Toon posts:

Digitale verrekijkers

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het moet niet gekker worden, je hebt tegenwoordig ook al digitale verrekijkers.

http://www.maccheap.be/ca..._info.php?products_id=492
http://shop.toostylish.co...info.php?products_id=5629
http://www.optiekwereld.n...l?lang=nl&target=d24.html

Ik weet niet of dit nieuw is (misschien wel helemaal niet), maar er is niet zo gek veel op te vinden op tweakers.

Het lijkt me wel geinig om dingen op een halve kilometer afstand naar valkbij te halen en dan op te kiek te zetten, ik twijfel alleen over de kwaliteit.
De pixelrate van die dingen is meestal tussen de 0,9 en de 1,3 megapixel en het zijn vreemd genoeg voornamelijk B-merken die deze dingen produceren.

Is dit nog in opkomst? Iemand ervaring met digikijkers?

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Intern geheugen: 8MB SDRAM
huh? SDRAM in een cam :?
maar komt dit niet gewoon overeen met een cam met 8x optische zoom? en t lijkt me dat de kwaliteit niet al te best is...

[ Voor 49% gewijzigd door struul op 19-11-2004 21:49 ]

Verwijderd

struul schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:48:
[...]
huh? SDRAM in een cam :?
maar komt dit niet gewoon overeen met een cam met 8x optische zoom? en t lijkt me dat de kwaliteit niet al te best is...
Ja, je moet misschien tijdelijk geheugen hebben als scratchpad zodat je jouw leete functies erop kan loslaten zoals images-enhancing en inzoom/uitzoom...

Overigens kun je op de rommelmarkt voor een tiende deel van die prijzen een kijker kopen met 16x50 - het enige wat je dan mist is de foto functie...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 21:53 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 16:18
Volgens mij is het een verrekijker en een digicam, die ze aan elkaar geschroefd hebben. De optiek van de verrekijker heeft niets met de camera te maken. Niks geen optische zoom dus.

Ik zou 't niet kopen. Het is plastic rotzooi. Een brakke verrekijker, waar ze een heel simpele digicam tegenaan geplakt hebben. That's it. Het is niet voor niets zo goedkoop...

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 19-11-2004 21:54 ]

Punctuality is the politeness of kings

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 12:58
Verrekijkers halen nooit de kwaliteit van bijvoorbeeld een goede lenzen. Het verschil in lichtsterkte enz... Als je vogels wil spotten en fotograferen bijvoorbeeld moet je er dan gewoon veel voor betalen. Dergelijke dingen zijn echt rommel, totaal niet lichtsterk en verre van goed.

|>

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:50:
[...]

Ja, je moet misschien tijdelijk geheugen hebben als scratchpad zodat je jouw leete functies erop kan loslaten zoals images-enhancing en inzoom/uitzoom...
ah.., op die manier :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 09:05

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dreamscape schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:53:
Volgens mij is het een verrekijker en een digicam, die ze aan elkaar geschroefd hebben. De optiek van de verrekijker heeft niets met de camera te maken. Niks geen optische zoom dus.

Ik zou 't niet kopen. Het is plastic rotzooi. Een brakke verrekijker, waar ze een heel simpele digicam tegenaan geplakt hebben. That's it. Het is niet voor niets zo goedkoop...
Misschien een tikkeltje off-topic, maar ik heb afgelopen zomer zelf een beetje zitten klooien met een digicam + (tamelijk goede) verrekijker (10x vergroting).Deze foto is geschoten vanuit een vogelspot hutje ergens in zeeland. De verrekijker had van die rubberen oogstukken die precies over de lens van mijn Powershot A70 pasten, waardoor het me uiteindelijk gelukt is deze plaat te schieten. Persoonlijk vind ik hem voor een camera + verrekijker goed gelukt..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfredi/got/cam+verrekijker.jpg

clickable

Hier staat tekst

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

Ik denk dat het gewoon een soort truc is om meer "camera's" te verkopen.
zo van

"mensen willen geen digicams meer, dus als we ze nu eens het uiterlijk geven van een verrekijker, en de specs op een verrekijker achtige manier laten overkomen willen mensen misschien weer kopen"

btje ver gezocht misschien maar t is precies waar ik me op dit moment op school mee bezig houd

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 14:52
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:32:
[...]

Misschien een tikkeltje off-topic, maar ik heb afgelopen zomer zelf een beetje zitten klooien met een digicam + (tamelijk goede) verrekijker (10x vergroting).Deze foto is geschoten vanuit een vogelspot hutje ergens in zeeland. De verrekijker had van die rubberen oogstukken die precies over de lens van mijn Powershot A70 pasten, waardoor het me uiteindelijk gelukt is deze plaat te schieten. Persoonlijk vind ik hem voor een camera + verrekijker goed gelukt..

[afbeelding]

clickable
Wat heb je hier met de zoom van de camera zelf gedaan? Heb je in dit plaatje nog geknipt?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 09:05

Sjaak_Afhaak

Bleh!

aan de foto zelf is niet geknipt, wel heb ik de camera zelf volledig in moeten zoomen (3x) om geen zwarte randen om de foto heen te krijgen.

Hier staat tekst

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 12:58
Nog iets wat een probleem is, ik geloof dat hier een verrekijker met 40 keer vergroting 'ligt', ja, zo'n "eenoog geval" van m'n zusje, vogel freak :P maar het nadeel dan is dat dat ding vrij 'trilgevoelig' is :)

|>

Pagina: 1