[XP] Windows XP installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ik krijg sinds gisteren ineens de volgende foutmelding nadat windows de eerste keer wil opstarten:
STOP: 0x0000007B (0xF894DS28,0xC0000034,0x0000000,0x0000000)
Systeem:
Asus A7N8X Deluxe Rev.2.0
AMD XP 2800+
TwinMos 512MB 3200 Cas 2 Memory
WD Raptor 36Gig

Ik heb gezocht op internet en hier, maar kon verder niets vinden wat dit kan veroorzaken. Er staan verder niets bij de foutmelding beschreven.

Heb inmiddes al talloze sata drivers geprobeerd, bios update gedaan, verschillende instellingen in de bios veranderd. Maar blijf exact de zelfde fout krijgen.

Signature?

Verwijderd

Probeer Memtest86 is...

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Kan geheugen de een op de andere dag ineens verrot worden?

want tijdje terug kon ik geen fouten vinden in m'n geheugen.

Signature?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Osdorp-Dude schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:50:

Ik heb gezocht op internet en hier, maar kon verder niets vinden wat dit kan veroorzaken.
En dit hielp allemaal niets? ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Sorry was lange werkdag gisteren, stom dat een dubbele punt zo'n verschil maakt.

Maar rare is, bij hun uitleg staat dat er onder de foutmelding ook tekst hoort te verschijnen. Bij mij dus niet. Heb dus geen idee waar ik moet beginnen.

Ze stellen bios of andere drivers voor, maar ik heb de bios geinstalleerd die erop stond die ik erbij kreeg en drivers die op de installatie cd staan en die hebben altijd gewerkt.

Signature?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Osdorp-Dude schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:13:
[...]

Sorry was lange werkdag gisteren, stom dat een dubbele punt zo'n verschil maakt.

Maar rare is, bij hun uitleg staat dat er onder de foutmelding ook tekst hoort te verschijnen. Bij mij dus niet. Heb dus geen idee waar ik moet beginnen.

Ze stellen bios of andere drivers voor, maar ik heb de bios geinstalleerd die erop stond die ik erbij kreeg en drivers die op de installatie cd staan en die hebben altijd gewerkt.
Ze hebben het ook over een mogelijk mbr virus. Nou denk ik dat een corrupte mbr al snel ook deze problemen kan geven dus probeer eerst eens te checken of mbr write protection uit staat in je BIOS en om vervolgens via de XP repair console een nieuwe mbr te schrijven :) lange zin :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
DeMoN schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:20:
[...]

Ze hebben het ook over een mogelijk mbr virus. Nou denk ik dat een corrupte mbr al snel ook deze problemen kan geven dus probeer eerst eens te checken of mbr write protection uit staat in je BIOS en om vervolgens via de XP repair console een nieuwe mbr te schrijven :) lange zin :P
Gedaan, nog steeds error |:(

Signature?

Verwijderd

Geloof me, maar wordt toch nieuw geheugen. Probeer een nieuwe Dimm of Rimm of i.d. Echt geheugenfout!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Wat ook nog kan is dat je conflicten hebt met wat drivers.
Je zou dan via de repair console een backup van je register terug kunnen zetten
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;307545
(die maakt windows zelf aan) en dan weer booten. Dan herkent hij al je hardware niet meer en als het dus een driver fout was start hij gewoon door.
Vervolgens de nieuwste drivers 1 voor 1 downloaden en installeren.

Maar doe eerst ff makkelijk en probeer ergens ff een ander reepje geheugen te fixxen.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ok denk dat ik erachter ben nu,

Ik heb altijd gewerkt met Windows XP Pro NL en Windows XP Pro + SP1, heb sinds kort ook een Windows XP Pro + SP2 versie. Altijd gewerkt met IDE schijven, tot ik onlangs ben overgestapt op SATA.

Nu kreeg ik dit te horen van een vriend:
I forgot to include a dosnet.inf string in the install so this means this won't work with sata drives, ide will be fine though.
SATA ondersteuning ontbreekt gewoon dus. Weet iemand of dit handmatig toe te voegen is?
DeMoN schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 00:45:
[...]Maar doe eerst ff makkelijk en probeer ergens ff een ander reepje geheugen te fixxen.
En verder heb ik m'n geheugen meer dan 30 uur lopen testen, hier ligt het dus zeker niet aan. Het geheugen 100% in orde.

Signature?

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet of dit helpen kan, maar ik heb het volgende gevonden over de fout.

Stop: 0x0000007B
Deze foutmelding betekent dat windows niet in staat is om de systeempartitie of het bootvolume te vinden bij het starten. Het probleem kan optreden nadat de schijfcontroller en de bijbehorende stuurprogramma's zijn vervangen. In dat geval verwijzen ingangen in het bestand Boot.ini niet langer naar de juiste partities. Als de fout optreedt na het vervangen van de controller, moet u controleren of de nieuwe hardware wel juist is ingesteld. Start vervolgens de computer opnieuw met de windows cd, start de herstelconsole en gebruik de opdracht Bootcfg om te zoeken naar beschikbare windowsinstallaties, waardoor het bestand Boot.ini automatisch wordt hersteld.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Osdorp-Dude schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:53:

SATA ondersteuning ontbreekt gewoon dus. Weet iemand of dit handmatig toe te voegen is?

[...]
Wonderelijke situatie waarin je beland bent.

Ik weet niet of het alsnog handmatig is toe te voegen, maar ik zou proberen Windows vanaf CD te booten en dan te kiezen voor repareren, of een installatie over de huidige heen ZONDER format.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Martijn Wijk schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:11:
Ik weet niet of dit helpen kan, maar ik heb het volgende gevonden over de fout.

[...]
Tnx, wist eerst niet hoe ik in de Recovery Console moest komen, maar lees net dat het met een simpele F10 kan.
TromboneFreakus schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:42:
[...]

Wonderelijke situatie waarin je beland bent.

Ik weet niet of het alsnog handmatig is toe te voegen, maar ik zou proberen Windows vanaf CD te booten en dan te kiezen voor repareren, of een installatie over de huidige heen ZONDER format.
Ga het van de week es proberen, moet nog wat dingen doen zolang win2k erop staat.

Signature?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide ook al gezien? :)

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Nee had ik nog niet gezien :o

Maar ben er inmiddels al achter wat het probleem is, moet het alleen nog oplossen nu. |:(

Signature?

Pagina: 1