[Memorystick] Na uit computer halen data weg

Pagina: 1
Acties:

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:56
Wat is er gebeurd:
Mijn vriendin heeft een memory stick waar ze al haar dat op bewaart wat ze nodig heeft voor school.
Nu heeft ze gisterenavond hier op zitten werken ne iets op op geslagen en toen de computer uit gezet.
Nu heeft ze vanmorgen de stick uit zijn credal getrokken, computer was uit op dat moment, en nu is de dat er van af.

De computer geeft aan dat de stick niet geformateerd is en vraagt om de stick te formateren.

- Apacer Handy steno HT202 128 MB
- Computer vriendin WindowsXP prof NL met SP2
- Mijn computer WindowsXP prof NL met SP2

Weet even niet geod wat ik moet doen. Wil graag proberen de data terug halen en dacht dat er 2 senarios mogelijk zijn. Weet alleen niet wat de beste oplossing en misshien dat iemand hier me wat raad kan geven en heeft er iemand ervaring met het terug halen van dat met een antal programma's.

1. Stick formateren en dan met een data recovery programma proberen data terug te halen.
2. Zo proberen data terug te halen met ene programma.

Stick is niet meer te benaderen.

Iemand die hier in kan helpen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[TOPIC=649273///#hdddata] Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 19-11-2004 17:50 ]

ARME AOW’er

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:56
Had de FAQ door gelezen maar over die regel, verwijzing naar dat gedeelte, heb ik heen gelezen.

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Moet ook nooit je PC uitzetten met USB-Stick nog aangesloten, dat vinden de USB-Sticks verre van leuk... zit niet voor niets een functie op "Veilig hardware verwijderen"

en word overiges altijd gewaarschuwt niet de USB-Stick zomaar los te trekken of in je PC te laten... (ik heb zelf zo ook al paar USB sticks verklooit, omdat ik ook te lui ben om het op de juiste manier te doen)...

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

sknnr.nl schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:46:
Moet ook nooit je PC uitzetten met USB-Stick nog aangesloten, dat vinden de USB-Sticks verre van leuk... zit niet voor niets een functie op "Veilig hardware verwijderen"

en word overiges altijd gewaarschuwt niet de USB-Stick zomaar los te trekken of in je PC te laten... (ik heb zelf zo ook al paar USB sticks verklooit, omdat ik ook te lui ben om het op de juiste manier te doen)...
ik gebruik dagelijk een Sandisk Cruzer 256Mb omdat ik nogal wat werkplekken hebt. Mijn ervaring is dat je altijd nog geruime tijd moet wacht na een lees/schrijfbewerking dit omdat de indexing van Windows anders achterloopt. Je krijg dan te maken met een kapotte FAT32 adressering of de bestanden zijn simpelweg niet terug te vinden op de stick.

Het hardware veilig verwijderen verhaal werk prima verder. Maar wanneer je een PC uitzet met de stick erin doet i in principe hezelfde.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 17:28
eerst hardware netjes ontkoppelen dan gaat het gewoon goed!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:04:
[...]

ik gebruik dagelijk een Sandisk Cruzer 256Mb omdat ik nogal wat werkplekken hebt. Mijn ervaring is dat je altijd nog geruime tijd moet wacht na een lees/schrijfbewerking dit omdat de indexing van Windows anders achterloopt. Je krijg dan te maken met een kapotte FAT32 adressering of de bestanden zijn simpelweg niet terug te vinden op de stick.

Het hardware veilig verwijderen verhaal werk prima verder. Maar wanneer je een PC uitzet met de stick erin doet i in principe hezelfde.
Dat noemen ze caching

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wie is ze :?

caching waarheen :? goed noem jij het caching ik krijg een fout op de index tabellen van de FAT32 indeling.

[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 22-11-2004 10:14 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1