He leuke reacties

kwis niet dattie nog actief was.
maare ik weet ondertussen al hoe je de firmware editoort.
het bestaad uit plaatjes(resource.bin), je menu en de letters enzo, dus je ziet gewoon allemaal plaatjes, en je wilt niet raden hoeveel plaatjes er op zitten (iets van 10000 nog wat).
teminste dit komt van af de sigmatel mp3 spelers >genaamt xiron.
er zijn ook mp3 spelers van actions die ook onder xiron genaamt zijn. maar hier weet ik helemaal niks van, alleen wel dat deze zelf een eigen font heeft.
Ik heb voor de mp3 speler van xiron 256mb een firmware gemaakt, ik weet niet of daar mensen zijn die er geintriseert zijn, maare vraag maar als je het leukt vind om het te hebben
.
Wat ik er aan gewijzigt heb is:
Andere menu --> Meer graphics
RecSet --> Funtie er weer bij gezet (zat alleen toen in de 128m versie| dit is om de khz in te stellen voor de opnamen)
Klein mini logotje --> in de playscreen
andere graphics voor de Volume up/down.
het opstart text "Power On" verwijdert naar MP3 Player. (voor sneller muziek te kunnen luisteren.
Nederlandse taal er bij gedaan. (voor de menu's)
MP3 weergaven in Bold of in Dun.
Andere EQ scherm inplaats van rock/pop/enz... (nog niet zelf in stelbaar jammer genoeg)
Firmware Versie 002.512.342.
Vraag hier op het forum of mail het naar me (ut.stitchy@gmail.com) als je het wil hebben.
en zorg ook dat je weet hoe het moet en dat je de orginele firmware heb als het foutgaat.
(Oja mijn 128mb was ook kapot gegaan onderweg liept vast en gaf nog laats muziek uit en ik kreeg van blokker een 256 mb versie + 5 euro terug. maar die 256 mb versie is niet zo goed want bemij speelt de mp3 iets sneller en de geluid van link / recht zijn omgedraait.)
ik heb ook veel gehoort dat de MPman ook het zelfde is net als die van xiron 128mb versies, maar die zijn van "actions" als het goed is,, en deze firmware is voor de sigmatel, die waarschijnlijk hem autodecteert als <USB PRODUCT>.
deze speler gebruit de firmware bestanden als:
Resource.bin -> Plaatjes-opstart logo- menu scripts.
UsbMc.sb -> USB aansturingen.
Bootmanager.sb -> Het opstarten ofzo?
StmpSys.sb -> codeerders van mp3/wav/wma
Ow en ik kom niet van het bedrijf xiron hoor

maare ik vind het wel leuk om dat spelertje te programeren.