Ik heb hier een Sparcstation4 staan waar ik graag debian-sarge op zou draaien. Er stond eerst woody op met kernel 2.2.20. Ik dacht dat is makkelijk "apt-get distupgrade". Niet dus, hij wil dan een nieuwe versie van libc6 erop zetten en die wil een nieuwe versie van glibc, glibc wil een nieuwere kernel hebben. En dan begint het gezeur want de enige nieuwere kernel die ik kan vinden 2.4.27(link) is weer afhankelijk van die nieuwere glibc. Ik heb nu al drie maal de install gesloopt met installs forcen, en ook de debian-guru in mijn kennissenkring is het niet gelukt.
Nu zal je denken "als je de install toch al gesloopt hebt pak dan gelijk een sarge installer". Dat dacht ik dus ook, en weer problemen. De netboot installer (geen cdrom drive en floppies werken niet) heeft een mooie witte achtergrond en het geselecteerde item in het menu ook, oftewel ik kan niet zien wat er geselecteerd is. Ik heb de installers geprobeerd van sarge, unstable en de daily, allen hetzelfde probleem.
Wie kan mij tips geven om de sarge installer bruikbaar te maken (kleuren aanpassen ofzo) of het upgraden van een woody installatie?
edit:
Ik heb woody maar weer even geinstalleerd het gaat om:
libc6 versie 2.3.2.ds1-18_sparc
glibc versie 2.3 die kernel 2.4.21 nodig heeft
en dat zou dan komen door mijn cpu (sun4m)
Nu zal je denken "als je de install toch al gesloopt hebt pak dan gelijk een sarge installer". Dat dacht ik dus ook, en weer problemen. De netboot installer (geen cdrom drive en floppies werken niet) heeft een mooie witte achtergrond en het geselecteerde item in het menu ook, oftewel ik kan niet zien wat er geselecteerd is. Ik heb de installers geprobeerd van sarge, unstable en de daily, allen hetzelfde probleem.
Wie kan mij tips geven om de sarge installer bruikbaar te maken (kleuren aanpassen ofzo) of het upgraden van een woody installatie?
edit:
Ik heb woody maar weer even geinstalleerd het gaat om:
libc6 versie 2.3.2.ds1-18_sparc
glibc versie 2.3 die kernel 2.4.21 nodig heeft
en dat zou dan komen door mijn cpu (sun4m)
[ Voor 11% gewijzigd door Diotoir op 19-11-2004 21:03 . Reden: gegevens toegevoegd ]