Toon posts:

[w2k Server] Add/remove software scherm laat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal ga ik wat langer zoeken naar het antwoord, probleem is nu dat ik voor maandag een programma moet deinstalleren en weer opnieuw op de server moet zetten.

Dit programma staat op een windows 2000 advanced server uk, en deze probleem ik via het control panel -> add/remove software te verwijderen.

Probleem is dat dit venster niet geladen wordt.

Nu heb ik ontzettend veel topics gelezen, waaronder heel veel verwezen wordt na "grijze verkenner" en ook daar heb ik last van.
Alleen bij de oplossingen staat dat ik via add/remove software ie6 er af moet gooien. Allemaal leuk en aardig moet je daar wel in kunnen komen.

Ook is er een topic waar instaat dat dit te maken kan hebben met het blaster virus en dat je de fixtool van symatec.com moet halen.
De server heeft last gehad van dit virus, bijna een jaar geleden. ( Kan best zijn dat het probleem toen ontstaan is, ik heb er namelijk nooit iets aan hoeven te veranderen.)
Ik heb deze fix, die van het sasser en sobig er nog een x overheen gehaald, maar deze tools vinden geen virus en verhelpen het probleem niet.

Ook is er een topic waar verwezen wordt naar Tweakui, dit tooltje stond er toevallig nog op, en heb ik repair van icons gedaan. Repair van systemfiles zoals in dat topic vermeld wordt is geen optie bij de versie die ik heb.

Via start -> uitvoeren -> appwizz.cpl krijg ik het scherm er ook niet voor.

Ook heb ik alle updates van windows gedownload, zonder resultaat natuurlijk.

Specs:
Windows 2000 Advanced server uk
IE6 SP1
Alle updates
(heeft last gehad van het blaster virus)

Mijn vraag is hoe kan ik dit probleem oplossen, of tijdelijke oplossing via een andere manier een programma van de server verwijderen. Wil liever niet handmatig dingen gaan verwijderen. Want ik weet niet welke dll en register entries erbij horen.

(Formateren zoals ook vaak werd genoemd is geen optie)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem ook opgelost:
Symptomen:
Wanneer u probeert het onderdeel Software te openen in Windows 2000, kan dit niet worden geopend en wordt er geen foutbericht weergegeven. Het venster wordt heel even weergegeven en verdwijnt vervolgens.

Oorzaak:
Dit probleem treedt op als bepaalde registervermeldingen ontbreken.

Oplossing:
U kunt dit probleem oplossen door de ontbrekende registervermeldingen toe te voegen: 1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ cmd in het vak Openen en druk op ENTER.
3. Typ regsvr32 mshtml.dll in het opdrachtvenster en druk op ENTER.
4. Klik op OK om te bevestigen dat de nieuwe registervermelding is toegevoegd.
5. Typ regsvr32 shdocvw.dll -i in het opdrachtvenster en druk op ENTER.
6. Klik op OK om te bevestigen dat de nieuwe registervermelding is toegevoegd.
7. Typ regsvr32 shell32.dll -i in het opdrachtvenster en druk op ENTER.
8. Klik op OK om te bevestigen dat de nieuwe registervermelding is toegevoegd.
9. Sluit het opdrachtvenster.
Bron: http://support.microsoft.com/kb/329891