[DVD+/-R] Vragen over 16x, bitsetting em overspeed.

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Beste tweakers O+

Heb sinds gisteren een NEC 3500 in me systeem, met de nieuwste firmware van Herrie (2.18).
Nu heb ik verschillende vragen, heb veel gezocht maar kan het echt niet vinden...

- Wat is bitsetting en wat kan ik er precies mee? Hoe activeer ik het?
- Is het mogelijk om op 16x te branden? Ik kon namelijk geen 16x media vinden... :?
- Hoe kan ik dan sneller branden op media die niet 8x ondersteunen? Herkent de brander de media dan als sneller? (ikzelf gebruik Nero 6)

Zou het echt fijn vinden als jullie het me willen uitleggen want ik raak behoorlijk in de war...
En is dit trouwens wel de beste firmware? Ik las van wel maarja...

En als er nog dingen zijn die ik moet weten over de 3500 (of tips/trics) laat het me plz weten :*)

Alvast hartstikke bedankt!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11

Xof

Ik weet dat de platinum 8x dvd's met de nieuwe firmware nu worden gezien als 12x en fikt ze dus ook op die snelheid :)

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

- bitsetting maakt zogezegd het apparaat wijs dat er een DVD-ROM wordt ingestoken, en geen DVD+R ofzo, en dus is compatibiliteit groter!

- 16x media is idd nog moeilijk te vinden, maar je kan er toch al vinden op www.cdrwinkel.be (wel wat duureder)

- dit hangt af van media tot media, sommige media kan je sneller schrijven, sommige niet.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Hmm ok!

Maar moet ik dan gewoon via die flashtool de booklet o.i.d. van DVD+R op DVD-ROM zetten? En is er nog geen media die minder is dan 16x, maar met deze firmware wel op die snelheid beschreven kan worden en is de kans dan niet heel erg groot dat het fout gaat?