Toon posts:

voeding in conflict met moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik ga waarschijnlijk over tot de aanschaf van het Asus P5GDC-V Deluxe Mobo. Hierbij wil ik graag een Q-tec voeding kopen. Nu heb ik mij laten vertellen dat sommige voedingen conflicten kunnen opleveren met bepaalde mobo's. Heeft iemand hier soms ervaring mee met de bovenstaande 2? Of weet iemand misschien of de Q-tec voeding conflict geeft met het Asus moederbord?

Alvast vriendelijk bedankt.

mvg,

Noppwes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom een Q-tec?

koop dan gelijk een degelijk merk voeding. Conflicten zal het niet geven, maar Q-teccies zijn zo brak dat de kans dat je flinke problemen krijgt zeker aanwezig is.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

kijk ook hier effe.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 19-11-2004 15:46 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hier heb ik nog noooooit van gehoord.
Wat ik wel weet is dat Qtec veoding extreem brak zijn.
Investeer daarom in iets beters zoals Tagan, Antec, Aopen, Chieftec, Ernemax of Zalman :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Nu heb ik mij laten vertellen dat sommige voedingen conflicten kunnen opleveren met bepaalde mobo's.
Wat voor conflicten dan??
Wat ik alleen heb meegemaakt is dat computers niet goed resetten en niet goed uitgaan bij afsluiten bij een bepaalde combinatie moederbord / voeding alleen dit zijn maar kleine problemen, en kwam voor bij goedkope noname voedingen.

Het is natuurlijk wel zo dat bij een merk voeding meestal de rimpel op de voedingslijnen minder is waardoor het geheel stabieler draait.

[ Voor 6% gewijzigd door djexplo op 19-11-2004 15:53 . Reden: typo ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als een Pc voeding voldoet aan de ATX standaard moet een voeding te gebruiken zijn op een aTX moederbord. Het verschil zit meer in de kwaliteit van de voeding.

Er zijn voedingen die claimen b.v. 400 Watt te leveren, maar dat uiteindelijk niet kunnen waarmaken. Q-Tec is zover ik gelezen heb een wat minder merk. Zoals hierboven aangegeven is, ga voor een merk met een betere kwaliteit o.a. enermax en Zalman dit zijn ook nog vrij stille voedingen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Conflicten? Gezien een PSU geen IRQ ofzo gebruikt kun je hooguit een conflict krijgen als je kast te klein is. Dat wordt opmeten :z

Maar idd, koop een degelijke voeding. Q-Tec adverteerd met piekwattages ipv continuwattages, dus een Q-Tec 550W heeft vergelijkbare specs met een degelijke (AOpen, Antec, Enermax, dat soort dingen) 350W :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.