Hoi,
ik heb een exchange server 2003 staan, deze word door intern gebruikt via mapi en extern met een POP3 connector.
nu kan iemand die met pop3 connect is geen mail versturen naar een @planet.nl / @tiscali.nl adres.
als ik uit naam van die persoon via mapi verzend komt deze wel aan.
een nslookup geeft de DNS resolver van cistron aan (mijn provider)
aha, aanvullende informatie.
mijn server heet zeus. mijn domein heet coolegem.org.
dus de exchange server heet zeus.coolegem.org
nu zitten er 3 domeinen op mijn computer. als iemand een bericht zend vanuit domein1 bijvoorbeeld piet@domein1.nl
dan komt het bericht van piet@domein1.nl met als exchange server naam zeus.coolegem.org. (domein coolegem.org)
nu schijnt dat het probleem te zijn, het domein van de zender is niet hetzelfde als het email adres.
kan dit in Exchange verandert worden??
ik heb een exchange server 2003 staan, deze word door intern gebruikt via mapi en extern met een POP3 connector.
nu kan iemand die met pop3 connect is geen mail versturen naar een @planet.nl / @tiscali.nl adres.
als ik uit naam van die persoon via mapi verzend komt deze wel aan.
code:
1
2
3
| bla@tiscali.nl on Wed, 3 Nov 2004 21:24:59 +0100
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<zeus.coolegem.org #5.5.0 smtp;550-Verification failed for <bla@domein.nl>> |
een nslookup geeft de DNS resolver van cistron aan (mijn provider)
aha, aanvullende informatie.
mijn server heet zeus. mijn domein heet coolegem.org.
dus de exchange server heet zeus.coolegem.org
nu zitten er 3 domeinen op mijn computer. als iemand een bericht zend vanuit domein1 bijvoorbeeld piet@domein1.nl
dan komt het bericht van piet@domein1.nl met als exchange server naam zeus.coolegem.org. (domein coolegem.org)
nu schijnt dat het probleem te zijn, het domein van de zender is niet hetzelfde als het email adres.
kan dit in Exchange verandert worden??
[ Voor 33% gewijzigd door ArjanC op 19-11-2004 20:15 ]