(Asus CUV4X-E) Problemen met PCI hardware detecteren.

Pagina: 1
Acties:

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 20:25
Ik zit met het volgende probleem:

Om onbekende reden is mijn oude Asus cuv4x-E moederboard, sinds afgelopen weekend, gestopt met het normaal herkennen van mijn ethernetkaart. Ik heb vier verschillende ethernetkaarten geprobeerd op alle zes de pci sloten, maar zonder succes. Hiervoor werkte alles normaal, De ethernetkaart werd normaal weergegeven in apparaatbeheer, de netwerkverbinding werd weergegeven en het gedeelde internet werkte perfect over deze netwerkverbinding. Maar zodra ik nu een ethernetkaart installeer in een willekeurig pci slot, dan wordt er geen automatische melding weergegeven dat er nieuwe hardware gevonden is. Ik heb geprobeerd om handmatig..(via configuratiescherm->hardware)..de computer hardware te laten herkennen. zodra ik dit doe, dan herkent windows XP de ethernetkaart, máár installeert deze alleen als 'Pakketplanner Miniport'. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen, is dit een hard- of softwareprobleem?

De inhoud van dit beestje:
- Asus cuv4x-E Moederboard.
- Intel Pentium III 800EB Processor (799Mhz).
- 256MB Ram Kingston - 133Mhz.
- Hercules 3D Prophet 64Mb.
- Maxtor 20 Gb harde schijfje.
- Windows XP Professional + SP2.
- Ik heb 3 verschillende ethernetkaarten met een realtek Chip geprobeerd en 1 ethernet kaar met VIA chip. Bij alle kaarten kreeg ik hetzelfde effect.

Alvast bedankt.

(Ps. Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag, een goede startpost maken is niet mijn sterkste kant O-))

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je al een ander biosje geprobeerd? Lijkt me dat die als eerste verdacht is en anders je mobo zelf. Heb je zelf nog iets aan je config veranderd of aan je software? Misschien dat je installatie niet helemaal lekker meer is...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Adw
De computer wordt door mijn vader gebruikt, hij is niet wat je noemt een computer expert. Hij gebruikt de computer alleen maar voor Word, Internet, e-mail en eventueel photoshop, dat soort dingen. De computer heeft ongeveer een jaar op deze manier gedraaid dus het lijkt me stug dat de installatie onwijs verslechterd is. Bios update is te proberen...maar is dit ook nodig aangezien de ethernetkaart gewoon een jaar normaal gedraaid heeft..? Verder kan ik me niet herinneren dat er extreme dingen met de computer gedaan zijn. Ik zal dadelijk even kijken naar de bios update, en anders zal ik mijn vrijdagavond maar spenderen aan het opnieuw installeren van zijn computertje (zucht).

• Adw
Update:

Ik heb ondertussen de bios update gedaan van Versie 1002 naar 1005...is allemaal perfect gelukt. Bios draait stabiel. Ik heb de computer op laten starten, maar alsnog zoekt Windows niet naar de nieuwe hardware. Alleen als ik nu via configuratiescherm->Hardware de computer naar nieuwe hardware laat zoeken, dan herstart de computer automatisch. Geeft dit aan dat er een probleem met het moederboard zelf is, of moet ik gewoon alsnog windows Xp opnieuw installeren? |:( Het probleem is dus nog niet opgelost, de ethernetkaarten worden nog steeds niet goed herkend.

[ Voor 10% gewijzigd door Adw op 19-11-2004 17:47 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb jij dat probleem dus ook gehad? ik ook. Ik heb het niet echt op die manier gehad maar met heel veel uitval met de computer. Bios Update hielp bij mij ook. Die computer had eerst 2 jaar perfect gedraaid met W2k en Wxp. Nooit problemen. Boel opgebouwd voor 2dehands verkoop en geen problemen en plots .... problemen. ACPI problemen, hardware detectie. Nou toen heb ik dus ook een Bios update gedaan en toen deed die het weer zonder problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Adw
itsalex schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:40:
Heb jij dat probleem dus ook gehad? ik ook. Ik heb het niet echt op die manier gehad maar met heel veel uitval met de computer. Bios Update hielp bij mij ook. Die computer had eerst 2 jaar perfect gedraaid met W2k en Wxp. Nooit problemen. Boel opgebouwd voor 2dehands verkoop en geen problemen en plots .... problemen. ACPI problemen, hardware detectie. Nou toen heb ik dus ook een Bios update gedaan en toen deed die het weer zonder problemen.
Ik HÉB dit probleem nog steeds :P ...Bij mij heeft de Bios update niet geholpen. Ik vind het alleen vreemd dat de computer er nu uitklapt en herstart zodra ik m naar de ethernetkaart laat zoeken. Maar ik zal vanavond wel even kijken of het opnieuw installeren van windows helpt. Heeft iemand nog andere suggesties..?

• Adw
Ok het is denk ik opgelost, ik heb even geprobeerd om de SP2 installatie ongedaan te maken...dit heeft geholpen, Maar het had volgens mij ook anders moeten kunnen. Ik heb gewoon 'systeemherstel' de computer naar een punt van 2 maanden terug laten herstellen en nu ziet windows de ethernetkaart weer wel gewoon en er is weer een verbinding. Ik denk dat wanneer ik windows dus opnieuw installeer, het voldoende moet zijn om alles weer helemaal stabiel zoals het hoort te krijgen. Alsnog vindt ik het vreemd dat dit probleem zo ineens vanuit het niets is ontstaan, de computer en het netwerk heeft gewoon normaal gewerkt, óók met SP2. de Topic mag gesloten worden :X

Verwijderd

Dit kan wel kloppen, ik heb me laten vertellen dat het installeren van SP2 soms nog al eens wat problemen met je moederbord kan veroorzaken. Ik heb er zelf geen last van maar je moet er geluk mee hebben denk ik.

• Adw
Inderdaad, ik heb nog een computer in mn netwerk staan, daar heb ik ook SP2 op geinstalleerd sinds kort, maar daar wil het netwerk ook niet normaal mee werken. Dit is wel een heel ander probleem, maar wel veroorzaakt door sp2. Hier is het probleem dat de netwerkverbinding wel gemaakt wordt, maar dat deze beperkt is, oftewel ik kan er vrijwel niks mee...Dit is wanneer ik het zo instel dat er een automatisch ip adres toegewezen wordt aan die computer. Als ik een statisch ip adres toewijs dan ziet de computer de verbinding wel, maar kan ik het internet niet delen of alsnog eventuele netwerkmappen niet bereiken. Maar dat probleem hoort niet in deze categorie thuis :).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die Asus CUV4x-E was uit een Vobis Hiscreen gehaald waar de voeding was opgeblazen met een enorme knal. Ik was wel blij dat het bord het nog deed maar ACPI leek wel helemaal naar zijn einde te zijn geholpen maar gek genoeg alleen maar fouten en na een Bios update deed die het weer. Maar die ACPI fouten zorgde voor zoveel fouten met het besturingssysteem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1