[Flash] Bladeren in pagina's

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52
Hallo,

Ik ben bezig om de Flash-site van mijn sportclub aan te passen. Momenteel is het allemaal 'harde tekst', welke ik voor een groot deel dynamisch wil maken. Nu ben ik op het volgende probleem gestuit.

Verschillende tekstvelden (omgezet naar movieclips) bevatten gedateerde teksten. Deze teksten zijn vaak zo lang dat deze over meerdere pagina's (hier: frames) zijn verspreid. In een dergelijk geval staat er onderaan het tekstveld een 'Volgende'-button, waarbij er een link wordt gemaakt naar het volgende frame van de movieclip. Hier loopt de tekst van verder; dit ga zo door. Op deze wijze wordt er ook een 'Vorige'-button, waar er een frame terug wordt gegaan.

Nu wil ik deze 'harde invoer' vervangen door een dynamische input (uit een MySQL-database). Dit mag zo geen probleem zijn, maar ik weet niet hoe ik een dergelijke 'blader-methode' hierbij moet toepassen. Ik kan uiteraard een scroll-functie toepassen, maar ik wil liever de huidige methode blijven gebruiken omdat deze mooier uitziet.

Wie kan mij verder helpen?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat je zou kunnen doen is characters tellen (string.length) of regels tellen (maxscroll). Vervolgens zoek je uit hoe groot je textfield ongeveer is (in characters en regels) en haalt daar een beetje vanaf

nu laad je je volgende en vorige knoppen dus 'character 0-1000', 1000-2000 etc inladen. :)

Stoer; Marduq