[mce 2005] mce fouten door videokaart

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Sinds kort ben ik overgestapt op MCE 2005, en ben er erg tevreden over.

Helaas heb ik een paar problemen met mce, ik denk zelf dat het te maken heeft met mijn videokaart, maar voordat ik een nieuwe aanschaf wil ik graag even weten of het niet ergens anders aan ligt.

Als ik in mce zit loopt de pc zo af en toe vast, hij doet dan totaal niets meer, ook ctrl-alt del werkt dan niet meer.
Af en toe ziet het gids menu er opeens helemaal niet uit.

Verder krijg ik zwart/wit beeld als ik de pc op de tv aansluit, dit gebeurd als ik de nvidia nforce drivers gebruik. Gebruik ik de drivers van shuttle zelf dan geeft mce aan dat de kaart niet geschikt is voor mce.

Iemand nog tips wat ik kan doen? of is het echt de video kaart?

mijn configuratie:

Shuttle XPC sn41g2
proc: amd athlon xp 3000+
512 MB ram (dual channel)
video: onboard IGP nforce 2 128MB (shared)

als ik de video kaart vervang wordt het een radeon 9550

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Bij mij geeft de tv zwart/wit als ik niet de SVHS aansluiting gebruik. Misschien zet dat je op een spoor?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
hmm... ik gebruik juist wel de svhs aansluiting (is de enige die ik heb)
Ik ben er net achter gekomen dat hij ook compleet vast kan lopen als je niet in MCE zait, maar wel iets aan het opnemen bent.

Ik blijf toch de video kaart de schuld geven, aangezien dit het enige onderdeel is wat niet aan de mce specificaties voldoet (niet directx 9 compatible)

Verwijderd

Heb je de update rollup al geinstalleerd? Deze verhelpt 90% van de problemen met een videokaart. Kijk hier voor meer info: http://www.msmediacenter.nl/topic.asp?TOPIC_ID=54