Toon posts:

Server Ringtone site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens... Ik wil een ringtone site opzetten, met het doel dat tieners beltonen aan gaan vragen, een betaald nummer bellen (is aanwezig), en een ringtone gestuurd krijgen naar zijn/haar GSM. Ik moet hiervoor een server hebben waar ik de ringtone + site eventueel op kan slaan en dergelijke.

Ik heb geen flauw idee wat voor server ik hiervoor nodig heb, en software uiteraard. Ook de site zit ik nog mee te kijken, maar dit moet geen probleem zijn.

Kunnen jullie mij een ideetje geven wat voor server (specs) ik moet hebben en eventuele software?

Tnx in advance, cheers :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
In ieder geval een server die veel kan hebben, dus qua processor, geheugen en opslag.
Software zou ik voor Linux gaan (of windows met IIS, maar dan natuurlijk beveiligd)

Je kunt natuurlijk ook servers van bijvoorbeeld managed.com, zo heb je al vanaf $59,- / maand een server hangen: https://secure.managed.com/intel_dedicated_59.htm

We are shaping the future

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

De server is het probleem niet zo, de bandbreedte van je verbinding is belangrijker...wil je het thuis gaan hosten? Zorg wel dat je over een goede verbinding beschikt. De hardware is vaak goed (grote hoeveelheid ram) en software is gewoon linux of windows met apache.

Verwijderd

qua server zijn er niet zo heel veel vereisten. Op de nokia website is wel eea te vinden over hoe je ota ringtones verstuurd...

Wel heb ik *zeer* grote twijfels over je businessplan voor dit project, heb je ervaring met het opzetten van een bedrijf? Heb je geld? Concurentieanalyse? Marktvoorspelling?

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 22:38
Houd rekening met Buma/Stemra!

Kost erg veel geld...zowiezo met ringtones & zo

Verwijderd

Topicstarter
Wel heb ik *zeer* grote twijfels over je businessplan voor dit project, heb je ervaring met het opzetten van een bedrijf? Heb je geld? Concurentieanalyse? Marktvoorspelling?
Ik ga het samen met mn vader, oom en broer doen. We hebben allemaal onze taken, ik doe de server + site, oom het 09xx nummer, etc.
Het ringtone gebeuren gaat niets tot weinig opleveren, dat weten we ook. Ons doel in het begin is om in die markt te komen. Als UMTS eenmaal populair is, gaan we daar verder op inspelen, filmpjes downloaden etc.

Mijn vader is de 'leider' van dit alles, hij heeft ervaring met het opzetten van een bedrijf, ook betaald hij het meeste. Mijn broer heeft de taak om te kijken wat voor concurrentie we op dit moment hebben van de markt.

Het is dus voornamelijk om in die markt te komen, we zijn er op voorbereid dat we mogelijk geen 1 ringtone verkopen...

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties, hier ben ik veel mee opgeschoten.
Tnx guys! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
JamesNL schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 01:07:
In ieder geval een server die veel kan hebben, dus qua processor, geheugen en opslag.
JamesNL, wat versta jij onder een server die veel kan hebben? 1 Gb ram, P4 2.x gHz, 200 Gb hdd bijvoorbeeld?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:30:
[...]
JamesNL, wat versta jij onder een server die veel kan hebben? 1 Gb ram, P4 2.x gHz, 200 Gb hdd bijvoorbeeld?
Ik denk dat hij iets meer dan zo'n schamel desktop pc'tje bedoelt..
Dual Xeon / Opteron, (scsi) raid etc.

Roomba E5 te koop

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Afhankelijk van hoe groot je ringtones zijn, is opslagruimte niet eens zo heel erg van belang, tenminste, nog niet (als je met filmpjes op UMTS gaat werken wel weer wat meer).
Let er wel op dat je zakelijk draait, en dus eigenlijk niet met uitval mag komen te zitten.
Zorg dus, als het even kan, voor een situatie waarin je je besturingssysteem op een aparte schijf plaats, het liefst in een vorm waarin continue een backup aanwezig is (bijv. RAID1). Natuurlijk moet ook je data bewaard blijven, dus ook voor de opslag geldt, zorg voor een backup functie. Je zou kunnen denken aan een RAID 5 oplossing bijvoorbeeld, alhoewel ik denk dat een dergelijke oplossing al direct flink in de kosten loopt, en qua opslagruimte wat overkill zal zijn. Die 1GB geheugen is waarschijnlijk ook wel zat. Zoals al eerder aangegeven, zorg er alleen wel voor dat je straks kans hebt dat je weet ik hoeveel ringtones te gelijk moet kunnen versturen, bezoekers op je website moet kunnen herbergen, en alles voor de klant lekker vlot moet laten lopen. Zorg dus voor een goede internetverbinding.
Als je je trouwens echt wilt vestigen binnen de markt, moet je een actie houden waarin je ze gratis weggeeft, die ringtones. Kent meteen heel mobielend tiener Nederland je bedrijf.
Sowieso niet van die achterlijke bundels ala Jamba met een verplicht aantal afnames per maand. En een beetje schappelijke prijs.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:30:
[...]

1 gb ram, 200 gb hdd is misschien overkill, maar houd i.i.g. rekening met toekomstige capaciteitsuitbreiding. Wat je absoluut niet wilt is dat je je server een aantal uur uit de lucht moet halen omdat je er geheugen of een HDD bij wilt prikken. Het doel van de server is nu een ringtonesite, maar wat als je er straks ook andere diensten gaat aanbieden? Gastenboek ofzo (ik noem maar iets), dan ben je blij dat je die capaciteit al hebt i.p.v. dat je je server moet uitbreiden en daarbij nog problemen kan krijgen met bijvoorbeeld het OS dat niet voorbereid is op een giga-harde schijf of ineens veel meer geheugen...

We are shaping the future

Pagina: 1