[laptop] Error: Microcode

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik zit met een vervelend probleem met mijn laptop.

Hij geeft na de POST de volgende error:
code:
1
2
3
4
BSP CPU.....Err: Microcode

AMI Bios Power Management Ver 1.10
Copyright, bla bla

Na deze melding gaat het scherm op zwart en gebeurt er verder niks (terwijl er WinXP op de hdd staat en de hdd 1st Boot Device is).

Met de searchfunctie kwam ik meerdere topics tegen over de microcode, foutmeldingen die daarmee verband hebben gaan vaak over een te nieuwe CPU voor het moederbord/BIOS. De CPU is echter de CPU die er origineel in zat.

Verder komt er tijdens het tellen van het interne geheugen een raar zoemend geluid uit de behuizing (vage omschrijving i know ;)). Dit deed ie normaal niet.

De specs:
Packard Bell Easy Note VX
Intel 440MX chipset, AMI BIOS
Intel Celeron 500 Mhz
2x128MB SD-RAM

Iemand bekend met dit probleem?

PS: Ik wist niet zeker of dit topic in PMG of CSL moest, verplaatsen is uiteraard toegestaan :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

probeer eens in de bios halt no errors aan te zetten, misschien gaat hij gewoon door de POST

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik heb het beschamend makkelijk kunnen oplossen, namelijk door de B) BIOS defaults te laden B).

Daarna WinXP SP2 erop gezet, en nu werkt alles weer naar behoren.

Vraag me alleen af wat het probleem nou was :?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

/gok mode (als het goed is haal ik direct een staatslot :o )

Misschien is de spanning van je batterij (die de bios settings bewaart als de laptop uit is) aan het afzwakken, de microcode zit in een 'updatebaar' gedeelte, miscchien dat door de defaults te laden dat weer opnieuw is neer gezet

/gok mode