Toon posts:

[recovery] Windows programma onder DOS draaien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een herstel-cd van windows XP. daarop staat een speciaal programma om Windows terug te zetten volgens de fabrieksinstellingen... Nou wil het zo zijn dat dit programma niet onder DOS wil draaien en dat is een probleem omdat terwijl Windows draait ik systeem bestanden niet kan terugzetten...

is er een programma wat windowsprogramma's in DOS kan laten draaien, zodat ik mijn recovery kan terugzetten?

Overigens.. normaal de winnt uitvoeren gaat niet, daar is de recoverydisc niet voor gemaakt

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is het een recovery CD? Die kan je 9 van de 10x gewoon opstarten(bootable cd)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Lijkt me toch dat je gewooon boot van de WinXP cd en dan de recovery console start (met F3). En werkt het programma niet omdat je de cd-rom niet kan bereiken of omdat ie een of andere foutmedling geeft?

Logius | Somda | Twitter

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nee zo'n programma is er niet.
Maar je kunt toch gewoon opstarten met die herstel-cd??

edit:
Spuit 65 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Mad Marty op 19-11-2004 22:03 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
nee, gaat niet.. Ik heb windows van een recovery partitie afgehaald van mn andere pc voor het geval de harde schijf letterlijk kapot zou gaan.
als ik de cd boot start ie automatisch windows setup op, maar dat is dus niet de bedoeling.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Over welk merk/model/type PC gaat dit eigenlijk?

ARME AOW’er

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 17:00
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:17:
nee, gaat niet.. Ik heb windows van een recovery partitie afgehaald van mn andere pc voor het geval de harde schijf letterlijk kapot zou gaan.
als ik de cd boot start ie automatisch windows setup op, maar dat is dus niet de bedoeling.
Windows setup heeft meer opties dan alleen het installeren van een nieuwe Windowsinstallatie...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

...en leg nu even DUIDELIJK uit wat je precies wilt, alsjeblieft!

Rail Away!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Denk je niet dat het draaien van Windows programma's juist een unieke eigenschap is wat een Windows OS een Windows OS maakt? :)

Oftewel - Windows programma's draaien onder DOS gaat niet lukken tenzij het geen DOS meer is :)

Ik denk ook dat je vraagstelling echt veel te vaag is - wat heb je nu toch precies allemaal en wat is de bedoeling :)

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik snap denk ik wat je bedoelt :P, maar het is gewoon niet mogelijk om een Windows programma te starten onder DOS. Wil je gewoon de instellingen naar standaard hebben omdat Windows niet meer lekker werkt? (of de harde schijf?) Als Windows nog normaal werkt, dan zijn er wel programma's de de Windows beveiliging uit kunnen schakelen zodat je systeembestanden kunt wijzigen (wel op eigen risico, maak ff een backup!)

[ Voor 42% gewijzigd door SleutelMan op 20-11-2004 23:23 ]

Logius | Somda | Twitter

Pagina: 1