[DIY] Zimbabs Monitors

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Nou.....ik heb de grote stap gewaagd en de Tempo's verkocht. Ik begon wel aardig zenuwachtig te worden toen de potentiële koper kwam luisteren en ik twijfelde of ik wel wist wat ik deed. Ik had niet verwacht dat het afscheid zo moeilijk zou zijn......heb ik niet eerder gehad met apparatuur. Maar ik realiseerde me later dat het nu waarschijnlijk komt omdat ik nog geen concrete vervanger heb. Als je al een mooie speaker op het oog hebt dan is het makkelijker om afscheid te nemen van de oude. Het was natuurlijk ook wel zuur omdat ik wist dat ik minder van muziek zou kunnen genieten totdat ik mijn nieuwe speakers heb gebouwd.

Maar genoeg van het sentimentele gel*l. Zoals sommigen al weten heb ik een setje van A.O.S. op het oog. Het mooie was dat er ook een aanbieding van was. Afgelopen woensdag was de aanbieding nog verkrijgbaar, maar had ik nog geen geld. Donderdag had ik geld........was de aanbieding uitverkocht!! Tegenslag 1. Maar goed, uiteindelijk vond ik het niet zo erg......een nieuw setje kon ik ook iets anders samenstellen.
Maar nu komt het! Stuur ik A.O.S. een mailtje met wat vragen over sommige mogelijkheden bij de bestelling van het setje krijg ik dit mailtje terug:
Dear Mr,
the kit STUDIO 10 XT (built with A.O.S. 15W9530K02 and a tweeter Vifa XT 25
is not in our Europeen
pricelist because the tweeter is from Vifa. In Benelux countries there is a
distributor for Scan Speak
and Vifa products. Please ask Audiocomponents in Oos (see email in CC:) if
A.O.S. is allowed to deliver this kit to Holland.
Kind regards
Axel Oberhage
A.O.S. Audio Systeme
Hmmmzzz......natuurlijk heb ik al in Nederland naar setjes gekeken, maar er zat telkens nét niet bij wat ik wilde, bij A.O.S. dus wel. Dus ik even een mailtje naar audiocomponents gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

ik wil graag een specifieke monitor-kit kopen bij A.O.S. in Duitsland.
Ik heb van hun een mailtje gekregen dat ik aan jullie toestemming moet
vragen of zij de kit aan mij mogen leveren, gezien het feit u de
importeur voor de Benelux bent voor Vifa/Scan Speak. Dus bij deze zou
ik heel graag toestemming van u willen vragen of dit mag. Ik hoop dat
u mij goed gezind bent.

Met vriendelijke groet,
Een net mailtje dach ik en ik verwachtte ook een positief antwoord eigenlijk, maar krijg nu net een CC'tje van A.O.S.:
Dear Mr. Oberhage,

as you know all Vifa and Scan-Speak loudspeakers are sold
in the Benelux through our dealernetwork.

If you don't want us to supply German customers directly,
I strongly advice you not serve Benelux clients.

Finally the decision is yours, if we find out you break our
gentleman's agreement, the German market will also be
served by us, and I guess you don't want this to happen.

Best regards,
Rolph Smulders
GRRRRRRRR!!!! :(

Nu kan ik het aan de ene kant wel een heel klein beetje begrijpen, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik bedoel, meestal kijken de mensen toch wel eerst in het eigen land (tenzij de prijsverschilen erg groot zijn) voor componenten en bij de kits geldt nog eens dat er in Nederland en Duitsland wel redelijk verschillende kits worden aangeboden (van Scan Speak in ieder geval). Als mensen een bepaalde kit willen dan nemen ze niet zo snel een ander die ze eigenlijk toch niet wilden lijkt me.
Audiocomponents kan wat mij betreft in ieder geval de pot op.....zij hebben nu eenmaal niet het setje dat ik hebben wil. A.O.S. wel!

Nu moet ik dus eerst eens gaan kijken hoe ik toch aan dat setje kan komen, misschien via Strassacker of Klingtgut, maar dan worden de opties die ik wilde misschien weer iets lastiger. Maar goed.....we zien wel. Ik zal wel weer aan het mailen slaan deze dagen.

Nog niet veel nieuws dus, maar ik dacht ik open het topic toch maar alvast. :P

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Wat zijn het eigenlijk een stelletje zeikerds, zeker aangezien hun NIET het juiste product kunnen leveren, plus ook nog eens zo een arrogant mailtje sturen naar een ander bedrijf, moet je toch wel lef hebben om je zo arrogant op te stellen in deze wereld, alsof diegene die de set wil die nu spontaan bij hunzelf gaat halen.
oke, beetje lullig misschien als je een alleen recht op dat merk hebt, maar zeg dan tegen je klant dat je het eventueel wel kan bestelen voor hem

Of misschien zoals je zelf al zegt, een dealtje maken met een duits bedrijf, of kijken of je niet via een kennis in duitsland dat setje zou bestellen, (desnoods naar hunzelf toerijden ? ik weet niet hoe ver het allemaal is)
als alles een beetje stil gehouden blijft is er niks aan de hand neem ik aan.

Join the club

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Ik kan wel begrijpen dat men niet zo'n gentlemens agreement wil breken, maar ik vind het sowieso al raar dat er één is opgesteld. Ik denk niet dat ze erg veel klanten bij elkaar weg zouden halen namelijk. Maar goed......dat zien zij blijkbaar anders.

Update:

Er zit een kans in dat ik hem via Strassacker kan kopen. Ik heb ze om half 10 een mailtje gestuurd en kreeg net voor tienen één terug! En dat op een vrijdagavond!
Ik hoop dat het gaat lukken en ik hoop al helemaal dat ik hem kan krijgen met de aluminium frontplaat voor de tweeter. We wachten rustig af.

[ Voor 41% gewijzigd door zimbab op 20-11-2004 12:01 ]

Verwijderd

zimbab schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:50:
Ik kan wel begrijpen dat men niet zo'n gentlemens agreement wil breken, maar ik vind het sowieso al raar dat er één is opgesteld. Ik denk niet dat ze erg veel klanten bij elkaar weg zouden halen namelijk. Maar goed......dat zien zij blijkbaar anders.

Update:

Er zit een kans in dat ik hem via Strassacker kan kopen. Ik heb ze om half 10 een mailtje gestuurd en kreeg net voor tienen één terug! En dat op een vrijdagavond!
Ik hoop dat het gaat lukken en ik hoop al helemaal dat ik hem krijgen met de aluminium frontplaat voor de tweeter. We wachten rustig af.
Rolf heeft de rechten voor de benelux als importeur en A.O.S voor Duitsland. Wat bijvoorbeeld ook erg lame is, dat als je in een land woont zonder importeur voor Vifa/ Scan je bij Rolf tegen inkoopsprijs kan kopen. Mensen uit China e.d. kunnen op die manier erg goedkoop winkelen.

Kan je wel de K02 versie van je woofer bij Strassacker halen? Zelf gebruik ik naar alle tevredenheid de K01 (voor gesloten kast).

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:45:
Rolf heeft de rechten voor de benelux als importeur en A.O.S voor Duitsland.
Ik snap het ook wel een beetje, maar er zijn gewoon bepaalde modellen die je wel bij audiocomponents kan krijgen en niet bij AOS en andersom. En dán vind ik het een beetje irritant dat ik het dan via zo'n omweg moet doen. Nu moet ik eerst aan Peter Strassacker vragen of hij de kit kan leveren met de gewenste opties, moet hij het bij AOS navragen, mij informeren, ik bestellen, AOS leveren aan Strassacker en dan hij weer aan mij. Gaan wel weer een paar dagen overheen. Maar goed, het is niet anders.
Kan je wel de K02 versie van je woofer bij Strassacker halen? Zelf gebruik ik naar alle tevredenheid de K01 (voor gesloten kast).
Ja, kijk maar op de site (het gaat wel om de 9530 hè). Ik ben er nog niet helemaal uit of het een officieel Scan Speak model is of een AOS/Scan Speak model. Hij staat namelijk niet op de d-s-t site en op de AOS site staat hij aangegeven als de AOS 15W 9530 K02. Maar dat boeit eigenlijk ook niks......ik was alleen een beetje nieuwsgierig.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 20-11-2004 12:02 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik vind het maar stom dat je iets per se bij een bepaalde aanbieder moet kopen, dat is in de hele audio wereld zo (ook in de pro audio). Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, zo heb je helemaal geen concurrentie en kunnen ze vragen wat ze willen zo ongeveer.

Ik heb ooit wel eens een Franse woofer willen bestellen (PHL). Die was in de USA goedkoper dan wanneer je hem rechtstreeks uit de fabriek in Frankrijk kocht! Laat staan via de Nederlandse distributeur (Clofis), dat was helemaal bizar duur.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Jag schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:01:
Ik vind het maar stom dat je iets per se bij een bepaalde aanbieder moet kopen, dat is in de hele audio wereld zo (ook in de pro audio). Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, zo heb je helemaal geen concurrentie en kunnen ze vragen wat ze willen zo ongeveer.
Het is idd soms heel vervelend, en soms zelf belachelijk. Maar soms er is er ook best wel wat voor te zeggen. Overigens wordt er nergens zoveel mee gerommeld als in de Pro audio... iedereen heeft een "agreement", maar die wordt echt overal gebroken. (Althans hier in het zuiden)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Weer een kleine update. Ik heb zoals eerder gezegd contact gehad met Peter Strassacker en dacht laat ik voor de netheid A.O.S. er ook maar even over informeren. Dus ik dit mailtje gestuurd:
Dear mr. Oberhage,

I also received the reaction from Rolph Smulders of audiocomponents and
as a consumer I regret that those kind of gentleman's agreements are
being made, especially since you offer different kits than
audiocomponents en vice versa. Nevertheless I respect the decision you
both made.
However, I still want that kit and a possibility I do have is to order
it from a German shop. So I already contacted Peter Strassacker if he
wanted to check if he could get the Studio 10XT unshielded with the AOS
aluminium front-plate for the tweeter (preferrebly in black). This way
you do not have to break your agreement with mr. Smulders and I can
still get the kit.
I sent this e-mail just to inform you, because the request you will
receive from Peter Strassacker will sound familiar to you. In the future
I will not trouble you anymore and directly contact Peter Strassacker as
I now know how things are arranged in the audio business.

With best regards,
Krijg ik nu net dit mailtje terug:
Thanks for your information. We have no problem to supply e.g. a kit A.O.S.
STUDIO 100 TL or
a kit STUDIO 24 or STUDIO 12 to customers of Holland, because they are made
completely from
exclusive A.O.S components. But as you see we have an arrangement with
products in which original
Scan Speak and Vifa components are used.
Therefore we will withdraw the STUDIO 10 XT from our program of kits next
week and rework them
to the better (but more expensive) version STUDIO 10 XL which uses a special
A.O.S. version
of the Scan Speak R 2904/7000-12x9 in which all components are available in
whole Europe. This
idea was born before you asked if we can supply the kit to Holland.

As we had the intention to withdraw this kit (we do not have a great
resonance on kits using the
Vifa tweeter), we have sold all unshielded and shielded Vifa XT 25 last
week. We only remain one
pair of each tweeter versions left in our devellopment speakers. Either
using the ordinary our the
special A.O.S. mounting plates. If Strassacker is able to supply this pair
of tweeters, he can
supply this kit to anyone he likes ( we have no possibility to gag our
dealers activities). If
you are "not amused" from this idea, we must refuse his order.

Mit freundlichem Gruss - regards
Axel Oberhage
Het klinkt niet echt positief, maar zijn engels is op het eind een beetje apart en ik weet niet zeker wat hij nu bedoeld. Volgens mij zegt hij nu dat ik de kit wel kan kopen, maar dan moet Strassacker voor de tweeter zorgen. Lezen jullie het ook zo?
Ik vind de laatste zin het gekst.......geeft hij me nu de kans om de deal in te gaan ofzo? :? Zo van: als je de deal niet goed vindt dan gaat het niet door, maar als je het wel goed vindt dat Strassacker de tweeters levert dan leveren wij de kit wel aan hem?

Of zegt hij dat hij de gebruikte tweeters, van de developement-speakers, wel aan Strassacker kan leveren en anders heb ik pech, want nieuwe krijgt hij niet meer binnen?

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 12-09-2009 17:00 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik snap er ook geen ene flikker van :D En je had ook niet moeten mailen dat je het bij Strassacker ging bestellen imho.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Dat maakt op zich niet zoveel uit, hij doet niks verkeerd als hij aan Strassacker levert....dat zegt hij zelf ook nog impliciet:
If Strassacker is able to supply this pair of tweeters, he can
supply this kit to anyone he likes (we have no possibility to gag our
dealers activities).
En hij zou er toch wel een dokerbruin vermoeden van hebben, want dan zou Peter Strassacker precies naar dezelfde opties informeren waar ik twee dagen daarvoor ook naar geïnformeerd had. Bovendien leek het me gewoon netjes. Volgens mij bedoelt hij gewoon dat ik de kit wel kan krijgen met de gebruikte tweeters.

Maar goed....ik heb hem dus maar weer een mailtje gestuurd met deze laatste vraag. Ik hoop dat er deze week nog wat uit komt! :D

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 21-11-2004 23:01 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Nou....update nummer weet-ik-hoeveel:

De kit kan dus wel geleverd worden met de gebruikte tweeters met de A.O.S. frontplaten. Dit zou dan via Strassacker gaan. Maar Axel had nog even met Rolph gepraat en ze zijn overeen gekomen dat Axel de kit ook aan mij kon leveren zonder de tweeters (die hij op de gebruikte na toch al niet meer heeft) en dan zou ik de tweeters zelf ergens anders moeten halen (liefst in de Benelux natuurlijk vindt Rolph). Ik koop ze dan maar bij speakerland....zijn ze een tientje goedkoper dan in Duitsland en het is niet zo ver rijden van hier uit.
Dus eind goed al goed. Nu betalen en wachten op de spullen en dan kan ik echt aan de gang gaan!

P.S.
Ik wilde eigenlijk de tweeters met de AOS frontplaat dus, maar dat doen we dan uiteindelijk dus maar niet. Maakt ook niet zoveel uit, maar leek me wel leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 22-11-2004 22:00 ]

Verwijderd

zimbab schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:59:
Nou....update nummer weet-ik-hoeveel:

De kit kan dus wel geleverd worden met de gebruikte tweeters met de A.O.S. frontplaten. Dit zou dan via Strassacker gaan. Maar Axel had nog even met Rolph gepraat en ze zijn overeen gekomen dat Axel de kit ook aan mij kon leveren zonder de tweeters (die hij op de gebruikte na toch al niet meer heeft) en dan zou ik de tweeters zelf ergens anders moeten halen (liefst in de Benelux natuurlijk vindt Rolph). Ik koop ze dan maar bij speakerland....zijn ze een tientje goedkoper dan in Duitsland en het is niet zo ver rijden van hier uit.
Dus eind goed al goed. Nu betalen en wachten op de spullen en dan kan ik echt aan de gang gaan!

P.S.
Ik wilde eigenlijk de tweeters met de AOS frontplaat dus, maar dat doen we dan uiteindelijk dus maar niet. Maakt ook niet zoveel uit, maar leek me wel leuk.
De AOS frontplaat heeft een iets smoother verloop, je kan bij S&C ook de Vifa ringstraler met alu plaat kopen. Die is wel iets anders, maar wel wat stabieler dan de kunstof plaat (die ik zelf gebruikt heb).

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Die zou ik in eerste instantie ook kopen ja totdat ik zag dat de frontplaat van AOS ook voor de Vifa-unit beschikbaar was. Maar dat gaat dus niet meer door en wordt het uiteindelijk toch weer de Vifa-aluminium uitvoering.

Verwijderd

Is er geen kit van een andere fabrikant die gelijkwaardig is? Ik zou deze spullen al helemaal niet meer willen hebben, als de heren leveranciers drukker bezig zijn elkaar dwars te zitten dan de klant te helpen.

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Elke speaker heeft zijn eigen karakteristiek he, er is voor geen een speaker een andere die precies hetzelfde klinkt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:49:
Elke speaker heeft zijn eigen karakteristiek he, er is voor geen een speaker een andere die precies hetzelfde klinkt.
Uiteraard dat begrijk ik.. echter bij elke luisteraar past echt wel meer dan één speakerset die die luisteraar kan laten genieten..

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Er zijn wel meer setjes die ik leuk vind, maar dit was gewoon de beste voor mij op dit moment. Andere stejes spreken mij minder aan of zijn aanzienlijk duurder (en dit zal in totaal al niet erg goedkoop worden) . Maar zoals je boven hebt kunnen lezen is het allemaal rond als het goed is.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 23-11-2004 22:17 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:46:
Is er geen kit van een andere fabrikant die gelijkwaardig is? Ik zou deze spullen al helemaal niet meer willen hebben, als de heren leveranciers drukker bezig zijn elkaar dwars te zitten dan de klant te helpen.
Precies, ik vind dat ook. Je wilt als fabrikant toch je spullen verkopen? Ik had dat ook toen ik mijn woofers wilde kopen: het was gewoon zo dat ik blij mocht zijn dat ik die dingen bij hun kon kopen (en dan ook de hoofdprijs betalen). Ja, zo werkt dat niet :).

Maar goed, als je die dingen echt wilt hebben....

Verwijderd

@TS
heb je toevallig ook een link met de specs van het paket e.d. (of lees ik er nu al 2 keer gruwelijk over heen :X ) want hoe ammusant/irritant/intresant je gebeuren met de import/koop van de set ook is het ging toch om de DIY :? toch

verder veel sucses en ik hoop dat we een mooi verslag en eind resultaat zullen zien

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Het staat hier: http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/studio10.html

Het gaat inderdaad om de DIY ja (nou ja, half, want het ontwerp van het filter is al door de leverancier gedaan) maar ik heb nog geen spullen en kan dus nog niks laten zien.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep, leuke dingen, daar ga je zeker plezier aan beleven!

Vergeet vooral niet wat pics te posten! Weet jij eigenlijk wat voor modificaties de units ondergaan hebben?

[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 11:30 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:27:
Yep, leuke dingen, daar ga je zeker plezier aan beleven!

Vergeet vooral niet wat pics te posten! Weet jij eigenlijk wat voor modificaties de units ondergaan hebben?
A.O.S. laat de T/S parameters aanpassen zodat het beter in hun ontwerpen past. De Vifa tweeter heeft alleen een andere voorplaat, die speciaal is geoptimaliseerd. Dezelde plaat kan je ook bestellen bij de Scanspeak ringstraler.

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Wat hier gebeurt kan echt niet.
Dit gaat in tegen het hele idee achter de europese gemeenschap.

Ik zou ze eerst daar op wijzen, en vervolgens de pallet die ze je aanbieden om je mondje te houden maar accepteren.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Zohoho!! Die Rolph Smulders heeft een lef zeg! Het wordt mij wel aardig duidelijk dat hij de klant op de laatste plaats zet. Hoewel Axel Oberhage goed zijn best heeft gedaan om mij te helpen zit de heer Rolph alleen maar te azen op meer winst.

Zoals je een paar posts naar boven kan lezen waren de heren ogenschijnlijk overeen gekomen dat AOS de kit aan mij kon leveren zonder de tweeters die ik er dan zelf (bij voorkeur in de Benelux) bij zou moeten kopen. Dus ik een bedankt mailtje gestuurd naar beide partijen (ik wil toch netjes blijven) en aan AOS info gevraagd over het overboeken van geld enzo.

Krijg ik eerst een reactie van Smulders:
Geachte Heer,

hoe graag ik u ook zou willen helpen, het gaat niet!
AOS biedt ons de kit zonder tweeters aan voor dezelfde
prijs die u ook zou betalen, dus dat is geen oplossing.

Een alternatieve oplossing ligt in het gebruik van de
15W8530K00, deze is identiek aan de 9530 alleen is de
spreekspoel 8Ohm i.p.v. 9Ohm en heeft de 8530 daarom een
iets hoger rendement (ca. 1dB), wat weer gemakkelijk
te compenseren is met de serie weerstand van de tweeter.

Al met al zal deze kombinatie (gezien de lagere Scan-Speak
prijzen in Nederland!!) ook nog wat goedkoper zijn.

Met vriendelijke groet,
Rolph Smulders
Met andere woorden: hij wilt niet dat AOS de kit aan mij levert, maar aan hem en dat hij het dan weer aan mij verkoopt zodat hij daar ook nog wat winst op kan maken. Dit wordt duidelijk uit het volgende mailtje van AOS. Ik kreeg van hem namelijk een paar dagen geen reactie en stuurde hem een mailtje en dit was (een gedeelte van) de reactie:
Hi,
no reaction because there were great problems to find an arrangement between the Benelux dealernetwork and A.O.S.
Mr. Smulders asked me if the price is 2*600,- for a pair of kits. I have told him the price is 1* 600,- for the plastic tweeter version. This was too rubbish for him and we interrupted our correspondance.
Oftewel Rolph Smulders wil de kit gewoon niet voor de gangbare prijs leveren aan mij en AOS mag het ook niet direct aan mij leveren zonder de tweeters.

Dit is dus een perfect voorbeeld van hoe je je onderneming NIET moet runnen. Dit betekent misschien winst op de korte termijn, maar zeer zeker niet op de lange termijn. Ik bedenk me wel 10 keer voor ik ooit weer met hem in zee ga en ik zal niet nalaten iedereen van mijn bevindingen op de hoogte te brengen. Dit soort reclame is DODELIJK voor een onderneming en ik snap niet waarom sommige ondernemers dit niet inzien.

Dit topic begint zo wel heel erg saai te worden ben ik mij bewust, maar ik kan het even ook niet helpen. Ik ga het nu op een andere manier regelen en Rolph Smulders zal als dank geen cent zien uit principe. Ook niet meer voor de tweeters!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is te stom voor woorden...

Ik zou lekker een weekendje een pensionnetje aan het starnberger meer boeken en die speakers ZELF ophalen... en dan even een mail met fototje naar meneer S. sturen over hoe goed ze klinken :)

Wise enough to play the fool

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Het is niet alleen stom, het is zelfs verboden. Volkswagen heeft vanwege deze praktijken (verkoop weigeren buiten officiële dealers om) onlangs een enorme boete aangezegd gekregen van de EU. Nu is dit niet helemaal hetzelfde, maar het lijkt er verdacht veel op. Ik ben alleen bang dat Kroes en consorten hier niet al teveel tijd voor vrij zullen gaan maken, alhoewel dit waarschijnlijk eindelijk een dossier is dat Kroes wel zelf mag behandelen. Tenzij ze zelf ook een fervent DIY'er is natuurlijk. ;)

Great minds think alike!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je niet toevallig een adresje in dld waar je het spul kunt laten bezorgen? Dan kunnen die het weer gezellig naar jou toe sturen :P Erg vervelende zaak is dit! Ronduit belachelijk en belemmerend voor de vrije europeese handel. Gewoon om van te :r 'en!

Ik zou gewoon de standaard ScanSpeak en Vifa componeten bestellen. Volgens mij zijn de verschillen echt heel er minimaal. Voor het overgrotte deel tellen dit soort modificaties toch als marketing. Als je het extra laat aanpassen, dan moet het wel super speciaal zijn. In de plaatjes op de website zie je ook idd dat de verschillen minimaal zijn. De invloeden van de baffle zijn waarschijnlijk nog veel groter. Laten we het dan maar helemaal niet hebben over de luitserruimte!

Verwijderd

deepspace schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:57:
Heb je niet toevallig een adresje in dld waar je het spul kunt laten bezorgen? Dan kunnen die het weer gezellig naar jou toe sturen :P Erg vervelende zaak is dit! Ronduit belachelijk en belemmerend voor de vrije europeese handel. Gewoon om van te :r 'en!

Ik zou gewoon de standaard ScanSpeak en Vifa componeten bestellen. Volgens mij zijn de verschillen echt heel er minimaal. Voor het overgrotte deel tellen dit soort modificaties toch als marketing. Als je het extra laat aanpassen, dan moet het wel super speciaal zijn. In de plaatjes op de website zie je ook idd dat de verschillen minimaal zijn. De invloeden van de baffle zijn waarschijnlijk nog veel groter. Laten we het dan maar helemaal niet hebben over de luitserruimte!
Rolf is idd een monopolist (heeft ook ruzie met zaak in Antwerpen, omdat die goedkoper aanbied). Ik heb een tijdje met de vifa /scan combo gespeeld, is een erg fraaie speaker. Maar ik zou er een betere tweet bij zetten.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:00:
Rolf is idd een monopolist (heeft ook ruzie met zaak in Antwerpen, omdat die goedkoper aanbied). Ik heb een tijdje met de vifa /scan combo gespeeld, is een erg fraaie speaker. Maar ik zou er een betere tweet bij zetten.
Andere tweeter: ik zou misschien idd mijn Ribbon gebruiken in i.c.m de ScanSpeak :P

Maarja, de TS had natuurlijk gehoopt dat ie zelf geen filter hoefde te ontwerpen e.d ;)

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 26-11-2004 11:39 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
deepspace schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:27:

Andere tweeter: ik zou misschien idd mijn Ribbon gebruiken in i.c.m de ScanSpeak :P

Maarja, de TS had natuurlijk gehoopt dat ie zelf geen filter hoefde te ontwerpen e.d ;)
Daar sla je de spijker op zijn kop. Het idee is dat ik (relatief) snel weer van muziek kan genieten. En bovendien vind ik het bedrag groot genoeg om even op zeker te gaan. Dat wil niet zeggen dat ik later niet met het ding ga "klooien". Ik ben wel van plan om in een wat later stadium zelf wat filters te gaan ontwerpen en kijken wat ik er van bak, maar ondertussen wil ik wel een spelende speaker hebben. Bovendien heb je later als je zelf aan het ontwerpen gaat ook al een referentie, ook best handig.

Het liefst had ik inderdaad ook een andere tweeter gehad (Scan Speak ook), maar dan was ik weer zo'n 250 euro duurder uit geweest. Later ga ik echter wel even de mogelijkheden bekijken. Maar ik draai al twee jaar met de Vifa's en dat is best nog wel uit te houden voorlopig hoor. Prijs/kwaliteitverhouding is erg goed van het ding.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 26-11-2004 19:41 ]

Pagina: 1