan je vinden op link: http://www.s1mp3.org/nl/downloads_fw.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198250

Breepee schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:55:
Kleine kick.

Ja hij sorteert van eerste bestand wat je erop hebt gezet naar meest recente..

En ik vind het maar een kut ding... Opeens doet hij het niet meer, :(
Steeds als ik hem in de pc steek en de pc maakt verbinding valt hij uit en krijg ik een melding van:
X:\ verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Anoniem: 198250 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:56:
[...]

Ja hij sorteert van eerste bestand wat je erop hebt gezet naar meest recente..

En ik vind het maar een kut ding... Opeens doet hij het niet meer, :(
Steeds als ik hem in de pc steek en de pc maakt verbinding valt hij uit en krijg ik een melding van:
X:\ verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is... :(
Proberen te formatteren. Maar kzou je niet te veel zorgen maken (als er tenminste geen belangrijke data op stond), want wat is een 256mb mp3 speler tegenwoordig nog waard? Verder vind ik het trouwens ook een kut ding omdat hij veel te vaak data kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PSGG -> PMD

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
2_05 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:18:
[...]

Proberen te formatteren. Maar kzou je niet te veel zorgen maken (als er tenminste geen belangrijke data op stond), want wat is een 256mb mp3 speler tegenwoordig nog waard? Verder vind ik het trouwens ook een kut ding omdat hij veel te vaak data kwijt raakt.
Sorry, dat ik dit topic kick maar ik werk voor 1 van de bedrijven die deze spelers verkoopt.

Als je de speler formateerd, formateer hem dan als FAT en niet FAT32.
En als dat niet werkt, de speler even flashen met de upgrade-tool die erbij zit.
Het gaat waarschijnlijk om een speler met een play en a-b knop, het firmware bestand zit in het programma ingebakken.

who put a "stop payment" on my reality check

Anoniem: 183527

Hallo,
het is een beetje laat in dit topic maar tog nog een vraag:
Ik ben nu zelf ook een beetje met de firmware aan het kloten, maar hoe pak ik dat resource.bin bestandje in en uit?
Met winrar werkt het niet hier.

Anoniem: 183527

Anoniem: 183527 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:14:
Hallo,
het is een beetje laat in dit topic maar tog nog een vraag:
Ik ben nu zelf ook een beetje met de firmware aan het kloten, maar hoe pak ik dat resource.bin bestandje in en uit?
Met winrar werkt het niet hier.
Iemand?
Pagina: 1