Computer eens in de 5-10 min. sloom

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:30
Als ik in windows bezig ben, of in een spel, dan gaat alles in eens heel langzaam (ongeveer 4fps in half-life). Zo'n "sloom moment" duurt ongeveer 30 seconden en komt dus telkens terug wat ik ook doe. Er draait bijna geen een programma meer op de achtergrond. Ik gebruik winME met cel566@850 met 256Mb ram. Weet iemand soms een soort programma dat je precies kan zien waar je computer mee bezig is? (zoals in win2k)

Y'24

Verwijderd

waarschijnlijk een driver probleem.. Als je een via chipset hebt, moet je de 4-1 drivers downloaden (www.viatech.com)

Als dat niet werkt, windows opnieuw d'rop

Als dat niet werkt , Formatteren die hap.

Als dat niet werkt, hele systeem uit elkaar plukken, en opnieuw opbouwen.

Als dat niet werkt, hakbijltje pakken..

Johny

• RvV
Ik ben je hele lijstje afgegaan, en heb er weer win98se opgezet. En het helpt niets! Computer nu maar afmaken....das de enige oplossing :'(

Y'24

Verwijderd

Heb je je harde schijf al 's getest het kan zijn dat je harde schijf naar de klote op is of je geheugen is naar de klote !

I:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 03 januari 2001 15:38 schreef therdeth het volgende:
Heb je je harde schijf al 's getest het kan zijn dat je harde schijf naar de klote op is of je geheugen is naar de klote !

I:(
Ja zou de harde schijf goed check, want ik had een oude 5400 RPM schijf, en alles ging traag, hangen tijden alles, ik denken dat m'n CPU niet goed gekoeld werd, naja, ander HD erin ook 5400 RPM, en die gaat als een speer, dus misschien is je HD verrot, dat was bij mij wel het geval :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

ik had het ook alleen mijn video kaart werd te warm, ging ook tergend langzaam

dat lijkt me het probleem

• RvV
Ik al een half jaar een fan op m'n voodoo3. En een 1 jaar oude 7200rpm 13,5gb IBM zal het toch niet zo snel begeven? Maar het is te proberen...

Y'24

• jep

jep

hmm ik heb ook een voodoo3, en heb het dus ook

dat is het!:)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 03 januari 2001 16:58 schreef j3p het volgende:
hmm ik heb ook een voodoo3, en heb het dus ook

dat is het!:)
Misschien een beejte tweaken, een paar heatsinkjes erop :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

wat voor mobo heb je?

• RvV
asus p2bf...

maar nu je het zegt, ik heb m'n broer ook ooit wel eens horen vertellen over slome voodoo's bij klanten in de computerzaak.

Y'24

Verwijderd

Een slome Voodoo? :? Ik denk toch eerder aan je harddisk die misschien een beetje zijn laatste adem uitblaast.

Verwijderd

Te weinig geheugen. Win2k

• jep

jep

als mijn beeld sloom wordt, computer zelf gewoon.. en als ik een eitje kan bakken op dat alluminium, dan ist niet mijn HD

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
heb je Office 97 ofzo erop staan. Misschien dat je het snelzoekprogramma aan hebt staan dat hij om het uur je hd afzoekt voor nieuwe files.

ook kan het zijn omdat je z'n pc-health taak hebt. die komt steeds terug en moet je via je register verwijderen.

MISSCHIEN??????? is dit jouw probleem anders weet ik het niet

Pc: Geen :(

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
heb ik ook bij winME
sowieso moet je system restore uitzetten.
daarnaast moet je alle taken die winme in je taaklijst zetten wegslopen.

nu gaat hij alleen nog maar vreemd doen als hij net geboot heb en na een half uurtje gaat hij een minuut of 2 hden (god weet waarom)

winMe heeft een beetje een mind van zichzelf en als hij de comp nodig heeft voor iets onzinnigs dan gaat meneer bill dat echt niet aan je vragen of dat wel mag of laat je instellen of het wel mag, dan pakt hij gewoon je cpu/hd tijd

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
oh, en wat ik ook een keer gehad heb is dat een powersplitter in mijn pc niet goed was. Om de 10 minuten of kwartier ofzo hing mijn pc voor 30 seconden waarna hij weer vrolijk verder ging, plus mijn cdbrander reinitialiseerde.
Op een begeven moment kwam ik erachter tijdens het stofzuigen dat het probleem actief repliceerbaar was door tegen mijn kast te schoppen en toen het reproduceerbaar was kwam ik er snelgenoeg achter dat het een nieuwe powersplitter was. Misschien heb jij ook zoiets?
Pagina: 1