Toon posts:

batch unzippen, uit een hoop dirs naar dezelfde hoop dirs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
poging x

Verkorte weergave:

dir/dir/A.zip
dir/B.zip
dir/dir/dir/C.zip

uitpakken naar:

dir/dir/A.contents
dir/B.contents
dir/dir/dir/C.contents

==========================

Reeds geprobeerd:
WinRAR, WinZIP, PowerArchiver, ZipKiller

Werken dus niet naar behoren

Commandline unzippers kunnen prima unzippen zonder dat ze een melding geven (of gebruikersinput vergen), zover ben ik idd... echter, om alle 12000 zipfiles in alle tigduizend dir te bezoeken is een batch script nodig, in voorafgaand topic al melding gemaakt van het feit dat ik dat niet kan...

Dus:
- iemand een progje (anders dan genoemde) die deze taak geautomatiseerd kan uitvoeren?
- iemand die zo vriendelijk is een bat scriptje te schrijven die recursief een dirtree bezoekt en in elke dir een commando afvuurt (pkunzip blaat etc)

Dank u...

Waarde mods, mijn excuses!

(zo goed?)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zit er in die zips al een folder verwerkt? Of alleen files?

Wat zowiezo werkt is WinRAR installeren, in een zo hoog mogelijke dir gaan staan, F3, *.zip, CTRL+A, RMB > extract each archive to seperate folder.

Als er dus geen folders inzitten worden alle files in dezelfde dir uitgepakt. Dit kan een zootje worden als er meerdere zips in 1 dir staan.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Dit moet kunnen met AutoMate van NetworkAutomation (de nieuwe naam van unisyn, voor wie die naam kent).
Automate is een batch-programma, wat onder andere een lijst met folders kan doorlopen, en dan in ieder folder met de files acties kan doen, zoals (bijvoorbeeld) unzippen. Opzich kun je ermee scripten, maar dat is hiervoor volgens mij niet nodig (hoewel ik je situatie niet heb geprobeerd na te bouwen)

Je kan een gratis 15-daagse trial downloaden op hun website.

Succes!

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een FOR loopje i.c.m. de output van dir /b zou dit moeten oplossen. Als het morgen of later vanavond nog niet is gelukt zal ik even verder meedenken maar ik moet nu weg dus kan geen aanzet tot precieze oplossing geven, met die twee standaard NTx command line tools i.c.m. een command line pkunzip en je zou er moeten komen :)

dir /b *.zip > bla.txt geeft de lijst zips, met FOR en de juiste parameters kan je ze nu stuk voor stuk af gaan en de jujiste directory er steeds bijpakken om uit te pakken (alle benodigde parameters zijn te vinden met /? en in de SA FAQ staat meer uitleg. Maar als je geen command line / "DOS" ervaring hebt zal het wel wat "spelen" zijn voor het werkt).
Waarde mods, mijn excuses!

(zo goed?)
offtopic:
O+ en prima, zo zijn er geen overbodige vragen en/of tips nodig :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje aan t klooien geweest...

dir /F /b *.zip > dirs.txt
(met /F krijg je ook alle subdirs)

Dit geeft me een tekstdocument met op elke regel het volledige pad naar een zipfile

Nu nog een manier vinden om die .txt te voeren aan een ander .bat ding wat
a) elke regel van de input.txt apart neemt
en per regel:
b) het pad neemt (alles achter laatste slash weg)
c) naar die dir gaat
d) *.zip uitpakt
e) *.zip delete

c t/m e lukt m'n moeder nog (althans...)

b moet ik met wat zoekwerk ook wel achter komen...
nu a nog... wie oh wie :P

(voor de slimmeriken: hij list idd elke zip in het tekstdocument, dit kan dubbel werk oplopen, aangezien er meerdere zips in sommige dirs zitten, dit komt echter niet heel vaak voor, gemiddeld minder dan 2 zips per dir)

PS. Kan pkunzip lange bestandsnamen handlen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 23:54 ]

Verwijderd

welk besturingssysteem?

de console van Windows 2000/XP is redelijk krachtig, met "FOR /R" ("recursive")

for /R %%x in ( *.zip ) do unzip %%x %%~fni

zoiets.
Pagina: 1