Toon posts:

[Prob] ATI Radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mijn nvidia fx 5600 kaart vervangen voor een ati radeon 9800 pro.
De kaart doet het opzich goed, alleen in 'zware' games dan gaat het mis.

Het spel hangt, en ik keer, na een alt+f4, terug naar windows.

Ik denk dat dit te maken heeft met mijn voeding, aangezien ik dit niet zeker weet vraag ik dit aan jullie.

In mijn pc zit nu een 300 watt voeding, hierop zitten een dvd-recorder en 3 harde schijven. En nu dus ook mijn ati.

Ik denk dat de voeding te slap is voor mijn systeem.

Ik gebruik de 4.12 beta drivers van ATI.
Heb 512 ddr ram en XP 2700+ als processor, niets is overgeklokt.

Windows XP SP2 is mijn OS.

Zodra ik settings in CS:Source wat lager zette kon ik 2 minuutjes gamen voordat hij ging hangen.

Wat denken jullie? Moet ik nieuwe voeding aanschaffen?

Update 1: Nu zit ik net te lezen op dit forum en vond dit:

ATI Radeon 9800xt, "VPU RECOVER"

Lijkt een beejte op wat ik heb, want ik hoor wel het geluid van een pop venstertje als het spel gaat hangen!

Helaas is dit het niet...

Update 2: Morgen of van de week maar nieuwe voeding halen dan. Kan ik nog niet gamen! :|

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 20:03 ]

Verwijderd

Duidelijk de voeding, ik zou eens kijken of je niet een mooie Zalman 400 watt, of een aopen 350 kan scoren. zalman is stiller, maar goed.

Verwijderd

probeer het is zonder een aantal hardeschijven een je brander...
zo zou je stroom besparen..
wat je ook kan doen ik speedfan downloaden en kijken of je voltages nog hoog genoeg zijn en ook stabiel.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44
@ TS de 380 Watt Tagan is ook een goede betaalbare voeding zie de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een 400 watt voeding inzitten en alles draait perfect!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

misschien dat je t de volgende keer daar moet vragen... :?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-08 12:49
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:33:
ik heb vandaag mijn nvidia fx 5600 kaart vervangen voor een ati radeon 9800 pro.
De kaart doet het opzich goed, alleen in 'zware' games dan gaat het mis.

Het spel hangt, en ik keer, na een alt+f4, terug naar windows.

Ik denk dat dit te maken heeft met mijn voeding, aangezien ik dit niet zeker weet vraag ik dit aan jullie.

In mijn pc zit nu een 300 watt voeding, hierop zitten een dvd-recorder en 3 harde schijven. En nu dus ook mijn ati.

Ik denk dat de voeding te slap is voor mijn systeem.

Ik gebruik de 4.12 beta drivers van ATI.
Heb 512 ddr ram en XP 2700+ als processor, niets is overgeklokt.

Windows XP SP2 is mijn OS.

Zodra ik settings in CS:Source wat lager zette kon ik 2 minuutjes gamen voordat hij ging hangen.

Wat denken jullie? Moet ik nieuwe voeding aanschaffen?

Update 1: Nu zit ik net te lezen op dit forum en vond dit:

ATI Radeon 9800xt, "VPU RECOVER"

Lijkt een beejte op wat ik heb, want ik hoor wel het geluid van een pop venstertje als het spel gaat hangen!

Helaas is dit het niet...

Update 2: Morgen of van de week maar nieuwe voeding halen dan. Kan ik nog niet gamen! :|
Wat je misschien wel ff kunt proberen, is kast open zetten, huis/tuin/keuken ventilator tegen aanzetten, en dan kijken of ie nog steeds vast loopt, heb ik momenteel ;) (kwas die thread starter met vpu recover) Maar, ik had ook ASUS Smartdoctor geinstalleerd, tevens rotzooi, maar dat even terzijde. Daar gaf hij aan tijdens zon crash dat de fan "maar" 182 toeren draaide ipv. de standaard ~5500, maar, ik vetrouw dat programma voor geen meter, dus ik trek hier liever geen conclusies uit. Ook gaf hij aan dat de Vcc maar 0.50 volt was, en niet de standaard ~3.31.

Maar, ik zou graag wat meer info over je pc'tje weten, misschien kunnen we dan verder helpen. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
EyeWitness schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:25:
[...]

Maar, ik zou graag wat meer info over je pc'tje weten, misschien kunnen we dan verder helpen. :Y)
Hey, bedankt voor de uitleg maar het probleem was de voeding.
Systeem loopt stabiel en de games werken weer perfect!
Pagina: 1