Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk metaal voor reflector van biquad antenne?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een biquad maken maar welk metaal kan je het beste voor gebruiken als je geen printplaat voorhanden hebt
Ik kan koper, zink, aluminium, lood en nog een aantal andere basic metalen gebruiken maar mijn vraaag is welke is nu het beste om te gebruiken

mzls

meindert

Verwijderd

Ok, naar Casemodding & Elektronica wordt het :)

Verwijderd

Als antenne materialen kun je meestal het beste koper, zilver, goud of aluminum gebruiken (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde - zie je BiNaS). Wegens kosten en gewicht wordt meestal uitgeweken naar koper en aluminium. Bij een biquad gaat het voor het printplaatje om de reflectie, dus zelfs een CDtje zou al kunnen voldoen :P

http://martybugs.net/wireless/biquad/
http://forum.wirelessnede...18&postorder=asc&start=45

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 22:11 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Hmm, ik meende dat de draad van messing het beste kon zijn, omdat je dan niet met oxidatie zit en het plaatje maakt niet zoveel uit...

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:49

klown

geek

Ik heb gewoon elektriciteitsdraad (wat ook in je stopcontact zit zegmaar) gestripped en dat in een biquadmodel gevouwen :)
Werkt perfect. Zorg ervoor dat je hem goed buigt, met mooie scherpe randjes, dat is nog best kritisch is mijn ervaring 8)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:38:
Hmm, ik meende dat de draad van messing het beste kon zijn, omdat je dan niet met oxidatie zit en het plaatje maakt niet zoveel uit...
De boel in een tupperwaredoosje monteren. Water en lucht dicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 14:04 ]

Pagina: 1