Toon posts:

probleem met winavi video converter (geluid)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens,

Ik wil een film omzetten met winavi video converter. Maar nu heb ik een probleem met het geluid waardoor ik niet kan omzetten. Als ik wil omzetten zegt hij: No usable audio stream, which may lead the converter to be unable work exactly? en dan kan ik op yes no en cancel klikken. Als ik op yes druk kom ik bij de opties hoe ik de avi naar dvd wil omzetten. dan zet ik alles goed zoals ik het wil, omdat het geluid van ac3 formaat is vink ik ac3 aan bij de instellingen. Maar dan ga ik naar het omzetten en dan geeft windows xp een foutenrapport aan die ik kan verzenden. En dan sluit winavi videoconverter af.

Ik heb het bestandje eens met gspot nagekeken en het geluid is ac3

Is er een manier om dit op te lossen. Bijvoorbeeld de film met geluid omzetten alleen dan naar mp3 of wav. Dan kan ik wel omzetten

Alvast bedankt voor jullie hulp;)

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand het antwoord :'(

Verwijderd

Je zal eerst het geluid om moeten zetten met bijv. VirtualDub, de laatste WinAVI final kan niet goed omgaan met AC3 geluid, dit is een bekende bug.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik nu doen dan? Kan ik het probleem oplossen met winavi zelf?

Verwijderd

Nee, download even VirtualDub, open je film in dit programma, en dan:

1.) Bij 'Video' klik je 'Direct stream copy' aan.
2.) Bij 'Audio' klik je 'Full processing mode' aan.
3.) Nu naar 'Audio -> Compression...'.
4.) Kies hier nu '<No compression (PCM)>'.
5.) Dan naar 'File -> Save as AVI...'.
6.) Nu de file openen in WinAVi, alles zou nu goed moeten gaan.

Het selecteren van 'no compression' kost wel wat schijfruimte, maar dan behoud je wel de beste geluidskwaliteit. En eventueel zul je ook nog een AC3 decompressor moeten downloaden als VirtualDub het AC3 geluid niet aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
vertex het geluid is nu opgelost dankzij jou;). Maar nu heb k een andere vraag. De avi file is nu 2.8gigabite past dat op 1dvdtje van 4.7 gig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:47:
vertex het geluid is nu opgelost dankzij jou;). Maar nu heb k een andere vraag. De avi file is nu 2.8gigabite past dat op 1dvdtje van 4.7 gig?
Ja hoor, met WinAVI zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Voor de beste kwaliteit kun je nog even bij 'Advanced -> Output -> Fixed output quality' 'highest' aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor je hulp;) morgen ga ik omzetten want ik moet zo naar een bruiloft :+ :P

Verwijderd

Hey hallo!!

En Vertex ook bedankt namens mij, je hebt door bovenstaande uitleg ook direct geholpen om het probleem van 2 losse films en het vbr/tijdssynchronisatie (oid) probleem op te lossen!!

Op het hele forum waren er enkel lastige langdradige tips (alle respect) maar dit is zo gepiept.. Nu kan ik mijn 4 delige stephen king (the stand) eens in 1 geheel maken...

merci!! duidelijke uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Dat vond ik nou ook;) zo te zien heb je al een paar mensen geholpen vertex

Mag ik je email misschien om op msn toe tevoegen zodat ik je hulp kan vragen als ik iets niet kan bij het omzetten :P

Verwijderd

hallo

ik heb ook een probleem met dit programma

ik heb iedere keer als ik omzet een lijn in mijn film met de reclame van winavi hoe kan ik die kwijt krijgen???

kan iemand mij helpen

groeten
florian

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:54:
hallo

ik heb ook een probleem met dit programma

ik heb iedere keer als ik omzet een lijn in mijn film met de reclame van winavi hoe kan ik die kwijt krijgen???

kan iemand mij helpen

groeten
florian
Heb je de volledige versie of een trial? Denk dat je het in die hoek moet zoeken. Verder geef je wel erg weinig informatie, lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) en Software Algemeen: Beleid nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1