Sparc32 kernel 2.4 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik heb hier een Sparcstation4 staan waar ik graag debian-sarge op zou draaien. Er stond eerst woody op met kernel 2.2.20. Ik dacht dat is makkelijk "apt-get distupgrade". Niet dus, hij wil dan een nieuwe versie van libc6 erop zetten en die wil een nieuwe versie van glibc, glibc wil een nieuwere kernel hebben. En dan begint het gezeur want de enige nieuwere kernel die ik kan vinden 2.4.27(link) is weer afhankelijk van die nieuwere glibc. Ik heb nu al drie maal de install gesloopt met installs forcen, en ook de debian-guru in mijn kennissenkring is het niet gelukt.

Nu zal je denken "als je de install toch al gesloopt hebt pak dan gelijk een sarge installer". Dat dacht ik dus ook, en weer problemen. De netboot installer (geen cdrom drive en floppies werken niet) heeft een mooie witte achtergrond en het geselecteerde item in het menu ook, oftewel ik kan niet zien wat er geselecteerd is. Ik heb de installers geprobeerd van sarge, unstable en de daily, allen hetzelfde probleem.

Wie kan mij tips geven om de sarge installer bruikbaar te maken (kleuren aanpassen ofzo) of het upgraden van een woody installatie?

edit:
Ik heb woody maar weer even geinstalleerd het gaat om:
libc6 versie 2.3.2.ds1-18_sparc
glibc versie 2.3 die kernel 2.4.21 nodig heeft
en dat zou dan komen door mijn cpu (sun4m)

[ Voor 11% gewijzigd door Diotoir op 19-11-2004 21:03 . Reden: gegevens toegevoegd ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik heb ook exact hetzelfde probleem gehad. Je blijft in een cirkeltje draaien omdat 1, 2 nodig heeft en 2 juist weer 1.
De reden dat ik de kernel wilde updaten naar een nieuwere versie was het proberen op te lossen van een ander probleem met debian op de sparc. Ik had nogal aardig wat unknown sparc system calls. Desondanks draaide het beestje wel.

Ik heb me de pleuris gezocht om netzoals bij de install van cd een andere bootimage te kunnen gebruiken. Eentje die dus kernel 2.4 bevat (of 2.6 zelfs). Ik heb het echter niet kunnen vinden, alleen 2.2.20.

Ik heb het toen maar gelaten voor wat het was.
Ik deed overigens een install via het netwerk omdat ik geen floppy en cdrom drive heb in die sparcstation 4.
De machine (een debian machine met een p3 500, etc etc) heb ik toen uitgebreid met een stukje nfs omdat ik OpenBSD op de sparc wilde zetten.
De netinstall van OpenBSD wil een deel via tftp hebben en een deel via een nfs share.
Anyways, het ding draait nu lekker OpenBSD 3.6.
Het is dan weliswaar niet de werkelijke oplossing geweest. Die zou ik wel willen weten mocht ik het toch straks een keer weer willen veranderen, plus het feit dat een klasgenoot van mij nog wel debian op zijn sparc heeft (met hetzelfde probleem).

De installer waar diotoir het over heeft vond ik ook al aardig beperkt. Bij de netboot kon ik ook niet de optie bf24 invoeren die je normaal wel bij de cd install kunt doen.
Upgraden naar nieuwere versie werkt dus ook niet.

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:10
Verder niemand?

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Kan je niet handmatig een nieuwe kernel installeren. Dus met apt-get de source van 2.4.27 downloaden i.p.v. van de kernel image voor de Sparc, zelf de kernel compileren en installeren en vervolgens een dist-upgrade doen ???

• ppl
  • Niet online

ppl

McCloud schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:45:
Kan je niet handmatig een nieuwe kernel installeren. Dus met apt-get de source van 2.4.27 downloaden i.p.v. van de kernel image voor de Sparc, zelf de kernel compileren en installeren en vervolgens een dist-upgrade doen ???
Nee, nieuwe kernel heeft libc6 nodig en libc6 heeft een nieuwe kernel nodig zoals gezegd...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
kun je niet de laatste libc6 van packages.debian.org downloaden *KLIK* en die dan forcen en dan een nieuwe kernel bakken ???
en anders libc6 gewoon laten installen zonder nieuwere kernel dus forcen dan nieuwe kernel installen ik geef toe het is geen nette manier maar mischien helpt het

[ Voor 32% gewijzigd door lordgandalf op 01-12-2004 22:33 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• ppl
  • Niet online

ppl

lordgandalf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:31:
kun je niet de laatste libc6 van packages.debian.org downloaden *KLIK* en die dan forcen en dan een nieuwe kernel bakken ???
en anders libc6 gewoon laten installen zonder nieuwere kernel dus forcen dan nieuwe kernel installen ik geef toe het is geen nette manier maar mischien helpt het
Hoe zou je dat moeten forceren dan?
Als je eenmaal libc6 erop hebt staan moet het volgens mij verder wel los lopen.

But anyways, ik heb er hier geen debian meer op staan maar openbsd, dat werkt heel erg lekker op het beestje dus dat laat ik denk ik ook zo maar. Het zou zo maar kunnen dat ik openbsd vervang voor netbsd maar daar wacht ik nog even mee. Wacht mijn geheugen nog verder af, kan het ding mooi volgestouwd worden, issie ook weer happy :)

Mocht ik toch nog ooit in de toekomst weer een drift naar debian hebben dan zou het wel aardig zijn als hier een oplossing voor is.
Pagina: 1