Toon posts:

[98] Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik heb van een kennis een oude PC gekregen waar Windows 2000 op stond. Ze vond hem erg langzaam. Ik keek naar het systeem en Win2k was ook veelste zwaar.

Nu dus Windows 98 derop maar ja de drivers. . .

Het is allemaal onboard shit en ik heb de videodrivers al gevonden maar de audio drivers lukken niet en ook de drivers voor het PCI System Management Bus apparaat krijg ik niet gevonden.

Het moederbord is een : Chaintech 6WIV(L)
Bij Multimedia in Eversoft Home edition staat : Intel 82801AA I/O Controller Hub - AC'97 Audio Adapter.

Chipset : Zuid : Intel 82801AA ICH Noord : Intel Whitney i810

Dit zijn alle gegevens van Everest. Zelf kreeg ik op het moederbord niks gevonden van merk en type of zo.

Kunnen jullie helpen! Ik heb geen cd's niks en heb al heel wa site's gehad met zoeken maar helaas niks :(

Alvast bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
//Gedeeltelijk offtopic
Waarom zou windows 2000 te zwaar zijn? Volgens mij is het mobo geschikt voor Celeron en Pentium 3 processoren. Lijkt mij dat w2k dat wel trekt. Of je moet er minder dan 64MB geheugen in hebben zitten.

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
ga naar de site van chaintech.
Anders kun je met www.driversguide.com wel verder komen
username: drivers wachtwoord: all

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

http://www.intel.com/desi.../drivers/platform/inf.htm <-- chipset drivers denk dat dat al wat helpt ;)

verder zou je kunnen zoeken naar leveranciers die dezelfde chipset gebruikten en ook AC'97 voor een audio driver ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 19:47

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Turkish schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:14:

verder zou je kunnen zoeken naar leveranciers die dezelfde chipset gebruikten en ook AC'97 voor een audio driver ;)
http://www.chaintech.com.tw:8008/AP/DV/cpt.asp?cpt=aud

De audiodrivers die chaintech gebruikte op hun moederborden ;)
Even op internet kijken voor de specs van dat bordje en downloaden maar :D

De kick van Electric!

Pagina: 1