PS2 probleem met dvd-rom

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag, (ik hoop dat ik in et goeie gedeelte ben om dit te plaatsen :))

Ik heb een probleem met men neefs PS2,
Ik wou em ff voor em schoon gaan maken, Dat heb ik ook eerder gedaan en altijd goed gegaan. Maar dit keer dus niet. (doe ook laptops reparaties) Dus met ervaaring zit et denk wel goed.

Maar het probleem is dus dat de dvd-rom et niet meer doet. Na stuk, hij lijkt het te doen. Lens beweegt ziet een straaltje uit de lens komen enz.
Maar het motortje van de dvd (waar de cd mee gedraait word, werkt niet goed meer, Hij lijkt ff op te starten maar toch weer niet.
Hij geeft een klein tikje en dat is het.

Ik heb al van alles geprobeert maar niks schijnt te helpen. Je hebt dan ook een soort tandwiel die de schuinte van de lens bepaalt. Dacht misschien ben ik daar perongeluk tegen aan gekomen. Maar heb alle standen geprobeert maar geen resultaten.
Ik heb dit al es meet een gewoone cd-speler die het zelfde probleem had, en die heb ik later maar de prullebak in gegooit omdat ik et gewoon niet kon vinden.

Misschien dat jullie weten wat het probleem kan zijn en me willen helpen want hij is niet van mij :'( dat is nog et ergste.

Hartelijk dank alvast.

[ Voor 5% gewijzigd door zBEASTORz op 19-11-2004 16:43 ]

Blaad

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 07:11

MadMan

What the....

Ik heb toevallig ook een ps2 gemaakt die hetzelfde probleem had.
Bij deze lag het eraan dat de kleine lintkabeltjes niet goed op hun plaats zaten en er stof tussen zat.
Ik zou zeggen haal alle lintkabeltjes eens los, maak ze schoon, maak de connectortjes schoon en monteer alles weer.
Let daarbij op dat de kabeltjes echt perfect uitgelijnd moeten zijn en helemaal in de connector moeten zijn geschoven.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
ALs je zon ervaring hebt dan weet je ook dat een lens van cd/dvd infrarood gebruikt en die i niet zichtbaar maar brandr wel in op je oog! Je ziet bij ps2 slechts een nkel streepje maar wat je niet ziet betken t neit dat er niets is!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Ik dacht dus zelf ook dat et aan de kabel lag of aan de verbindingen,
Verbindingen heb ik al schoon gemaakt en dan gekeken.
Dus ik denk zelf dat et kabeltje zelf stuk is ofzo, een knik erin, Want de houder waar de lens in zit beweegt soms wel en soms niet.

Maar goed, waar haal ik dan zon kabel vandaan? :?
Ik heb hier der ff een foto van misschien dat iemand nog zon ding hebt liggen en toch niks meer mee doet.

Dit is trouwens de kabel die van et bord naar de dvd-rom gaat.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/kabel.jpg

En de de straal kan je wel zien hoor, je moet alleen goed kijken in een bepaalde hoek en heel donker.

Maar goed, ik denk daar het probleem niet ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door zBEASTORz op 19-11-2004 17:02 ]

Blaad