Nou.....ik heb de grote stap gewaagd en de Tempo's verkocht. Ik begon wel aardig zenuwachtig te worden toen de potentiële koper kwam luisteren en ik twijfelde of ik wel wist wat ik deed. Ik had niet verwacht dat het afscheid zo moeilijk zou zijn......heb ik niet eerder gehad met apparatuur. Maar ik realiseerde me later dat het nu waarschijnlijk komt omdat ik nog geen concrete vervanger heb. Als je al een mooie speaker op het oog hebt dan is het makkelijker om afscheid te nemen van de oude. Het was natuurlijk ook wel zuur omdat ik wist dat ik minder van muziek zou kunnen genieten totdat ik mijn nieuwe speakers heb gebouwd.
Maar genoeg van het sentimentele gel*l. Zoals sommigen al weten heb ik een setje van A.O.S. op het oog. Het mooie was dat er ook een aanbieding van was. Afgelopen woensdag was de aanbieding nog verkrijgbaar, maar had ik nog geen geld. Donderdag had ik geld........was de aanbieding uitverkocht!! Tegenslag 1. Maar goed, uiteindelijk vond ik het niet zo erg......een nieuw setje kon ik ook iets anders samenstellen.
Maar nu komt het! Stuur ik A.O.S. een mailtje met wat vragen over sommige mogelijkheden bij de bestelling van het setje krijg ik dit mailtje terug:
Nu kan ik het aan de ene kant wel een heel klein beetje begrijpen, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik bedoel, meestal kijken de mensen toch wel eerst in het eigen land (tenzij de prijsverschilen erg groot zijn) voor componenten en bij de kits geldt nog eens dat er in Nederland en Duitsland wel redelijk verschillende kits worden aangeboden (van Scan Speak in ieder geval). Als mensen een bepaalde kit willen dan nemen ze niet zo snel een ander die ze eigenlijk toch niet wilden lijkt me.
Audiocomponents kan wat mij betreft in ieder geval de pot op.....zij hebben nu eenmaal niet het setje dat ik hebben wil. A.O.S. wel!
Nu moet ik dus eerst eens gaan kijken hoe ik toch aan dat setje kan komen, misschien via Strassacker of Klingtgut, maar dan worden de opties die ik wilde misschien weer iets lastiger. Maar goed.....we zien wel. Ik zal wel weer aan het mailen slaan deze dagen.
Nog niet veel nieuws dus, maar ik dacht ik open het topic toch maar alvast.
Maar genoeg van het sentimentele gel*l. Zoals sommigen al weten heb ik een setje van A.O.S. op het oog. Het mooie was dat er ook een aanbieding van was. Afgelopen woensdag was de aanbieding nog verkrijgbaar, maar had ik nog geen geld. Donderdag had ik geld........was de aanbieding uitverkocht!! Tegenslag 1. Maar goed, uiteindelijk vond ik het niet zo erg......een nieuw setje kon ik ook iets anders samenstellen.
Maar nu komt het! Stuur ik A.O.S. een mailtje met wat vragen over sommige mogelijkheden bij de bestelling van het setje krijg ik dit mailtje terug:
Hmmmzzz......natuurlijk heb ik al in Nederland naar setjes gekeken, maar er zat telkens nét niet bij wat ik wilde, bij A.O.S. dus wel. Dus ik even een mailtje naar audiocomponents gestuurd:Dear Mr,
the kit STUDIO 10 XT (built with A.O.S. 15W9530K02 and a tweeter Vifa XT 25
is not in our Europeen
pricelist because the tweeter is from Vifa. In Benelux countries there is a
distributor for Scan Speak
and Vifa products. Please ask Audiocomponents in Oos (see email in CC:) if
A.O.S. is allowed to deliver this kit to Holland.
Kind regards
Axel Oberhage
A.O.S. Audio Systeme
Een net mailtje dach ik en ik verwachtte ook een positief antwoord eigenlijk, maar krijg nu net een CC'tje van A.O.S.:Geachte heer/mevrouw,
ik wil graag een specifieke monitor-kit kopen bij A.O.S. in Duitsland.
Ik heb van hun een mailtje gekregen dat ik aan jullie toestemming moet
vragen of zij de kit aan mij mogen leveren, gezien het feit u de
importeur voor de Benelux bent voor Vifa/Scan Speak. Dus bij deze zou
ik heel graag toestemming van u willen vragen of dit mag. Ik hoop dat
u mij goed gezind bent.
Met vriendelijke groet,
GRRRRRRRR!!!!Dear Mr. Oberhage,
as you know all Vifa and Scan-Speak loudspeakers are sold
in the Benelux through our dealernetwork.
If you don't want us to supply German customers directly,
I strongly advice you not serve Benelux clients.
Finally the decision is yours, if we find out you break our
gentleman's agreement, the German market will also be
served by us, and I guess you don't want this to happen.
Best regards,
Rolph Smulders
Nu kan ik het aan de ene kant wel een heel klein beetje begrijpen, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik bedoel, meestal kijken de mensen toch wel eerst in het eigen land (tenzij de prijsverschilen erg groot zijn) voor componenten en bij de kits geldt nog eens dat er in Nederland en Duitsland wel redelijk verschillende kits worden aangeboden (van Scan Speak in ieder geval). Als mensen een bepaalde kit willen dan nemen ze niet zo snel een ander die ze eigenlijk toch niet wilden lijkt me.
Audiocomponents kan wat mij betreft in ieder geval de pot op.....zij hebben nu eenmaal niet het setje dat ik hebben wil. A.O.S. wel!
Nu moet ik dus eerst eens gaan kijken hoe ik toch aan dat setje kan komen, misschien via Strassacker of Klingtgut, maar dan worden de opties die ik wilde misschien weer iets lastiger. Maar goed.....we zien wel. Ik zal wel weer aan het mailen slaan deze dagen.
Nog niet veel nieuws dus, maar ik dacht ik open het topic toch maar alvast.