WD Caviar SE Partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik heb een 160 GB als volgt ingedeeld.

10 GB Fat 32
65 GB Fat 32
75 GB Fat 32
10 GB ?????

Het gaat dus om die laatste 10 GB. Partitionmagic werkt sowieso niet met de HD.
Met Acronis Partition expert lijkt die 10 GB vanuit win98 te formatteren in Fat 32.

Maar in XP staat dan heel pontificaal. Size 0 byte / Free space 0 byte.
Met de discmanager van XP zie ik 9,87GB Free (Healthy). En wanneer ik ga formateren lukt dat tot 100% en vervolgens krijg ik de foutmelding:

The Format did not complete succesfully.

Iemand nog ideeen hoe ik die 10 GB weer aan de praat krijg ??

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al iets van diagnostic progs van WD gedraait? Misschien is er wel iets mis met je schijf. En waarom doet Partition Magic het niet met je disc? Partition error?

Ik heb zelf een Maxtor 120Gb en een Seagate 80GB. Op die Seagate heb ik een stukje beschadigd. Die kan ik wel partitioneren. Heb dat gedaan en daarmee het beschadigde stuk (spreid zich uit in ong 300MB) geïsoleerd in een partitie van 384MB. Die ik ook niet kan formatten.
Ik stuitte erop toen ik vroeger de 1ste partitie van deze disk, partitie van 20GB. De format bleef hangen bij ong 10%. Daar begon dus het bad stukje. Dus partitie van 2.5 Gb gemaakt en die ging wel 100% format. Daarna stukje overgeslagen, eerst 128MB. En daar achter een partitie van de overige 77Gb. Die mislukte dus gelijk bij 1%. 128MB partitie gedelete en de 77GB ook. daarna 384GB gemaakt. 76.8GB er achter. Format ging goed. En de 384MB gehide met PQMagic.

Als het een nieuwe disk is zou ik ff iig een diagnostic tool van WD draaien en dan een Extensive Test. Dan zegt ie wel als er iets mis is. Probeer anders ook dan partitie geintje van mij, kijk op hoeveel % format stopt en bereken daaraan waar die is en maak net zo'n constructie. Maar das zeg maar een oplossing als er geen garantie meer op zit.

Mocht je schijf door de diag heen komen dan weet ik het ook niet. Hoop dat iemand hier nog advies heeft en anders zou ik gewoon WD ff bellen :Y)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Zilver
Ik heb de quick diagnostic van WD al gedraaid, zet de extended dadelijk aan.

Het is een nieuwe schijf.

En tijdens het formateren doorloopt hij het hele traject en pas dan komt die foutmelding.

Volgens mij zit het probleem in de partition table. Is namelijk onstaan toen ik die 10 GB vanuit de windows XP installer wilde formateren in NTFS. Sindsdien heb ik een probleem en zeg PM Bad partition tree.
(Wat ik overigens echt slecht vind voor partitioneer software. Daarom gebruik je het spul nu juist, om dit soort dingen op te lossen. Dat het niet in de haak is, was mij ook al bekend.)

• Zilver
Extended scan afgerond geen problemen geconstateerd.

Kan ik nu die 9 GB nog terughalen of moet de hele harde schijf opnieuw geformateerd worden??