Toon posts:

Internet delen kapot :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik had al een tijdje last van het feit dat wanneer ik m'n crosskabel tussen m'n desktop en laptop stopte dat ik wel gewoon bestanden kon delen, op MIRC kon zitten, maar helemaal niet kon internetten, zowel op de laptop als op de desktop. Vreemd genoeg lopen beide computers als de kabel ertussen zit ook enorm traag. Nou, ik dacht in eerst instantie dat het aan de kabel lag, aangezien er nogal wat knuppen en knellen inzaten, dus die heb ik weggegooid en een nieuwe gekocht. Echter, wat blijkt nu, met deze kabel doet hij exact hetzelfde! Wat is hier mis?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat is hier mis.
-Veel info geef je niet. Kijk een hoe een goede start post er uit zou kunnen zien.
-Als je internet deelt op je PC zou ik je laptop verdenken van een spyware aanval scan die eens op virussen/spyware.
offtopic:
8) Wat is hier mis, je had die oude kable moten recyclen, niet weeggooien)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat extra info:

Desktop:

Netwerkkaart 1 (komt (getweakte) adsl modem binnen):
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
DNS 1: 195.121.1.34
DNS 2: 195.121.1.66

Netwerkkaart 2 (verbindt desktop met laptop)
IP: 192.168.0.1

Laptop:

IP: 192.168.0.3
Gateway: 192.168.0.1
DNS 1: 195.121.1.34
DNS 2: 195.121.1.66

Beide computers zijn spyware-vrij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 15:34 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
als je een getweaked modem heb, waarom sluit je de hele handel niet aan op een switch ofzo, dan heb je toch helemaal geen pc nodig die als router fungeert? Of zie ik nu even iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Om gedoe met kabels te voorkomen en ik over een aantal maanden toch een wireless router neem, dus dan kan het net zo goed met een crosskabeltje.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
moet op je laptop de dns niet hetzelfde zijn als je gateway? Dus 192.168.0.1?

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet heeft het altijd zo gewerkt...

Ook, als ik de kabel nét aansluit, dan doet hij het voor ongeveer 5 seconden en dan pas beginnen de problemen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 15:47 ]

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is MIRC ook internet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt, maar surfen, msn, etcetera werken dus niet...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

tot zover ziet het er rederlijk uit.
vreemd genoeg lopen beide computers als de kabel ertussen zit ook enorm traag.
Wat is er dan traag:

-Een download van internet.
-Cpu ussage
-Het vinden van een internet site (DNS achtige problemen).

Ik neem aan dat je hebt vastgesteld dat "vrij van spyware/viri" is vastgesteld doordat je geen extra verkeer door het twaeked modem heen gaat als je de kabel connect.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:50:
Ja, klopt, maar surfen, msn, etcetera werken dus niet...
msn messenger?

ok... ff simpel...

Krijg je reply? :

start -> uitvoeren -> cmd [enter]
ping www.google.com [enter]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Zo te horen lijkt het me meer een dns probleem dan een verbindingsprobleem. DNS adres van de pc: 10.0.0.150 maken en van de laptop 192.168.0.1. Dan zou het surf probleem opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Mirc wel, internet niet ... DNS probleem ?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:55:
Mirc wel, internet niet ... DNS probleem ?
Lijkt mij dat IRC ook op hostname connect dus DNS moet werken en browsen dan ook.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:12

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Lijkt op een probleem dat ik zelf ook gehad heb, probeer eens op ip adres te surfen:
http://216.239.59.99 (google.com)

mocht dit wel werken is het waarschijnlijk een dns probleempje ->
handmatig de dns van de provider in je modem instellen, als dit niet werkt proberen dezelfde dns in je tcp/ip instellingen op beide computers invoeren.

Dit heeft een soortgelijk probleem bij mij opgelost, misschien dat het ook voor jou werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ik probeer net te pingen naar google en krijg wel dit te zien "Pingen naar www.google.akadns.net [216.239.59.104] met 32 byte gegevens:", maar daarna timed hij 4 keer out =/

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
soms helpt het om de ICS even weg te gooien en daarna weer opnieuw te installeren. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
SandaX schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:59:
Lijkt op een probleem dat ik zelf ook gehad heb, probeer eens op ip adres te surfen:
http://216.239.59.99 (google.com)

mocht dit wel werken is het waarschijnlijk een dns probleempje ->
handmatig de dns van de provider in je modem instellen, als dit niet werkt proberen dezelfde dns in je tcp/ip instellingen op beide computers invoeren.

Dit heeft een soortgelijk probleem bij mij opgelost, misschien dat het ook voor jou werkt.
Dit werkt helaas ook niet :'(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:02:
Hmm...ik probeer net te pingen naar google en krijg wel dit te zien "Pingen naar www.google.akadns.net [216.239.59.104] met 32 byte gegevens:", maar daarna timed hij 4 keer out =/
Je vermeld je OS'en niet.
Maar ik gok dat die PC die ICS draait en dus de andere PC van internet voorziet Windows XP is waar de firewall nog van aan staat.

Daarom komt je ping niet door omdat die firewall by default aan staat en by default dan ICMP requests blocked.

Tip:
Check dus ff of die firewall uit is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laptop heeft XP Home en desktop heeft XP Pro.

En de firewall staat uit, dus dat kan het ook niet zijn...
Pagina: 1