Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[school netwerk] beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hai,

Ik die ICT op school maar mijn eigen hdd hier is niet beveiligd, iedereen kan er als het goed is opkijken. Nou weet ik niet echt iets van beveiligen enzo. Hoe kan ik alles nou goed beveiligen zodat niemmand (inc. sys admin) in mijn pc kan komen? Ik weet dat dit een beetje een zoek vraag is maar hebben jullie misschien wat tips waar ik het beste kan beginnen?

Ik heb blackice op me pc staan en ik zie dat er best veel mensen zijn die op mijn pc kijken ( vooral de systeem beheerder die niks te doen heeft :P ) is er ook een mogelijk heid om die een message te sturen via het netwerk die ze altijd zien?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Encrypt je bestanden gewoon die gevoelige data bevatten.

Mijn YouTube Channel

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Vraag aan systeem beheer wat ze op "jouw" computer doen?

Schakel "file and print sharing" uit?

Is het jouw persoonlijke computer of het een computer van school waar je gebruik van maakt?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Comp is van school maar hdd die erin zit is van mij en daar mag je in principe mee doen wat je wil. Ze hebben alleen een paar regels van wat je niet met die comp mag doen mjah ik wil gewoon niet dat er iemmand de hele tijd zit te kijken waar ik mee bezig ben.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Waarom niet dan? Ik neem aan dat je op school wel bezig bent met schoolprojecten, maar ik krijg eerder de indruk dat je bezig bent met niet schoolgelateerde zaken (pr0n, chatsessies, illegale downloads?).

Als het echt zo'n last voor je is, dan kun je het beste aan je leraar/systeembeheerder vragen en zo niet deze activiteiten verplaatsen naar je eigen huis.

Mijn YouTube Channel

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom niet dan?
Niet relevant. Mensen die door je bestanden lopen te neuzen zijn irritant. Gewoon poorten van filescharing dichtgooien en alleen de proxypoort en DHCP broadcasts doorlaten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:29:
is er ook een mogelijk heid om die een message te sturen via het netwerk die ze altijd zien?
net send <ipaddress> bericht

mits die service bij de sysop aanstaat dan. by default iig wel.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mits die service bij de sysop aanstaat dan. by default iig wel.
Tenzij je met WinXP SP2 werkt, dan is de Messenger-service by default disabled, en werkt NET SEND dus niet meer :)

Virussen? Scan ze hier!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:04:
[...]

Tenzij je met WinXP SP2 werkt, dan is de Messenger-service by default disabled, en werkt NET SEND dus niet meer :)
Ohw ok. Mja heb nog niet veel ervaring met XP SP2 :)
Hebben ze waarschijnlijk gedaan om spam te voorkomen of zo :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1