[Dj stuff] Geluidsinstallatie clubhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik ben wat informatie aan het verzamelen mbt. een geluidsinstallatie voor in een clubhuis (ca 100m2) die ook voor feestjes als dj apperatuur gebruikt kan worden.

wat ik moet hebben zijn:

speakers
versterker
dubbele cdspeler met eventueel mp3 ondersteuning
mengpaneel
radiotuner

budget is ca. 3500 euro

wat ik zelf een beetje bij elkaar heb gezocht en deels op advies van feedback in utrecht luid als volgt:

Speakers:

2x Electro Voice SXA 100+ a €699,- ps.

versterker:

Peavey - PV 2600 €639,-

CD speler:

Numark CDN 22 MKII €329,-
of de Numark - MP CD 33 met mp3 ondersteuning @ €699,-

Mengpaneel:

ben ik nog niet over uit, zolang er naast de dubbele cdspeler en radiotuner ook 2 platenspelers op aangesloten kunnen worden.
wat zijn goede mengpanelen van zo rond de 200 euro zonder al te veel toeters en bellen?

Radiotuner:

dat zal een standaard radiotuner worden, zolang er maar geluid uit komt. niet erg belangrijk dus.

Ik was erg benieuwd naar de meningen van de audiofanaten en Djs hier op tweakers, eventuele suggesties zijn uiterst welkom, want van speakers weet ik bijvoorbeeld erg weinig en verder is mijn kennis op dit gebied gemiddeld. :|
prijzen heb ik ook maar van 1 winkel, als ik eemaal een mooie combo heb met wat gemiddelde prijzen ga ik eens kijken waar ik het goedkoopst uit ben. :)

Verwijderd

als je voor 200 euro een mixer wil hebben ben je toch wel beperkt. Wel heb ik bij feedback de Behringer Djx 700 gezien voor 209.= euro. ZElf heb ik geen ervaring met deze mixer van behringer, zelf heb ik namelijk de dx-1000 en die bevald goed zolang je er geen bizar hard signaal in probeert te sturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/behringer-djx700.jpg

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Behringer mixers hebben klote faders...sorry dat ik het zeg, maar dat hoor je ook echt van zoooooveel mensen. Vraag maar is in het DJ topic.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

faders zijn idd niet de beste, maar voor het geld is er geen betere te vinden(volgens mij). Anders zou ik even in het dj topic naar een alternatief vragen.

• JT

JT

VETAK y0

Idd, daar zou je idd kunnen vragen naar mixers. Maar ik vraag me ook af of de topicstarter wel zoveel kanalen wilt :) Als je af kan met 4 kanalen ofzo en 3 faders, dan is Reloop of Gemini zo een beetje de beste optie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hoeveel watt zijn die speakers? en hoeveel man kan er in dat hok?

die Behringer wil je serieus niet... aangenomen dat er ook bier geschonken wordt e.d. heb je toch wel een redelijk robuust paneel nodig.. en die Behringer kraakt na 2 weken in de slaapkamer al

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

2 speakers en zo'n ruimte is dat niet een beetje weinig?

[ Voor 8% gewijzigd door janklp op 19-11-2004 19:40 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
5 kanalen is niet nodig, 5 inputs misschien wel omdat er ook een radio bij moet, en die kan niet in een phono input.
duurder mag opzich ook wel, het is een beetje om een idee te krijgen, dus gewoon iets goeds en simpels :)
ik heb toevallig vandaag met die Djx 700 staan spelen bij feedback, en ik vond inderdaad dat de crossfader niet helemaal klopte, als ik m over zette gebeurde er niets tot bijna aan het eind van de schuif, en toen was hij ineens weg.
maarja dat kan ook aan de instellingen liggen ofzo, want er stonden allemaal effecten aan enzo.

edit:

er gaan met een feest ongeveer 200 man in, dus ja misschien is het wat underpowered,
ik heb ook nog gekeken naar de Gladiator G115 + G118, maar die kan je moeilijk ophangen, en komen in een geheel andere prijsklasse van zo'n 569 euro per stuk, dus 4x 569.
op een doorgaanse zondag zijn er max 40 man in het clubhuis, en de stereo komt in het voorraad hok, en niet bij het bier enzo :P
met feestjes is daar wel kans op.

[ Voor 30% gewijzigd door HKS-Skyline op 19-11-2004 19:45 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat het toch wel wenselijk is dat je er 1 of 2 subs bij doet...Versterker heb je niet nodig want die SxA100+ is actief. Van dat geld kan je sowieso al 1 SxA180 actieve sub kopen.

Ecodan warmtepomp

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
De ElectroVoice SXA 100+ is in ieder geval uitgevoerd met ingebouwde versterker, dus dat scheelt ;) Zou niet mijn keuze zijn overigens. Ik zou zorgen voor een goed mengpaneel, zodat de DJ's die op een feest komen iig niet zelf voor dat ding hoeven te zorgen. CD-speler zou ik niet te uitgebreid nemen, enkele dj's draaien toch met vinyl en vaak hebben ze toch een eigen voorkeur voor een cd-speler.

Voor de versterking en speakers zou ik eerst even 2e hands kijken (heuff.nl / snuffelsite.nl / etc.). Die meuk nieuw kopen kost gewoon heel veel als je iets fatsoenlijks hebben wilt. Dan zou ik gaan voor 2x sub en 2x top.
Mocht je het nou toch nieuw willen kopen, dan zou ik gaan voor een degelijke versterker en 2 goede toppen. Kans is namelijk groot dat als je een feestje geeft je toch nog een en ander bij moet huren (afhankelijk van soort feest). In dit geval wordt dat dan 2 maal sub en 1 versterker, terwijl je anders misschien ook weer 2 toppen erbij nodig had.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik zou voor de speakers en versterking iig niet bij feedback kijken. Dat is net zoiets als voor een HiFi set kijken bij de Megapool ofzo.
Heuff komt al meer in de richting, alhoewel ik niet zo'n fan ben van Syrincs, het spul dat zij veel verkopen. Heuff heeft idd wel een goede vraag en aanbod site waar veel 2e hands PA te vinden is. Maar dan moet je wel een beetje weten wat je zoekt.
Dat gladiator setje van EV wat je noemt is wel aardig, stuk beter dan die kleine plastic rommel van EV. Maar idd niet vliegbaar, maar dat is wel vaker met de wat goedkopere speakers.
Misschien dat het een idee is om hier eens een topic te openen. Daar zul je wat meer zinnige reacties krijgen. Ben zelf ook niet thuis in dit goedkope segment :).

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 10:17
ik zal voor 200 man toch aan een JBL ofzo denken, verder denk ik dat je voor 200 man voor 3500 euro geen goede set kan samenstellen

• JT

JT

VETAK y0

Waarom alleen JBL ? Er is genoeg ander mooi spul op de markt. JBL is niet het enige. En voor 3500e kan je wel degelijk wat leuks krijgen. Gewoon goed zoeken, of 2e hands of zelf bouwen.

Ecodan warmtepomp

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 10:17
JT schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:18:
Waarom alleen JBL ? Er is genoeg ander mooi spul op de markt. JBL is niet het enige. En voor 3500e kan je wel degelijk wat leuks krijgen. Gewoon goed zoeken, of 2e hands of zelf bouwen.
Oke er is ook ander spul, maar geen DAP, (al was hun actief setje niet slecht) ofzo, Verder is zelfbouw een goede tip idd

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik kan me zo geen goede middenklasse spul van JBL bedenken...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb JBL gehoord op Multigroove, line-array en subs en dat klonk zeker niet verkeerd !

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Zoek voor de grap eens de prijs van die serie eens op :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Tuurlijk, gewoon een Vertec Line array voor in de kantine :+. Moet je even alleen het budget verhonderdvoudigen.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Ondertussen weten we nog altijd niet of zelfbouw een optie is :P

Met zelfbouw kan je namelijk met jouw budget toch heel wat leuks doen. Bijvoorbeeld:

tops: 2x deze 12" +1" (98dB/400W/127dB SPL / 2x 300 EUR)
subs: 2x de Punisher hoorn (1000W/130dB SPL vanaf 50Hz / 2x 300 EUR)
actief crossover: Behringer CX-2310 (104 EUR)
amp voor tops: DAP P-1200 (2x 400W/8ohm / 263 EUR)
amps voor subs: 2x dezelfde amp van hierboven (bridged, let op dat je voor de Punisher hoorn de 8-ohms versie van de Ciare driver neemt!)

Tot zover versterking + speakers. Bij de zelfbouw subs en tops heb ik overal 50 EUR bijgerekend voor hout enzo. Totaal budget van dit zootje is 2100 EUR excl bekabeling e.d., en je hebt een set waarmee je gegarandeerd burenruzie krijgt.

Over mixers en CD-spelers ga ik mij niet uitspreken, omdat ik daar niet veel ervaring mee heb :P Ik wou wel nog even vermelden dat een vriend van me een Behringer DX-052 staan heeft, met VCA-faders. De faders gaan uitermate vlot en kraken helemaal niet. De fader voor de PFL heeft echter geen VCA, en begint al lichtjes te kraken (ding is nog geen jaar oud denk ik).

• JT

JT

VETAK y0

Tja, als je zoveel geld over hebt, dan zou ik toch voor een andere amp dan DAP gaan...budget serie van Crest misschien ofzo ? Crown ofzo ? Eventueel 2e hands.

Ecodan warmtepomp

• subsonik
Wat is er mis met DAP? OK, tis budget spul. Maar het is imho niet nuttig om dubbel zoveel aan amps te gaan uitgeven, en dan zwaar te moeten besparen op de luidsprekers/mixer/cd-speler. Bij een gegeven ruimte wordt de klank voornamelijk bepaald door de luidsprekers, nauwelijks door de amps.

Wellicht zijn de specs van de DAP amps wat overdreven, maar echt verkeerd klinken ze niet. Check de review in m'n sig maar :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 15:07
Wat voor 'club' is het? als het als een societeit is oid dan heb je vaak genoeg een een pc met 2 geluidskaarten en bpm studio / virtual dj / atomix /oid.

virtual dj kan als je lijst goed is samengesteld ontzettend leuk mixen, plus dat hier pitch ed op zit zodat je zelf ook nog kan mixen.

Luidsprekers zou ik ff bij de display of andere elektroshaq gaan kijken. Als je een hoog rendement wilt moet je jamo's nemen en zo kun je ook bezuinigen op de versterker (vermogen dus).

Mengpaneel raat ik gemini aan, goedkoop en best goed. Ik heb zelf de ps850 (5 kanaals, bpm counter, 10 ingangen waarvan 2 als phono gebruikt kunnen worde) de ps700 geeft geen beatcounters en kun je voor dikke 200 euro kopen

[ Voor 6% gewijzigd door elgringo op 20-11-2004 23:26 ]

if broken it is, fix it you should

• JT

JT

VETAK y0

subsonik schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:08:
Wat is er mis met DAP? OK, tis budget spul. Maar het is imho niet nuttig om dubbel zoveel aan amps te gaan uitgeven, en dan zwaar te moeten besparen op de luidsprekers/mixer/cd-speler. Bij een gegeven ruimte wordt de klank voornamelijk bepaald door de luidsprekers, nauwelijks door de amps.

Wellicht zijn de specs van de DAP amps wat overdreven, maar echt verkeerd klinken ze niet. Check de review in m'n sig maar :)
Nou ja, DAP is goedkope rotzooi imho. Als je een 2e hands goed merk neemt, dan hoef je echt niet veel duurder uit te zijn. Plus dat bijvoorbeeld de Crest Vs serie 2 ohm stabiel is, dus kan je meer vermogen uit een versterker persen.

DAP is misschien leuk voor het geld, maar het is niet veel geld en ook niet veel kwaliteit (klankmatig).

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 20-11-2004 23:45 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

JT je mag je mening dan wel eens onderbouwen.

2ohm stabiel, dan moet je dus 4 speakers per kanaal eraan hangen, moet je uitrekenen wat er dan uberhaupt per speaker overblijft en daarnaast wat moet je met 8 speakers in een ruimte van 100m²?

Subsonik heeft pas mijn A300 gehoord (samen met mij en nog een aantal andere mensen) en je hebt zelf al wel kennis gemaakt met mijn P2000. DAP levert gewoon heel veel waarde voor wat je ervoor betaalt, daar kan geen enkele budgetserie van de "goede" merken tegenop. Dacht je nou echt dat die 2e hands crest van jou uit de zo geprezen serie komt? Keep on dreaming.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, dat zei ik al, DAP levert veel waar voor z'n geld, en het is niet veel geld dus wat mag je er van verwachten ? En onderbouwen ? Ik vind ze gewoon niet lekker klinken, niet veel detail en onrustig. Over de rest van de kwaliteit heb ik het niet, misschien leveren ze wel het vermogen dat wordt opgenoemd (alhoewl ik vermoed van niet) en misschien blijven ze wel koel als je hard draait. Maar daar zeg ik niks over. NOFI, maar waarom kan je niet accepteren dat ik niet weg ben van DAP ? Je lijkt wel een Bose gebruiker (en dan heb ik het niet over een productvergelijking) die iemand die Bose niet goed vind klinken probeert te overtuigen ;) En ja, ik ben er van overtuigd dat een Crest uit de Vs serie beter klinkt dan een DAP Palladium.

Over dat bruggen: 2 subs van 8 ohm parallel bruggen, dan hou je makkelijk 500w per kanaal over. Of vind je dat te weinig ?

[ Voor 33% gewijzigd door JT op 21-11-2004 00:23 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

subsonik schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:22:
Ondertussen weten we nog altijd niet of zelfbouw een optie is :P

Met zelfbouw kan je namelijk met jouw budget toch heel wat leuks doen. Bijvoorbeeld:

tops: 2x deze 12" +1" (98dB/400W/127dB SPL / 2x 300 EUR)
subs: 2x de Punisher hoorn (1000W/130dB SPL vanaf 50Hz / 2x 300 EUR)
actief crossover: Behringer CX-2310 (104 EUR)
amp voor tops: DAP P-1200 (2x 400W/8ohm / 263 EUR)
amps voor subs: 2x dezelfde amp van hierboven (bridged, let op dat je voor de Punisher hoorn de 8-ohms versie van de Ciare driver neemt!)
Tops: Het enige voordeel van de gebruikte Eminence drivers is de hoge belastbaarheid. Daar staan als nadelen een laag rendement en een powerdip tegenover

Subs: Als je hoorngeladen subs wilt hebben in een ruimte van 100m² ben je goed gek. Neem gewoon 2 een 18" sub dan heb je al zat.

• MM
  • Niet online

MM

JT schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:21:
Ja, dat zei ik al, DAP levert veel waar voor z'n geld, en het is niet veel geld dus wat mag je er van verwachten ? En onderbouwen ? Ik vind ze gewoon niet lekker klinken, niet veel detail en onrustig. Over de rest van de kwaliteit heb ik het niet, misschien leveren ze wel het vermogen dat wordt opgenoemd (alhoewl ik vermoed van niet) en misschien blijven ze wel koel als je hard draait. Maar daar zeg ik niks over. NOFI, maar waarom kan je niet accepteren dat ik niet weg ben van DAP ? Je lijkt wel een Bose gebruiker (en dan heb ik het niet over een productvergelijking) die iemand die Bose niet goed vind klinken probeert te overtuigen ;) En ja, ik ben er van overtuigd dat een Crest uit de Vs serie beter klinkt dan een DAP Palladium.

Over dat bruggen: 2 subs van 8 ohm parallel bruggen, dan hou je makkelijk 500w per kanaal over. Of vind je dat te weinig ?
Ik vind het prima dat jij niet van DAP houdt maar dat maakt het nog geen algemene waarheid. Heb je ooit wel eens een DAP versterker gehoord? Zo ja waar welk model met welke speakers en vergeleken met welke versterker op welk luisterniveau en in wat voor ruimte? Verklaar "detail" en "onrustig"

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik DAP goed vindt klinken ik vind alleen jouw rant ononderbouwd.

• JT

JT

VETAK y0

m.m schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:30:
[...]

Ik vind het prima dat jij niet van DAP houdt maar dat maakt het nog geen algemene waarheid. Heb je ooit wel eens een DAP versterker gehoord? Zo ja waar welk model met welke speakers en vergeleken met welke versterker op welk luisterniveau en in wat voor ruimte? Verklaar "detail" en "onrustig"

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik DAP goed vindt klinken ik vind alleen jouw rant ononderbouwd.
Waar verklaar ik het een algemene waarheid ? Er staat IMHO achter. Dat betekent In My Humble Opinion en In My Humble Opinion betekent "volgens mijn bescheiden mening". En dat is wat anders dan iets een waarheid verklaren...Als je over de rest wilt praten, dan kunnen we dat wel op MSN doen want anders vervuilen we het topic ermee.
m.m schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:27:
[...]

Tops: Het enige voordeel van de gebruikte Eminence drivers is de hoge belastbaarheid. Daar staan als nadelen een laag rendement en een powerdip tegenover
Laag rendement ? Vind je 98db laag ? Dat is toch wel normaal.

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Je moet die metingen nooit zo vertrouwen. Kijk maar eens bij de officiele specs

• JT

JT

VETAK y0

Edit: never mind, kan wel kloppen.

[ Voor 90% gewijzigd door JT op 21-11-2004 00:47 ]

Ecodan warmtepomp

• subsonik
Mwah, ik bekijk de speaker als geheel. Ik denk niet dat je voor dat geld rap iets anders vindt dat én 127dB SPL eruit pompt, én zo'n nette frequentiecurve neerzet. Ik denk trouwens dat het rendement van 98dB wel kan kloppen, kijk maar eens naar de meting van Strassacker zelf.

Van powerdip zal je weinig last hebben, als je actief filtert op 100Hz oid.
Subs: Als je hoorngeladen subs wilt hebben in een ruimte van 100m² ben je goed gek. Neem gewoon 2 een 18" sub dan heb je al zat.
... zegt onze GoT-er die binnenkort 2 shiva's met elk 1kW power op z'n kamer staan heeft >:)

Ik zie nu pas dat de ruimte maar 100m² is, wat inderdaad klein is voor 2 bashoorns. Ik was eerder uitgegaan van die 200 personen. Maar dan nog, je kan beter wat overcapaciteit hebben qua speakers vind ik, dan staat het tenminste niet continu te vervormen als gek.

Aan de andere kant is een doodgewone 18" basreflex kast wel veel eenvoudiger zelf te bouwen dan zo'n hoorn. Aan de TS de keuze! (ondertussen weten we nog altijd niet of zelfbouw eigenlijk wel een optie is ;) )

Nog iets over DAP <-> Crest/Krown/weetikwat amps... de verschillen die we op de luisterdag vastgesteld hadden tussen de DAP en de BMM amp, waren eigenlijk al erg klein. Niet iedereen hoorde het zelfs, en dat was een A-B vergelijking bij normaal luisterniveau op hifi-speakers. Bij PA gebruik heb je met zo'n hoge SPL te maken dat je oren vervorming niet eens deftig kunnen waarnemen. Bovendien heb je te maken met een akoestiek die verre van ideaal is, en speakers die allesbehalve hifi zijn (toch in de budgetklasse waar we hier over spreken). Dan moet je je imho geen zorgen gaan maken over een amp die een beetje onrustig zou durven klinken ;)

Wat wél een goed argument is voor een duurdere amp, is dat een duurdere amp waarschijnlijk betere protectie heeft, en een ingebouwde limiter en dat soort speeltjes. Maar dan nog ben je volgens mij beter af met een 2kW amp zonder limiter, dan met een 600W met limiter (bij hetzelfde budget dus).

Verwijderd

waarom neem je niet een geluidssysteem van HK die zijn hier perfect geschikt voor en liggen lager in prijsklasse zodat je er nog een paar leuke subs bij kunt doen

• JT

JT

VETAK y0

subsonik schreef op zondag 21 november 2004 @ 05:06:
[...]

Mwah, ik bekijk de speaker als geheel. Ik denk niet dat je voor dat geld rap iets anders vindt dat én 127dB SPL eruit pompt, én zo'n nette frequentiecurve neerzet. Ik denk trouwens dat het rendement van 98dB wel kan kloppen, kijk maar eens naar de meting van Strassacker zelf.

Van powerdip zal je weinig last hebben, als je actief filtert op 100Hz oid.
Ik denk idd dat je zeker wel genoeg hebt aan die topjes :)
[...]
Nog iets over DAP <-> Crest/Krown/weetikwat amps... de verschillen die we op de luisterdag vastgesteld hadden tussen de DAP en de BMM amp, waren eigenlijk al erg klein. Niet iedereen hoorde het zelfs, en dat was een A-B vergelijking bij normaal luisterniveau op hifi-speakers. Bij PA gebruik heb je met zo'n hoge SPL te maken dat je oren vervorming niet eens deftig kunnen waarnemen. Bovendien heb je te maken met een akoestiek die verre van ideaal is, en speakers die allesbehalve hifi zijn (toch in de budgetklasse waar we hier over spreken). Dan moet je je imho geen zorgen gaan maken over een amp die een beetje onrustig zou durven klinken ;)

Wat wél een goed argument is voor een duurdere amp, is dat een duurdere amp waarschijnlijk betere protectie heeft, en een ingebouwde limiter en dat soort speeltjes. Maar dan nog ben je volgens mij beter af met een 2kW amp zonder limiter, dan met een 600W met limiter (bij hetzelfde budget dus).
Ok, hier kan ik wat mee, hier kan ik me wel in vinden, maar dan ga ik me toch afvragen waarom proffesionele bedrijven wel allemaal duurdere merken gebruiken als er toch bijna geen verschil in zit...

Ecodan warmtepomp

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JT schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:21:
[...]

Ik denk idd dat je zeker wel genoeg hebt aan die topjes :)

[...]

Ok, hier kan ik wat mee, hier kan ik me wel in vinden, maar dan ga ik me toch afvragen waarom proffesionele bedrijven wel allemaal duurdere merken gebruiken als er toch bijna geen verschil in zit...
12 jaar later doet die crest nogsteeds hetzelfde. Die reputatie heeft DAP niet.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, dat is dus ook een van de redenen voor mij om een Crest te kopen :) Aangezien versterkers niet zo hard vooruit gaan qua geluidskwaliteit, wil ik er lang mee kunnen doen.

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Over 10 jaar kan ik je vertellen of een DAP het 12 jaar uithoudt.

• JeroenT
  • Laatst online: 30-07 16:17

JeroenT

hoi!

subsonik schreef op zondag 21 november 2004 @ 05:06:
[...]

Inderdaad , en al helemaal in een clubhuis hoef je geen HiFi kwaliteit @ PA SPL neer te zetten me dunkt ;)
Kijk , je kunt beter het "Kijkshop" spul als "Skytronic" mijden , dat is gegarandeerd prut.. verder lijkt me DAP nog niet zo'n verkeerde keus als je het toch per-se nieuw wilt kopen.

• jadjong
  • Niet online
JT schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:14:
Ja, dat is dus ook een van de redenen voor mij om een Crest te kopen :) Aangezien versterkers niet zo hard vooruit gaan qua geluidskwaliteit, wil ik er lang mee kunnen doen.
Ja, maar in dit geval staan de ampjes niet dagenlangs in het gras onder een vochtig podium.

• JT

JT

VETAK y0

Nee ok, dat is ook weer zo ;) Als ik zag hoe die amps erbij stonden met beachpop... :o Kon ik backstage, allemaal in een kist in het zand gedumpt :o

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

jadjong schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:06:
[...]

Ja, maar in dit geval staan de ampjes niet dagenlangs in het gras onder een vochtig podium.
Dat staan ze in dat clubhuis ook niet en het is verder een kwestie van goed racken :)

Ik heb trouwens de kappa even nagerekend en inderdaad er is geen powerdip als je 'em op 100hz affiltert, dat setje lijkt dus wel goed. Een hoornsysteem in een kleine ruime zou ik niet doen, je behaalt geen voordeel uit de longthrow capaciteiten van een hoorn en je bent erg veel ruimte kwijt aan de hoorns. Voor ongeveer hetzelfde geld als een Punisher bouw je 2 kasten met elk 2 Beyma SM115 speakers in BR. Deze kun je aansturen met 1x de P2000 ipv 2x de P1200 (scheelt je zo'n 150 euro). De BR kast heeft een hoger rendement (102dB) en minder inhoud nodig (160 tot 200 liter ipv 260 liter voor de Punisher). Als het mobiel kunt zijn kun je de kasten ook opdelen. Ook de max SPL is hoger (132 tegen 130dB)

[ Voor 55% gewijzigd door MM op 21-11-2004 18:02 ]

Pagina: 1