Toon posts:

Ervaringen met koelers voor AMD XP??

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de laatste tijd wat meer aandacht aan het besteden aan de koeling in mijn pc. Hij draait nu idle(!) met standaard (AMD boxed) koeler CPU temp. tegen de 50 C, systeemtemperatuur 31 C (volgens PCAlert4, progje via MSI). Ik heb zopas 2 Papst fan's 8cm geinstalleerd (beide uitblazend trouwens, lucht gaat naar binnen via rooster onderin mijn kast).

Nu denk ik eraan in elk geval een andere koeler aan te schaffen voor mijn CPU. Ik had een Zalman 7000B Cu aangeschaft maar deze past niet... geen schroefgaten dus op mijn mobo. Ik wil het liefst een CPU-cooler die de boel flink koeler maakt, ca. 35 C CPU-temp ofzo idle, maar geen zwaar hoorbare fan (<40 dB?).

Ik heb al heel wat reviews gelezen, ik wil sowiezo een regelbare cooler, liefst regelbaar via externe regelaars (PCI-slot danwel front-panel). Ik zat te denken aan:
- GigaByte PCU22-VG Heat Pipe --> goede review over gelezen trouwens!
- Artic Copper Silent 2M
- Thermaltake Volcano 11+ (kan ik weinig over vinden op Forum)
- CoolerMaster Vortex Dream
Ik zou graag willen weten of ik op de goede weg ben qua koeling-uitbreiding en of jullie evt. andere goede coolers weten die zullen passen en regelbaar zijn.

Van de bovenstaande opties kan ik zeggen dat de Artic lekker goedkoop is, maar een beperkte max. airflow heeft (37 CFM). De anderen hebben hogere max. RPM. Ik overweeg de Gigabyte nu.

Graag van jullie wat extra info en advies! Bij voorbaat dank!

Ronald

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:36

The Legend

*Plop*

Wat voor mobo heb je? Ik heb namelijk een Asus A7V333 (socket A met Athlon XP) en daar past de Zalman 7000B dus wel gewoon op (met bruggetje dat wordt bijgeleverd, wel de goede versie kiezen dus!).

Ik ben toch malle pietje niet!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 20:48
Thermalright SP-97 duur maar heel goed

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:01:
Thermalright SP-97 duur maar heel goed
Hij heeft geen schroefgaten :/

Ik zou voor de Arctic gaan, en 35 idle is wel heel veel gewenst. Als het onder de 60 blijft stressed is het gewoon goed en hoef je nergens zorgen over te maken

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo = MSI K7N2 Delta. Ik dacht dat jullie dat ergens konden zien (heb ik ergens allemaal ingevuld bij registreren).

Geen schroefgaten nee!!

Dus 35 C idle is teveel gevraagd?

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Sorry, maar ik denk dat dit meer een vraag is voor:

[Cooling] Compatibiliteit koelers, moederborden en kasten

Vraag het daar is.... :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-02 19:23

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 09:38:
Mijn mobo = MSI K7N2 Delta. Ik dacht dat jullie dat ergens konden zien (heb ik ergens allemaal ingevuld bij registreren).

Geen schroefgaten nee!!

Dus 35 C idle is teveel gevraagd?
Ik zit met een 2500+ @ 3200+ en Zalman CNPS-6000-CU + 120mm op 34 graden idle...
Dat is dan met de kast open, koude computerkamer, en de fan op standje "niet stil meer". Dus het is mogelijk.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch een vraag die regelmatig voorbij komt :) En hierover is dan ook een mooi topic over: [rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml]

Voor de rest kan je veel informatie vinden over de verschillende koelers door gewoon eens een aantal reviews op internet te zoeken :) van de koelers die je hebt uitgezocht, dan zal je vast en zeker ook voor jezelf kunnen bepalen welke koeler je nodig hebt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.