Toon posts:

Asus CUSL2-C Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een ander mobo van dit kaliber wat nog beter is?

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Hej

ik heb er al redelijk wat ervaring mee aangezien ik m al een aantal keer heb moeten leveren aan klanten. Tot nu toe alleen maar positieve dingen over stabiliteit en zo. Echt supergoed ding wat dat betreft.

Het enige nadeeltje vind ik die rare 2e compoort aansluiting. Dit zit dus niet bij de gewone aansluitingen maar via een los kabeltje wordt ie aangesloten in een pci-bracket (net zoals de 2 extra usb poorten die erbij zitten).

De Abit SA6R is volgens mij ook wel positief:
athena.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15082

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:01

b_buster

Ojajoh?

Zo raar is dat van die 2e Com-poort niet hoor.

Dat komt omdat de cusl2-c gewoon een cusl2 is, alleen is de onboard video er af en nog wat ander ongein. En om daar nou de hele layout van de PCB op aan te passen is niet efficient. ;)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
ja ok, dat is zo.
Maar ik snap niet dat ze dat kabeltje niet wat langer maken zodat je die compoort in zo'n speciaal plaatje kunt doen op de achterkant van de case. Er zitten namelijk op mijn hx08 naast het atx-plaatje a.h.w. een aantal metalen plaatjes die je eruit kunt halen zodat je er bijvoorbeeld een compoort, printerpoort e.d. in zou kunnen doen.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
OP de meeste big-towers e.d. die de tweaker haalt zit die wel coyote, maar op veel desktops en andere mini towers zitten die niet. Ze moeten als fabrikant zo veel mogelijk opties open houden.

Verwijderd

Zie sig. Spulleke hoor!!

Verwijderd

ik heb dus sinds kort ook zo'n mobotje werkt allemaal goed maar als ik de PC uitzet blijft mn Numlock lampje branden!!
weet iemand hier iets op??

Ik moet dus echt de voeding uitzetten voordat het lampje uitgaat en als ik dan de voeding aanzet zonder dat ik de PC aanzet gaat het Numlock lampje weer branden! :?

Verwijderd

Topicstarter
pmh_Crash,

Ik heb begrepen dat dit normaal is. Je schijnt te maken te hebben met de "CE" standaard. Dit laat je zien dat er nog prik op je comp staat voor het geval je het openschroeft. Puur uit veiligheid/ consumentenbelang dus.

Ik ben trouwens overtuigd...het wordt de CUSL2-C!!!

ThanX! allen

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:50

Dark

who tweaked the light?

Dat is een instelling in het energiebeheer, in de bios. Wake on keyboard = spacebar heeft bij zo'n resultaat. Als dat numlock lampje brand kan ik mijn pc ook aanzetten door de spatie-balk.

Verwijderd

Hoe verstel ik de PCI divider op een cusl2-c???????

Verwijderd

Sig :)
Pagina: 1