[XP] Laptop beveiligen, hoe alleen de muis(usb gebruiken)

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
hier op ons bedrijf hebben we verschillende laptops waarop zeer gevoelige informatie staat. Nu hebben we deze laptops helemaal dichtgegooit.

Wat willen we nu doen, we willen zo instellen dat usbkey's enzo niet werken maar wel een usb muis.

Valt dit in te stellen in Windows xp?

w00t

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

FireStarter schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:43:
hier op ons bedrijf hebben we verschillende laptops waarop zeer gevoelige informatie staat. Nu hebben we deze laptops helemaal dichtgegooit.

Wat willen we nu doen, we willen zo instellen dat usbkey's enzo niet werken maar wel een usb muis.

Valt dit in te stellen in Windows xp?
USB keys werken d.m.v. een mass storage driver. Je zou hier eens wat meer over op kunnen zoeken. Wellicht dat je dat dan kan blocken of disablen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:05

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Je kunt de USB Mass Storage Device driver uit je driverdatabase rippen; dan wordt ie niet geinstalleerd.

Voornamelijk de USBSTOR.SYS verwijderen en zorgen dat de File Protection Service deze niet terugzet.

bron:krypt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TTommie op 19-11-2004 16:50 ]

Mr. T.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:24

BFS

Rude awakening

Je moet 2 bestanden weggooien, te weten:
c:\windows\inf\usbstor.inf
c:\windows\inf\usbstor.pnf

Tevens op 3 plaatsen de Registry aangepast, te weten:
hkeylocalmachine\system\currentcontrolset\services\USBSTOR

key: START, value: 4
ook currentcontrolset001 en curentcontrolset002 op 4 (indien aanwezig).

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zo kan het denk ik ook:

Afbeeldingslocatie: http://img63.exs.cx/img63/9274/opslag.jpg
klik

Dan op uitgeschakeld zetten uiteraard :)

[ Voor 43% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 16:54 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier was laatst nog een topic over: usb device uitschakelen

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Sorry, maar ik kreeg iedere keer Pagina kan niet worden gevonden... die search werkt niet helemaal lekker. Maargoed, ik heb heldere antwoorden gekregen, dank daarvoor _/-\o_ :7

w00t

Pagina: 1