[RCT3] Kan RCT3 niet installeren :)

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 03:24
Dit is de melding die ik krijg .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/tycoon.JPG

iemand een idee ?

Heb alles op de achtergrond uit .
Heb ook gezocht maar er is bar weinig over dit spel te vinden :(

Wat ik ook stom vind is dat het boekje niet eens in het doosje past :)
Maar goed das wat anders .

[ Voor 22% gewijzigd door mmxmmx op 19-11-2004 23:42 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Ik zou persoonlijk de CD omruilen :P Kans is weinig dat de volgende het doet maar goed :D

• mmxmmx
Zo snel ga ik het niet opgeven natuurlijk .

Gaat mij niet om doe 50 euro het gaat mij erom dat ik het wil spelen .

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Wat dacht je er van om eens al je system specs te melden? En welke drivers je probeert?
Heb je het spel al eens op een andere pc geprobeert of in een andere drive?
Kan je wel een image van de cd maken en deze mounten?

• mmxmmx
Ok my specs .

Asus K8V deluxe
AMD 3000+ 64 bits
1500 mb pc 3200 Corsair
400 gb HDD space Sata
ATI readon 9800 pro 128 mb
Nec DVD burner 16x speed .
Sound op moederbord .

Drivers :
Directx 9.0c
rad_w2kxp_omega_2590 Video drivers
atiodtc17u driver voor Half live 2
via_hyperion 4 in 1_v453v

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ik veronderstel dat je al wel eens gereboort hebt sinds je de eerste keer dit probleem kreeg?
heb je al eens gecheckt welke vage bestanden die halve setup (misschien) achterlaat, en die gewist?
Heb je de cd al eens in een andere pc geprobeerd?
Ben je zeker dat het een legale versie is?

• mmxmmx
The_Stickie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:43:
ik veronderstel dat je al wel eens gereboort hebt sinds je de eerste keer dit probleem kreeg?
heb je al eens gecheckt welke vage bestanden die halve setup (misschien) achterlaat, en die gewist?
Heb je de cd al eens in een andere pc geprobeerd?
Ben je zeker dat het een legale versie is?
Ja meerdere malen gereboot en hij installeerd helemaal niks en laat dus ook niks achter .

Nog niet in een andere pc geprobeert ga ik zo ff doen als ik die aangesloten heb :)

Ja hij is gekocht bij de media markt tegelijkertijd met Half live 2 en die laatste werkt probleemloos .

• mmxmmx
Tja het is triest maar ik moet eerlijk zijn .

Op mijn 2de pc komt hij zonder problemen door de instalschield heen en kan hij gewoon worden geinstalleerd .

Dus niet terug naar de winkel en dat was ik ook niet van plan .
het is een software en of driver probleem dat kan niet anders .

Maar waar zit het nu ?

Edit :

Net ff het geforce 2 herrie kaartje uit de tweede pc gehaald en een nooit gebruikt ATI 9200 kaartje er in gegooid en zonder drivers te installeren werkt het gewoon .

Zal wel een reinstal van windows worden uiteindelijk ben ik bang .

[ Voor 30% gewijzigd door mmxmmx op 21-11-2004 00:21 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

White Dust

PlaneScape: Torment

Of je gkracht2 is gewoon de geest aan het geven ;)
Tenslotte gaat alles eens kapot :P

• mmxmmx
White Dust schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:11:
Of je gkracht2 is gewoon de geest aan het geven ;)
Tenslotte gaat alles eens kapot :P
Mischien ff beter lezen en dan kmo je er achter dat het om een andere pc gaat en dat het best liep op die stome Geforce 2 .

En dat het probleem zit in de pc met de ATI 9800 pr 128 mb kaart .

Gewoon ff het hele topic doornemen dus de volgende keer :*)

• mmxmmx
Hele nieuwe instal van windows xp gedaan .

windows update gedaan en de brood nodige drivers geinstalleerd .

En nog steets dezelfde melding :(

Ben ik echt de enige die dit heeft ?

Dit is overigens het error raport wat windows verstuurd .

-----------------------------------------------------------------------------------

Error Report Status
Report Successfully Submitted

Thank you for submitting the information regarding this error to InstallShield. Your submission will help us improve the quality of our products in future releases.
The information you have provided cannot be used to personally identify you or your computer.

Tell me more Error Information
Error Code: <-5005 : 0x80070017>
Error Description: <>Kernel\KernelMedia.cpp (94)>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1594)pAPP:RollerCoaster Tycoon® 3PVENDOR:AtariPGUID:907B4640-266B-4A21-92FB-CD1A86CD0F63$7.1.100.1248@Windows XP Service Pack 2 (2600) IE 6.0.2900.2180>

Op dit linkje http://perso.wanadoo.fr/doc.jm/WU5-ERR.htm
Vind ik dan dit antwoord : 0x80070017 -2147024873 ERROR CRC Data error (cyclic redundancy check).
---------------------------------------------------------------------------------
Van een ander linkje het word steets mooier .

---------------------------------------------------------------------------------

The most common times you will see the cyclic redundancy check error message is when trying to read data from a damaged CD or DVD. Just before it appears, your CD/DVD drive will probably grind and whirl away - your PC may also become a little slugglish.

For CDs and DVDs, the problem is a little different. Normally, when CD/DVD drives get a CRC message from a disc, they try to read the disc again - hence the grinding sound. After several failed attempts, they give up and display the redundancy check error. The problem can be hardware (loose cables, failing drive), software or damaged media. In most cases checking and cleaning the disc is the easiest way to overcome the problem. If different clean discs produce the same error, it is likely to be a hardware issue (check the discs in another drive). Another common cause of these errors is poorly burnt CDs and DVDs - especially those that had numerous or severe buffer underuns. USB burners suffer from this problem when the burn speed is too high (generally above 4X-8X)

[ Voor 118% gewijzigd door mmxmmx op 22-11-2004 14:26 ]

• mmxmmx
Oke ik heb het opgegeven maar mischien is het wat voor andere gebruikers die dit ook gaan mee maken mischien .

Het is de Nec DVD brander 3500ag die niet wil meewerken .

Ik heb nu de DVD brander uit mijn 2de pc in mijn eerste pc geplaatst en de installatie gaat zonder problemen door .

En dus kan ik lekker gaan spelen nu :)

De tweede pc is al verkocht en ik hoop dat de koper er geen bezwaar tegen heeft dat ik de 4 speed brander heb omgeruild voor een 16 speed brander :)

P.S ik heb de firmware update van versie 16 naar versie 18 natuurlijk wel ff geprobeerd maar ook dat hielp niet .

UPDATE :)

Heb de dvd brander en het spel meegenomen naar VI computers hier in Almere stad .

Zij hebben het spel op hun eigen NEC 16x getest en op de mijn in hun eigen pc en hetzelfde probleem .

Toen hebben ze het spel geinstalleerd op andere dvd spelers en toen werkte het wel .
Ook hun moesten tot de conclusie komen dat de NEC brander de RCT3 cd gewoon niet wil installeren en toen kreeg ik mijn geld terug .

Overigens doet de Nec brander het met al mijn andere cdtjes wel en hij brand en ript ook uitstekend .

Dus end goed al goed .

[ Voor 43% gewijzigd door mmxmmx op 23-11-2004 00:21 ]

Pagina: 1